Comunicate de Presă Hyundai
Aici găsești toate noutățile. Comunicate de presă Hyundai.
Noul Hyundai i20 - designul emotional intalneste tehnologia avansata.
i20 se remarca prin noul design, inspirat de limbajul global „Sensuous Sportiness” – primul model din Europa care integreaza noua directie stilistica. Dispune de tehnologii avansate de siguranta si de conectivitate. Este disponibil pentru prima data cu un propulsor mild hybrid de (…)
Noul Hyundai i20 – designul emotional intalneste tehnologia avansata
Cea de-a treia generatie i20 se remarca prin designul revolutionar, dar si prin tehnologiile avansate de siguranta si de conectivitate. Noul model va fi fabricat in Europa, la uzina Hyundai de la Izmit, Turcia.
Pentru a accentua eleganta, instrumentarul de bord si display-ul central au fost integrate in doua ecrane de 10,25 inchi, incorporate in plansa de bord. In acelasi timp, pachetul Hyundai SmartSense include o noua generatie a sistemului de asistenta la coliziunile frontale (FCA), care detecteaza acum pietonii si biciclistii, precum si pilotul automat inteligent, sincronizat cu sistemul de navigatie (NSCC).
„Datorita calitatii, fiabilitatii si functionalitatii, i20 ramane unul dintre cele mai vandute modele Hyundai din Europa”, a declarat Andreas-Christoph Hofmann, Vice President Marketing & Product la Hyundai Motor Europe. „Lansarea noului i20 evidentiaza obiectivul nostru de a oferi un design remarcabil, alaturi de un pachet complet de conectivitate si de siguranta, in segmentul B.”
Sensuous Sportiness: noua directie de design Hyundai
Noul i20 este primul model european inspirat de noua directie de design Hyundai – „Sensuous Sportiness”, care se remarca prin armonia dintre patru elemente fundamentale: proportie, arhitectura, stil si tehnologie. Scopul acestei directii de proiectare este de a adauga valoare emotionala experientei de condus.
Comparativ cu generatia anterioara, proportiile noului i20 prezinta un caracter mai dinamic. Modelul dispune de dimensiuni generoase datorita plafonului coborat cu 24 de mm, caroseriei mai late (+30 de mm), lungimii extinse (+5 mm), precum si ampatamentului mai mare cu 10 mm. Toate acestea sunt completate de jantele din aliaj reproiectate (17 inchi).
Dinamismul este subliniat de barele sportive fata si spate, precum si de noua grila frontala. Partea laterala subliniaza caracterul agil, amplificat de liniile accentuate si de designul specific al stalpului C. In acelasi timp, lampile laterale reproiectate se coreleaza perfect cu partea din spate, accentuand dimensiunile noului i20.
Clientii pot alege intre 10 culori de caroserie, printre care patru nou introduse. In plus, posibilitatea de a selecta un plafon negru diversifica optiunile de personalizare.
Culori caroserie:
- [Nou] Intense Blue
- [Nou] Aurora Grey
- Polar White
- Sleek Silver
- Phantom Black
- Dragon Red
- [Nou] Aqua Turquoise
- [Nou] Brass
- Tomato Red
- Slate Blue
- Plafon: Phantom Black
Eleganta si confort
Un element specific de design il reprezinta liniile orizontale, care acopera plansa de bord, sporind eleganta habitaclului. Designul portierelor integreaza liniile plansei de bord, fiind inspirate din forme regasite in natura. De asemenea, clientii noului i20 se pot bucura de o noua tehnologie pentru iluminarea ambientala. Modelul dispune si de comenzi pe volan. Interiorul autovehiculului poate fi personalizat in functie de preferinte: negru, negru si gri, negru si verde.
Spatiu interior
In comparatie cu predecesorul, latimea si ampatamentul au fost marite, spatiul pentru pasagerii din spate fiind astfel suplimentat. Volumul portbagajului a crescut cu 25 de litri, ajungand la 351 de litri.
Tehnologii de conectivitate
Noul i20 ofera o gama diversificata de functii pentru confort. Cu ajutorul Apple CarPlay si Android Auto, disponibile acum wireless, functiile smartphone-urilor cu sistem de operare iOS sau Android pot fi afisate pe ecranul autovehiculului. Pentru un plus de eleganta si confort, instrumentarul de bord si display-ul central au fost integrate in doua ecrane de 10,25 inchi. De asemenea, ecranul central include functia de divizare, pentru a permite efectuarea mai multor comenzi in acelasi timp. Clientii pot beneficia si de incarcare wireless, iar pentru pasagerii din spate este disponibila o priza de incarcare USB. Noul i20 este primul model Hyundai din Europa echipat cu sistem audio Bose, dispunand de opt difuzoare, printre care un subwoofer.
Conectivitate Bluelink
Noul i20 dispune de tehnologia Bluelink Hyundai, care ofera o gama diversificata de servicii de conectivitate pentru autovehicul, cum ar fi serviciile LIVE Hyundai, precum si functiile de comanda de la distanta, prin intermediul aplicatiei Bluelink pentru smartphone. Bluelink include un abonament gratuit pe o perioada de cinci ani.
Functii:
- Servicii Hyundai LIVE: informatii din trafic in timp real oferite de TomTom, statii de alimentare/ locuri de parcare (cu preturi incluse), camere radar* si starea vremii;
- Comanda vocala online: sistem de comanda vocala performant (bazat pe mediul cloud), cu identificarea naturala a vocii;
- Servicii aplicatie Bluelink:
- Identificare autovehicul: conducatorii auto pot localiza cu usurinta autovehiculul intr-o locatie necunoscuta;
- Comenzi de la distanta: conducatorul auto poate incuia de la distanta autovehiculul;
- Functie „Send to car” (POI): cauta POI locale si transmite rezultatele la sistemul de navigatie al autovehiculului;
- Securitate: notificare alarma autovehicul;
- Intretinere: receptionare raport autovehicul (de ex., presiunea in anvelope), informatii despre condus.
*In cazul in care este permis din punct de vedere legal in tara respectiva.
Echipament de conectivitate disponibil:
- [Nou] Ecran de bord de 10,25”;
- [Nou] Ecran central de 10,25” AVN (audio/ video/ navigatie);
- [Nou] Ecran tactil cu diagonala de 8” si display audio;
- [Nou] Android Auto si Apple CarPlay (wireless pentru sistemul audio cu afisaj);
- [Nou] Incarcare wireless.
Sisteme avansate de siguranta
i20 ofera o noua gama de echipamente pentru siguranta. Unul dintre acestea este pilotul automat inteligent sincronizat cu sistemul de navigatie (NSCC), care anticipeaza curbele sau liniile drepte pe autostrada, regland viteza autovehiculului. Pilotul automat inteligent cu sistem de recunoastere a indicatoarelor rutiere de viteza (ISLA) avertizeaza sonor si vizual conducatorul auto, adaptand automat viteza. Sistemul de asistenta la mentinerea benzii de rulare (LFA) corecteaza automat directia autovehiculului. Sistemul de monitorizare a unghiului mort (BCA) utilizeaza senzorii radar pentru a monitoriza zonele laterale spate ale masinii, iar daca este detectat un alt vehicul se afiseaza un semnal de alerta in retrovizoarele exterioare. Pentru a evita coliziunea sau pentru a reduce daunele, BCA actioneaza frana. Sistemul de asistenta la coliziunile frontale (FCA) permite acum atat detectarea vehiculelor, cat si a pietonilor si a biciclistilor.
De asemenea, pachetul de siguranta al noului i20 asigura protectie conducatorilor auto la viteze reduse si ofera functii imbunatatite de parcare. Sistemul de avertizare la deplasarea autovehiculului din fata (LDVA) atentioneaza conducatorul auto atunci cand vehiculul din fata incepe sa se deplaseze, in cazul in care conducatorul auto reactioneaza cu intarziere, cum ar fi la semafor. Sistemul de avertizare pentru evitarea unei coliziuni la deplasarea in marsarier (RCCA) avertizeaza sonor, in cazul in care exista un risc de coliziune in timpul deplasarii in marsarier. Pentru evitarea coliziunilor la parcarea cu spatele (PCA-R), sistemul franeaza automat. In plus, clientii i20 pot beneficia de asistenta la parcare (PA). Cu ajutorul unui sistem de senzori si al unui software, PA permite parcarea semi-autonoma, pentru spatiile inguste.
Printre sistemele de siguranta care echipeaza noul i20 se numara si: sistemul de asistenta la pastrarea benzii de rulare (LKA), sistemul de atentionare a conducatorului auto (DAW) si sistemul de asistenta pentru faza lunga (HBA). Noul i20 va fi echipat si cu sistemul eCall, care permite efectuarea automata a unui apel de urgenta de la bord. In plus, sistemul se activeaza automat in momentul in care se declanseaza airbagurile autovehiculului.
Pachetul Hyundai SmartSense include:
- [Nou] Pilot automat inteligent sincronizat cu sistemul de navigatie (NSCC);
- [Nou] Sistem de avertizare la deplasarea autovehiculului din fata (LDVA);
- [Nou] Sistem de asistenta la mentinerea benzii de rulare (LFA);
- [Nou] Sistem de monitorizare a unghiului mort (BCA);
- [Nou] Sistem de avertizare pentru evitarea unei coliziuni la deplasarea in marsarier (RCCA);
- [Nou] Sistem de asistenta pentru evitarea coliziunilor la parcarea cu spatele (PCA-R);
- [Nou] Sistem de asistenta la parcare (PA);
- [Nou] Pilot automat (ISLA);
- Sistem de asistenta la coliziunile frontale (FCA) – [Nou] acum cu detectare pietoni si biciclisti
- Sistem de asistenta la pastrarea benzii de rulare (LKA);
- Sistem de atentionare a conducatorului auto (DAW);
- Sistem de asistenta pentru faza lunga (HBA).
Performante remarcabile
Noul i20 este disponibil cu doua propulsoare si trei variate de transmisie. Cea mai performanta motorizare este 1,0 T-GDi, in variantele de 100 CP sau 120 CP. Pentru prima data, aceasta motorizare este disponibila cu un propulsor mild hybrid de 48 V, optional pentru varianta de 100 CP sau standard pentru cea de 120 CP. Sistemul de 48 V permite reducerea cu 3 – 4% a consumului si a emisiilor de CO2. In ceea ce priveste transmisia, sistemul de 48 V poate fi cuplat la o cutie de viteze cu dublu ambreiaj si sapte trepte de viteza (7 DCT) sau cu o noua cutie manuala inteligenta, cu sase trepte (iMT). iMT decupleaza motorul de la transmisie dupa ce conducatorul auto elibereaza pedala de acceleratie si permite autovehiculului sa ruleze liber, pentru eficienta consumului de combustibil. Daca nu este cuplata la sistemul mild hybrid de 48 V, motorizarea 1,0 T-GDi de 100 CP este disponibila cu transmisia 7 DCT sau cu o cutie de viteze manuala cu sase trepte. La baza gamei se afla motorizarea 1,2 MPi, cu patru cilindri. Aceasta dezvolta o putere de 84 CP si este cuplata la o cutie de viteze manuala cu cinci trepte.
Datorita greutatii reduse (cu 4% comparativ cu modelul anterior), noul i20 asigura emisii reduse de CO2. In plus, functii precum sistemul Stop & Go, disponibil in echiparea standard, contribuie la reducerea consumului de combustibil.
Hyundai i20 | Specificatii tehnice | |||
Motorizari si performante | 1,2 MPi | 1,0 T-GDi 100 CP | 1,0 T-GDi 100 CP 48 V | 1,0 T-GDi 120 CP 48 V |
Norma de poluare | EURO 6d | EURO 6d | EURO 6d | EURO 6d |
Tip | 4 cilindri MPi benzina | 3 cilindri turbo GDi benzina | 3 cilindri turbo GDi benzina cu propulsor mild hybrid de 48 V | 3 cilindri turbo GDi benzina cu propulsor mild hybrid de 48 V |
Capacitate cilindrica [cmc] | 1.197 | 998 | 998 | 998 |
Putere maxima [CP/ kW la rpm] | 84/ 61,8 la 6.000 | 100/ 73,5 la 6.000 | 100/ 73,5 la 6.000 | 120/ 88,2 la 6.000 |
Cuplu maxim [Nm la rpm] | 118 la 4.000 | 172 la 1.500 | 172 la 1.500 | 200 la 2.000 |
Transmisie | 5 MT | 6 MT/ 7 DCT | 6 iMT/ 7 DCT | 6 iMT/ 7 DCT |
Acceleratie 0 – 100 km/ h [s] | 13,1 | 10,4/ 11,4 | 10,4/ 11,4 | 10,2/ 10,3 |
Dimensiuni si capacitati | 1,2 MPi | 1,0 T-GDi 100 CP | 1,0 T-GDi 100 CP 48 V | 1,0 T-GDi 120 CP 48 V |
Lungime totala [mm] | 4.040 | |||
Latime totala [mm] fara oglinzi laterale | 1.750 | |||
Inaltime totala [mm] | 1.450 | |||
Ampatament [mm] | 2.580 | |||
Volum portbagaj VDA [l] – 5 locuri | 351 |
Nota |
Autovehiculul nu este disponibil in acest moment pentru comercializare in Europa. Specificatiile tehnice din acest document sunt preliminare si pot fi modificate. |
Hyundai la Salonul Auto de la Geneva 2020.
Hyundai va prezenta, in premiera mondiala, noile i20 si i30, doua dintre cele mai vandute modele din Europa. Modelul concept „Prophecy” poarta directia stilistica Hyundai „Sensuous Sportiness” catre noi orizonturi (…)
Hyundai la Salonul Auto de la Geneva 2020
Hyundai va prezenta noutatile la nivel de gama in cadrul Salonului Auto de la Geneva, avand la baza tema „Real progress is in the air”. Pe langa modelele i20 si i30, va fi dezvaluit publicului si conceptul electric „Prophecy”.
i20 este primul autovehicul Hyundai de pe piata europeana care integreaza noul limbaj stilistic „Sensuous Sportiness”. i30 dispune de un design actualizat, iar odata cu introducerea versiunii N Line pe modelul i30 Wagon, nivelul de echipare va fi disponibil pentru toate tipurile de caroserie i30. Conceptul electric „Prophecy”, care are la baza noua filosofie Hyundai „Optimistic Futurism”, prefigureaza directia de design a viitoarelor modele, stabilind in acelasi timp un etalon pentru autovehiculele electrice ale gamei.
„Cu ocazia Salonului Auto de la Geneva vom demonstra ca Hyundai inregistreaza progrese reale. Pana la finalul anului, peste 75% dintre autovehiculele gamei vor fi electrificate”, a declarat Andreas-Christoph Hofmann, Vice President Marketing and Product Hyundai Motor Europe. „Suntem incantati sa prezentam un nou model concept electric, precum si premierele mondiale pentru i20 si i30.”
Conferinta de presa Hyundai va avea loc marti, 3 martie 2020, in hala 45, la ora 11:45 (ora Romaniei). De asemenea, transmisia live va putea fi vizionata accesand www.hyundai.news/gims-2020.
Ott Tänak si Hyundai Motorsport au incheiat Raliul Suediei pe locul al doilea.
Hyundai Motorsport a incheiat Raliul Suediei cu toate cele trei echipaje in puncte. Ott Tänak a fost cel mai bine clasat pilot al echipei si a incheiat etapa a doua din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC) pe locul secund. Thierry Neuville si Craig Breen s-au clasat pe locurile al saselea, respectiv al saptelea, acumuland puncte importante in clasamentul constructorilor (…)
Ott Tänak si Hyundai Motorsport au incheiat Raliul Suediei pe locul al doilea
Hyundai Motorsport a incheiat Raliul Suediei, etapa a doua din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC), cu Ott Tänak si Martin Järveoja, copilotul sau, pe podium. Din cauza conditiilor meteo, a fost foarte cald pentru aceasta perioada, organizatorii etapei suedeze au pastrat in program doar noua probe speciale.
Aflat la cel de-al doilea raliu alaturi de echipa, echipajul estonian s-a clasat, dupa cele noua probe speciale desfasurate, pe locul secund in clasamentul general. Cu cel de-al patrulea timp in Power Stage, Ott Tänak a acumulat 20 de puncte si a urcat pe locul al saselea in clasamentul general al pilotilor.
“Sunt multumit pentru ca am obtinut primul podium pentru echipa, mai ales ca au fost conditii dificile. Am facut progrese si avem incredere in masina. A fost o etapa importanta pentru noi si sunt sigur ca vom obtine rezultate si mai bune in etapele urmatoare”, a declarat Ott Tänak.
Thierry Neuville si Nicolas Gilsoul, copilotul sau, s-au clasat pe locul al saselea, Neuville reusind sa incheie Power Stage cu cel de-al doilea timp. Dupa aceasta etapa, Neuville este la egalitate de puncte, in fruntea clasamentului general al pilotilor, cu Elfyn Evans, castigatorul Raliului Suediei.
“Pe finalul raliului am avut un singur obiectiv – sa acumulam cat mai multe puncte in Power Stage. Chiar daca nu am avut cel mai bun timp, am reusit sa obtinem puncte importante si asta ne pastreaza in lupta pentru titlu. Ne vom pregati mai bine pentru etapa urmatoare”, a mentionat Thierry Neuville.
Craig Breen si Paul Nagle, copilotul sau, au incheiat cel de-al treilea raliu pe locul al saptelea si au reusit sa-si ajute colegii intr-o etapa extrem de dificila.
“A fost un weekend dificil. Ma bucur ca am revenit la volanul unei masini in WRC. Am incercat sa ajutam echipa cat mai mult si ma bucur ca am reusit asta”, a declarat Craig Brenn.
Dupa etapa din Suedia, echipa Hyundai Motorsport ocupa locul secund in clasamentul constructorilor, cu un total de 63 de puncte. Podiumul obtinut de Ott Tänak a fost cel de-al doilea din 2020, dupa victoria din Raliul Monte-Carlo, si cel de-al sasela obtinut in etapa din Suedia.
Cea de-a treia etapa din Campionatul Mondial de Raliuri FIA se va desfasura in Mexic, prima etapa pe macadam din sezonul 2020, in perioada 12 – 15 martie.
Rezultate Raliul Suediei 2020:
1 | E. Evans | S. Martin | Toyota Yaris WRC | 1:11:43.1 |
2 | O. Tänak | M. Järveoja | Hyundai i20 WRC | +12.7 |
3 | K. Rovanperä | J. Halttunen | Toyota Yaris WRC | +20.2 |
4 | S. Ogier | J. Ingrassia | Toyota Yaris WRC | +23.6 |
5 | E. Lappi | J. Ferm | Ford Fiesta WRC | +32.4 |
6 | T. Neuville | N. Gilsoul | Hyundai i20 WRC | +33.8 |
7 | C. Breen | P. Nagle | Hyundai i20 WRC | +1:00.9 |
8 | T. Suninen | J. Lehtinen | Ford Fiesta WRC | +1:24.5 |
9 | T. Katsuta | D. Barritt | Toyota Yaris WRC | +1:59.6 |
10 | J. Huttunen | M. Lukka | Hyundai i20 WRC | +4:03.0 |
Clasament general constructori – Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC):
1 | Toyota Gazoo Racing World Rally Team | 73 puncte |
2 | Hyundai Shell Mobis World Rally Team | 63 p |
3 | M-Sport Ford World Rally Team | 40 p |
Clasament general piloti – Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC):
1 | E. Evans | 42 puncte |
2 | T. Neuville | 42 p |
3 | S. Ogier | 37 p |
4 | K. Rovanperä | 30 p |
5 | E. Lappi | 24 p |
6 | O. Tänak | 20 p |
7 | T. Suninen | 11 p |
8 | S.Loeb | 8 p |
9 | T. Katsuta | 8 p |
10 | C. Breen | 6 p |
Hyundai dezvaluie primele detalii despre noul i30.
Hyundai a dezvaluit primele detalii despre noul i30 inaintea lansarii oficiale, care va avea loc, in luna martie 2020, in cadrul Salonului Auto de la Geneva. Primele imagini, care prezinta versiunea i30 N Line, reliefeaza principalele trasaturi ale noului design (…)
Hyundai dezvaluie primele detalii despre noul i30
Hyundai a dezvaluit primele detalii despre noul i30 inaintea lansarii oficiale, care va avea loc, in luna martie 2020, in cadrul Salonului Auto de la Geneva.
Primele imagini, care prezinta versiunea i30 N Line, reliefeaza principalele trasaturi ale noului design. Bara de protectie redesenata, dar si noua grila frontala cu design de tip „plasa” confera noului model un aspect distinctiv si impunator. Aceste elemente sunt completate de noile faruri cu LED si de luminile de zi cu forma angulara, care contureaza personalitatea puternica a modelului.
In partea din spate, modificarile de design includ stopurile, bara de protectie, respectiv jantele din aliaj (16, 17 si 18 inchi). La interior, pentru o experienta cat mai placuta la volan, clientii pot beneficia de un nou instrumentar de bord si de un ecran central de 10,25 inchi.
Odata cu noul i30, Hyundai va lansa si o versiune N Line a modelului i30 Wagon, acest nivel de echipare fiind de acum disponibil pentru toate tipurile de caroserie i30. Mai multe detalii vor fi prezentate in curand.
Hyundai a castigat doua premii 'iF Design 2020'.
Hyundai obtine “iF Design Award” pentru al saselea an consecutiv, in acest an, distinctia fiind acordata pentru modelul Concept 45, dar si pentru Hyundai Sonata Turbo, in cadrul categoriei „Automobile/ Vehicles”. (…)
Hyundai a castigat doua premii „iF Design 2020”
Hyundai obtine “iF Design Award” pentru al saselea an consecutiv, in acest an, distinctia fiind acordata pentru modelul concept 『45』, dar si pentru Hyundai Sonata Turbo, in cadrul categoriei „Automobile/ Vehicles”.
„Acest premiu reprezinta o recunoastere a directiei de design Hyundai. Sonata Turbo evidentiaza limbajul de stil Sensuous Sportiness, in timp ce modelul concept 『45』 prefigureaza directia de design a viitoarelor vehicule electrice ale marcii”, a declarat SangYup Lee, Senior Vice President and Head of Hyundai Design Center at Hyundai Motor Company.
Lansat in anul 2019, Hyundai Sonata Turbo integreaza noua directie de design Sensuous Sportiness, prezentata pentru prima data pe conceptul Le Fil Rouge, model dezvaluit la Salonul International de la Geneva din 2018. Autovehiculul imbina designul unui sedan cu stilul dinamic al unui coupe.
Modelul concept electric 『45』, prezentat in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt din 2019, dispune de o constructie de tip monococa, similara cu arhitectura avioanelor din anii 1920. Denumirea este data de unghiul de 45 de grade al caroseriei, care formeaza o silueta in forma unui diamant, prefigurand directia de design a viitoarelor vehicule electrice ale marcii.
De peste 65 de ani, “iF Design” este recunoscut in toata lumea drept un simbol al excelentei in domeniu. Organizat de “iF International Forum Design GmbH”, evenimentul recompenseaza cele mai spectaculoase idei de design din diferite domenii.
Hyundai dezvaluie primele detalii despre noul i20.
Noul i20 este primul model din Europa care integreaza noua directie de design Hyundai – „Sensuous Sportiness”. Premiera mondiala va avea loc in luna martie 2020, in cadrul Salonului Auto de la Geneva. Hyundai a dezvaluit primele detalii despre noul i20, primul model european care integreaza (…)
Hyundai dezvaluie primele detalii despre noul i20
Hyundai a dezvaluit primele detalii despre noul i20, primul model european care integreaza noua directie de design. „Sensuous Sportiness” este definit de armonia dintre patru elemente fundamentale: proportie, arhitectura, stil si tehnologie. Scopul acestei directii de proiectare este de a adauga valoare emotionala experientei de condus.
In comparatie cu predecesorul, primele imagini ale noului model Hyundai evidentiaza un aspect mai dinamic si mai sportiv. Grila frontala de tip cascada, care se extinde spre partile laterale, marcheaza dimensiunile generoase ale exteriorului. Semnatura unica a sistemului de iluminare evidentiaza alura remarcabila, in timp ce liniile ascutite ale caroseriei subliniaza agilitatea autovehiculului. In plus, luneta integreaza blocurile optice spate cu forma alungita, completand aspectul general armonios.
Designul interior reliefeaza liniile orizontale ale bordului, elemente distinctive ale noului habitaclu. Pentru a accentua eleganta, instrumentarul de bord si display-ul central au fost integrate in doua ecrane de 10,25 inchi.
Noul i20 va fi dezvaluit la Salonul Auto de la Geneva, in luna martie. Mai multe detalii vor fi prezentate in curand.
Hyundai va extinde productia Kona Electric in Europa.
Hyundai va tripla productia pentru Kona Electric, in urma cererii in continua crestere pentru vehiculele cu emisii zero de pe piata europeana. Incepand cu luna martie a anului curent, modelul, care in prezent este produs la Ulsan – Coreea de Sud, va fi fabricat si la Nošovice – Cehia (…)
Hyundai va extinde productia Kona Electric in Europa
Hyundai va tripla productia pentru Kona Electric, in urma cererii in continua crestere pentru vehiculele cu emisii zero de pe piata europeana. Incepand cu luna martie a anului curent, modelul, care in prezent este produs la Ulsan – Coreea de Sud, va fi fabricat si la Nošovice – Cehia. Numarul de unitati va fi astfel suplimentat, cu scopul de a reduce termenele de livrare pentru clientii din Europa.
Inca de la lansarea pe piata, in anul 2018, cererea pentru Kona Electric a depasit asteptarile. In 2020, Hyundai va produce peste 80.000 de unitati cu emisii zero pentru clientii din Europa, inclusiv Ioniq Electric si Nexo (fuell cell). Obiectivul Hyundai este de a deveni cel mai mare producator de vehicule cu emisii zero din Europa, in acest an.
„Aceasta decizie a fost luata pentru a raspunde numeroaselor cereri pentru vehiculele electrice ale gamei. Oameni sunt din ce in ce mai preocupati de impactul pe care alegerea autovehiculului il are asupra mediului. Observam un potential imens pentru vehicule electrice pe piata europeana”, a declarat Dong Woo Choi, President and CEO of Hyundai Motor Europe HQ. „Obiectivul Hyundai este consolidarea pozitiei de lider in domeniul mobilitatii eco.”
Kona Electric imbina designul expresiv si caracterul multifunctional al SUV-urilor Hyundai cu un propulsor electric cu emisii zero. Modelul Hyundai ofera acum si mai multe avantaje clientilor, inclusiv sistem trifazic de incarcare, dotari avansate de conectivitate si un nou sistem de navigatie cu ecran de 10,25 inchi.
Hyundai anunta parteneriatul dezvoltat cu organizatia Salvati Copiii.
Hyundai a anuntat parteneriatul dezvoltat cu organizatia Salvati Copiii, care are ca obiectiv instruirea personalului din domeniul sanatatii, cu scopul de a imbunatati calitatea serviciilor medicale pentru copiii din Kenya. In acest sens, pentru fiecare test drive realizat cu noul i10, Hyundai va (…)
Hyundai anunta parteneriatul dezvoltat cu organizatia Salvati Copiii
Hyundai a anuntat parteneriatul dezvoltat cu organizatia Salvati Copiii, care are ca obiectiv instruirea personalului din domeniul sanatatii, cu scopul de a imbunatati calitatea serviciilor medicale pentru copiii din Kenya. In acest sens, pentru fiecare test drive realizat cu noul i10, Hyundai va dona o suma reprezentand echivalentul prestarii unei ore de servicii medicale.
In Kenya, 34 din 1000 de nou-nascuti mor anual inainte de a implini varsta de un an, rata mortalitatii infantile fiind mai mare in regiunile rurale defavorizate. Prin intermediul acestei actiuni, Salvati Copiii instruieste voluntari, pentru a invata modalitatile de diagnosticare si de tratare a bolilor copilariei, precum si de ingrijire a femeilor insarcinate.
„In viziunea Hyundai, copiii reprezinta viitorul si, prin urmare, trebuie sa fie ingrijiti si sustinuti”, a declarat Andreas-Christoph Hofmann, Vice President Marketing and Product Hyundai Motor Europe. „Sprijinind activ organizatii precum Salvati Copiii, consolidam noua directie a brandului Hyundai – „Progres pentru umanitate”.
Acest parteneriat se concentreaza si pe nevoile copiilor cu dizabilitati. Voluntarii vor fi pregatiti sa recunoasca si diferite forme de dizabilitate, astfel incat copiii sa beneficieze de tratament corespunzator. Prin intermediul colaborarii cu Hyundai, Salvati Copiii poate ajunge anual la 21.000 de copii si la familiile acestora, in zonele rurale din Kenya.
„Copiii isi pierd viata din cauza unor boli care ar putea fi evitate, dar si pentru ca familiilor acestora le este foarte greu sa ajunga la un centru de sanatate, avand in vedere ca trebuie sa parcurga intre 25 si 50 de kilometri”, a declarat Susanna Krüger, CEO of Save the Children Germany.
Despre Salvati Copiii
Fondata in 1919, Salvati Copiii este cea mai mare organizatie independenta din lume care apara si promoveaza drepturile copiilor, fiind activa in 120 de tari. Activitatea se concentreaza pe educatie, supravietuire, sanatate si pe protejarea contra oricaror forme de exploatare si de violenta.
Hyundai Motorsport a triumfat in Raliul Monte-Carlo.
Hyundai Motorsport a inceput sezonul 2020 din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC) cu o victorie in Raliul Monte-Carlo. Thierry Neuville a obtinut cea de-a 15-a victorie pentru echipa. Hyundai Motorsport a inceput sezonul 2020 din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC) cu o victorie (…)
Hyundai Motorsport a triumfat in Raliul Monte-Carlo
Hyundai Motorsport a inceput sezonul 2020 din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC) cu o victorie.
Thierry Neuville si Nicolas Gilsoul, copilotul sau, au incheiat prima etapa a sezonului in forta, castigand toate cele patru speciale programate duminica. In plus, Neuville a obtinut si maximum de cinci puncte in Power Stage, intr-o etapa in care a castigat noua dintre cele 15 probe speciale din Raliul Monte Carlo. Pentru echipajul belgian aceasta a fost a 13-a victorie din WRC.
“Sunt multumit pentru ca am reusit sa castig la Monte-Carlo. Imi doream de mult asta, dar nu am reusit pana acum. Cele cinci puncte din Power Stage reprezinta un bonus important. Vreau sa le multumesc pentru un weekend incredibil tuturor celor din echipa. Este modul perfect de a incepe noul sezon”, a declarat Thierry Neuville.
Sébastien Loeb si Daniel Elena au incheiat raliul pe locul al saselea si au adus 10 puncte importante pentru echipa in clasamentul constructorilor.
“A fost un weekend dificil. Am mers destul de bine pana in ziua a doua, dupa care am avut tot felul de probleme. Ii felicit pe Thierry, pe Nicolas. Nu este usor sa castigi Raliul Monte-Carlo, asa ca este important pentru toata lumea sa savureze aceasta victorie”, a mentionat Sebastien Loeb.
Dupa prima etapa a sezonului, Hyundai Motorsport se afla pe prima pozitie in clasamentul constructorilor cu un total de 35 de puncte, iar Neuville conduce in clasamentul pilotilor cu 30 de puncte.
“Aceasta victorie in Raliul Monte-Carlo inseamna mult pentru mine. Intreaga echipa s-a dezvoltat mult in ultimul an si am demonstrat potentialul nostru. Trebuie sa recunoastem insa ca nu e inca totul perfect, dar vom incerca sa remediem toate problemele si acum vom savura aceasta victorie”, a declarat Andrea Adamo, directorul echipei.
Raliul Suediei, etapa a doua din Campionatul Mondial de Raliuri, se va desfasura in perioada 13 – 16 februarie.
Rezultate Raliul Monte-Carlo 2020:
1 | T. Neuville | N. Gilsoul | Hyundai i20 WRC | 3:10:57.6 |
2 | S. Ogier | J. Ingrassia | Toyota Yaris WRC | +12.6 |
3 | E. Evans | S. Martin | Toyota Yaris WRC | +14.3 |
4 | E. Lappi | J. Ferm | Ford Fiesta WRC | +3:09.0 |
5 | K. Rovanperä | J. Halttunen | Toyota Yaris WRC | +4:17.2 |
6 | S. Loeb | D. Elena | Hyundai i20 WRC | +5:04.7 |
7 | T. Katsuta | D. Barritt | Toyota Yaris WRC | +11:27.9 |
8 | T. Suninen | J. Lehtinen | Ford Fiesta WRC | +13:30.4 |
9 | E. Camilli | F.X. Buresi | Citroën C3 R5 | +13:42.2 |
10 | M. Østberg | T. Eriksen | Citroën C3 R5 | +14:21.8 |
Clasament general constructori – Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC):
1 | Hyundai Shell Mobis World Rally Team | 35 puncte |
2 | Toyota Gazoo Racing World Rally Team | 33 p |
3 | M-Sport Ford World Rally Team | 20 p |
Clasament general piloti – Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC):
1 | T. Neuville | 30 puncte |
2 | S. Ogier | 22 p |
3 | E. Evans | 17 p |
4 | E. Lappi | 13 p |
5 | K. Rovanperä | 10 p |
6 | S.Loeb | 8 p |
7 | T. Katsuta | 6 p |
8 | T. Suninen | 4 p |
Hyundai Motorsport lupta pentru titlurile mondiale in sezonul 2020 din WRC.
Obiectivul Hyundai Motorsport este de a lupta pentru titlurile mondiale, la constructori si piloti, incepand cu Raliul Monte-Carlo, prima etapa din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC), programata in perioada 23 – 26 ianuarie. Calendarul 2020 are 14 etape, echipa Hyundai Motorsport urmand sa concureze in premiera pe probele speciale (…)
Hyundai Motorsport lupta pentru titlurile mondiale in sezonul 2020 din WRC
Obiectivul Hyundai Motorsport este de a lupta pentru titlurile mondiale, la constructori si piloti, incepand cu Raliul Monte-Carlo, prima etapa din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC), programata in perioada 23 – 26 ianuarie.
Calendarul 2020 are 14 etape, echipa Hyundai Motorsport urmand sa concureze in premiera pe probele speciale din Kenya (iulie), Noua Zeelanda (septembrie), precum si Japonia (noiembrie). In cadrul celui de-al saptelea sezon din WRC vor concura patru echipaje: Dani Sordo/ Carlos del Barrio – numarul 6; Ott Tänak/ Martin Järveoja – numarul 8; Sébastien Loeb/ Daniel Elena – numarul 9 si Thierry Neuville/ Nicolas Gilsoul – numarul 11.
“Am avut un an cu multe trofee castigate, inclusiv titlul la constructori in WRC, o victorie importanta pentru Hyundai Motorsport. Anul acesta dorim sa obtinem rezultate si mai bune, sa luptam pentru victorie la fiecare cursa si sa castigam ambele titluri din WRC”, a declarat Scott Noh, presedintele Hyundai Motorsport.
Thierry Neuville si Nicolas Gilsoul, copilotul sau, au castigat trei etape in 2019 si au incheiat pe locul secund in clasamentul general. Pentru 2020 obiectivul echipajului este de a obtine titlul mondial.
“Suntem foarte motivati de titlul la constructori obtinut anul trecut si suntem determinati sa devenim campioni si la piloti. Nu va fi usor, dar am demonstrat ca suntem rapizi si constanti si vrem sa profitam la maximum de experienta acumulata si sa ajutam echipa sa obtina o victorie dubla in WRC”, a mentionat Thierry Neuville.
Campionii mondiali din 2019, Ott Tänak si Martin Järveoja, copilotul sau, vor debuta pentru Hyundai Motorsport in Raliul Monte-Carlo, avand ca obiectiv apararea titlului obtinut anul trecut.
“Am avut timp sa ma obisnuiesc cu noua mea echipa Hyundai Motorsport. Nu este usor sa te acomodezi atunci cand faci schimbari majore de la un sezon la altul, dar cred ca ne indreptam in directia buna. Echipa si-a demonstrat deja potentialul si sunt convins ca impreuna putem sa ne atingem toate obiectivele stabilite”, a declarat Ott Tänak.
Dani Sordo si Carlos del Barrio au castigat anul trecut Raliul Sardiniei, obiectivul pentru anul in curs fiind de a acumula puncte importante pentru echipa in clasamentul constructorilor.
“Fiecare sezon reprezinta un nou inceput si este dificil sa spun acum ce se va intampla. Vom aborda totul pas cu pas si sunt sigur ca putem sustine echipa sa obtina cel de-al doilea titlu consecutiv la constructori”, a mentionat Dani Sordo.
Sébastien Loeb si Daniel Elena, de noua ori campioni mondiali, vor participa pentru al doilea sezon consecutiv in WRC alaturi de Hyundai Motorsport si vor pilota al treilea model i20 WRC cu Dani Sordo si Carlos del Barrio.
“Vom participa la cateva etape din calendar si sunt sigur ca vom juca un rol important in lupta pentru titlurile mondiale. De abia astept sa concurez pe traseele clasice, dar si sa infrunt noi provocari”, a declarat Sébastien Loeb.
“Am avut un an cu rezultate bune, dar 2020 reprezinta un nou start. Obiectivele noastre pentru acest sezon sunt clare: sa luptam pentru victorie la fiecare etapa si sa castigam ambele titluri la finalul sezonului. Va fi o lupta dificila, asa ca trebuie sa ne asiguram ca avem cel mai bun pachet tehnic posibil. Echipa formata din Thierry, Ott, Dani si Sébastien, unii dintre cei mai buni piloti din WRC, consolideaza reputatia Hyundai in lumea sporturilor cu motor. Suntem pregatiti sa atacam un nou sezon si imi doresc ca acesta sa fie cel mai bun an al nostru din WRC”, a adaugat si Andrea Adamo, directorul echipei.
Hyundai prezinta la CES 2020 viziunea privind viitorul mobilitatii.
Hyundai Motor Company a prezentat la CES 2020 viziunea privind viitorul mobilitatii urbane. Cu aceasta ocazie au fost dezvaluite trei solutii de mobilitate: UAM (Urban Air Mobility), PBV (Purpose Built Vehicle), Hub. Pornind de la aceste solutii de mobilitate, obiectivul Hyundai este de a contribui la eliminarea constrangerilor de spatiu si de timp si la imbunatatirea calitatii vietii (…)
Hyundai prezinta la CES 2020 viziunea privind viitorul mobilitatii.
Hyundai Motor Company a prezentat la CES 2020 viziunea privind viitorul mobilitatii urbane. Cu aceasta ocazie au fost dezvaluite trei solutii de mobilitate:
- UAM (Urban Air Mobility)
- o noua forma de mobilitate aeriana, care are scopul de a reduce semnificativ timpul petrecut in trafic;
- PAV (Personal Air Vehicle) reprezinta primul concept Hyundai de vehicul aerian personal dezvoltat in parteneriat cu Uber.
- PBV (Purpose Built Vehicle)
- o solutie ecologica de mobilitate terestra, care asigura spatii si servicii personalizate pentru pasageri;
- este usor de personalizat; pe langa un mijloc de transport urban, PBV poate fi un restaurant, o cafenea, un hotel, o clinica sau o farmacie;
- utilizeaza inteligenta artificiala (AI) pentru identificarea traseului optim si pentru deplasarea in pluton.
- Hub
- reprezinta un spatiu, prevazut cu un heliport, care interconecteaza mobilitatea aeriana (UAM) si cea terestra (PBV);
- un spatiu in care oamenii se pot intalni pentru a interactiona;
- permite transformarea intr-un numar infinit de spatii noi, in functie de modul de conectare a PBV-urilor.
Pornind de la aceste solutii de mobilitate, obiectivul Hyundai este de a contribui la eliminarea constrangerilor de spatiu si de timp si la imbunatatirea calitatii vietii.
UAM – solutie de mobilitate inovatoare, care contribuie la descongestionarea traficului
Mega-urbanizarea, care are loc la nivel mondial, a condus la reducerea eficientei transferului rezidentilor urbani si la cresterea costurilor cu logistica transportului. UAM asigura calatorii cu vehicule aeriene personale, care permit decolarea si aterizarea pe verticala, in regim electric (eVTOL). „Privim spre debutul unei noi ere. Mobilitatea aeriana urbana va permite descongestionarea traficului si economisirea de timp pe care oamenii il vor putea folosi pentru activitatile lor„, a declarat Jaiwon Shin, vicepresedinte executiv si director al diviziei de mobilitate urbana Hyundai Motor Company. PAV dispune de patru rotoare, care asigura transportul aerian in conditii de maxima siguranta. In plus, pentru situatii de urgenta, vehiculul va fi echipat cu o parasuta. PAV se va remarca prin nivelul redus de zgomot, pentru a fi mai bine adaptat traficului urban si pentru confortul pasagerilor. UAM va reprezenta o tehnologie accesibila potentialilor clienti, datorita experientei acumulate de catre Hyundai in domeniul auto. Astfel, designul aerodinamic si greutatea redusa ale aeronavei contribuie la costuri de productie si de exploatare avantajoase pentru tehnologia utilizata.
Premiera mondiala a „S-A1” – conceptul PAV dezvoltat in parteneriat cu Uber
„S-A1” este primul concept de vehicul aerian personal. PAV este echipat cu eVTOL si dispune de cinci locuri (inclusiv cel al pilotului). In primele faze ale comercializarii, PAV va fi condus de catre un pilot, iar utilizarea autonoma va fi activata dupa ce vor fi dezvoltate tehnologiile necesare. Hyundai dispune de capacitatea de productie si de experienta necesara, pentru a dezvolta si pentru a produce in serie vehicule de transport precum PAV. Conceptul PAV „S-A1” a fost dezvoltat impreuna cu Uber, cea mai mare companie de mobilitate din lume. „Hyundai este primul nostru partener auto cu experienta in productia autovehiculelor la scara globala. Consideram ca Hyundai are potentialul de a fabrica vehicule Uber Air fiabile, de calitate, in numar mare, pentru a reduce costul calatoriilor. Acest parteneriat reprezinta un pas important in vederea lansarii unei retele aeriene de taxi„, a declarat Eric Allison, directorul Uber Elevate.
PBV – o solutie performanta de mobilitate pentru toate stilurile de viata
PBV este o solutie noua de mobilitate urbana, un vehicul special, care se poate adapta diferitelor stiluri de viata. PBV este usor de personalizat, prin dezasamblarea partilor superioara si inferioara si reglarea lungimii intre 4 si 6 m. Prin asamblarea pieselor modulare, PBV se poate transforma dintr-un mijloc de transport urban intr-un restaurant, o cafenea, un hotel, o clinica sau o farmacie.
PBV complet electric reprezinta, de asemenea, o solutie de mobilitate ecologica. PBV utilizeaza inteligenta artificiala (AI) pentru identificarea traseelor optime si pentru incarcarea in timpul deplasarii. De asemenea, PBV se poate deplasa autonom in pluton, aspect care conduce la schimbari in domeniul livrarilor la domiciliu, dar si la imbunatatirea activitatii logistice.
Hub – un spatiu nou de mobilitate, care conecteaza UAM si PBVA treia solutie de mobilitate prezentata de Hyundai este Hub-ul, un spatiu prevazut cu un heliport care conecteaza mobilitatea aeriana (UAM) cu cea terestra (PBV). In functie de modul de conectare al PBV-urilor, Hub-ul poate fi transformat intr-un numar infinit de spatii noi. De exemplu, poate fi transformat intr-un complex cultural, prin cumularea de PBV-uri cu rol de sali de concerte, cinematografe si muzee. De asemenea, poate lua si forma unui complex medical. Scopul Hyundai este de a imbunatati accesibilitatea mobilitatii inteligente, prin amplasarea de Hub-uri in orasele viitorului. UAM si PBV vor fi conectate la Hub, pentru a forma un ecosistem de mobilitate. Pe durata CES 2020, Hyundai va prezenta viziunea privind mobilitatea viitorului, reprezentata de solutii, precum: PAV (denumire model concept „S-A1”), PBV (denumire model concept „S-Link”) si Hub (denumire model concept „S-Hub”). In cadrul salonului, conceptul PAV este expus la scara reala la o inaltime de 2,2 m. Zona de realitate virtuala ofera vizitatorilor o experienta practica a calatoriei la bordul unui PAV. Sunt expuse, de asemenea, doua PBV-uri, unul organizat ca spatiu de locuit, iar celalalt ca o clinica. Conceptul Hub de la stand prezinta modul in care pot fi conectate PBV-urile, in vederea formarii unei noi comunitati pentru viitorii rezidenti ai orasului.
Hyundai prezinta noul sistem VR de evaluare a designului.
Hyundai Motor Company a lansat un sistem de evaluare a designului cu ajutorul realitatii virtuale (VR), cu scopul de a imbunatati procesul de dezvoltare a vehiculelor. Tehnologia foloseste mai multe aplicatii de dezvoltare, care permit echipelor de designeri si ingineri sa lucreze simultan la (…)
Hyundai prezinta noul sistem VR de evaluare a designului.
Hyundai Motor Company a lansat un sistem de evaluare a designului cu ajutorul realitatii virtuale (VR), cu scopul de a imbunatati procesul de dezvoltare a vehiculelor.
Tehnologia foloseste mai multe aplicatii de dezvoltare, care permit echipelor de designeri si ingineri sa lucreze simultan la dezvoltarea unui autovehicul, contribuind astfel la cresterea calitatea produsului final. Prin implementarea totala a proceselor care au la baza tehnologia VR in cadrul fazelor de cercetare, dezvoltare si pre-productie, se anticipeaza o reducere cu 20% a timpului necesar pentru dezvoltare a unui vehicul si o scadere cu 15% a costurilor anuale de dezvoltare.
“Implementarea acestui proces va contribui la cresterea calitatii si a profitabilitatii, dar si a investiilor in cercetare si dezvoltare, pentru a ne asigura competitivitatea in ceea ce priveste mobilitatea din viitor”, a declarat Albert Biermann, director de cercetare si dezvoltare in cadrul diviziei de dezvoltare a Hyundai Motor Group.
20 de utilizatori simultan
Cu ajutorul headset-urilor VR, designerii si inginerii vor putea dezvolta simulari virtuale cu ajutorul a 36 de senzori de monitorizare, care detecteaza miscarile si locatia fiecaruia dintre utilizatori. Astfel, acestia pot participa la dezvoltarea proiectului in timp real. Noul sistem de evaluare permite conectarea simultana a 20 de utilizatori in acelasi timp, din mai multe departamente.
Prin urmare, aceasta tehnologie de ultima ora permite designerilor sa analizeze o serie de concepte inca din prima faza a procesului de dezvoltare. Sistemul simuleaza elemente de design interior si exterior, lumini, culori, materiale si chiar elemente ale mediului inconjurator, iar designerii pot concepe noile modele in functie de toti acesti parametri.
Hyundai a folosit pentru prima oara acest sistem la dezvoltarea modelului HDC-6 NEPTUNE Concept Class 8, un camion de mare tonaj prezentat anul acesta, in octombrie, la Salonul de Vehicule comerciale din America de Nord.
In plus, Hyundai are in plan dezvoltarea capacitatii sistemului, pentru a permite colaborarea virtuala in timp real intre toate centrele de design ale marcii aflate in Europa, America, China si India, impreuna cu un proces de dezvoltare virtuala, prin implementarea realitatii augmentate (AR) si a altor tehnologii de ultima ora cu scopul de a eficientiza productia.
Verificarea cu ajutorul realitatii virtuale (VR) a calitatii designului
In martie 2019 au fost puse bazele unui nou sistem de verificare a calitatii designului, utilizand realitatea virtuala si colectand datele tri-dimensionale din CAD (Computer Aided Design) in timpul procesului de dezvoltare. Sistemul de verificare a calitatii designului este capabil sa ofere o acuratete de 100%, comparativ cu tehnologiile digitale anterioare, care erau limitate la o analiza 2D si care nu permitea o evaluare atat de detaliata a tuturor indicilor de performanta.
Procesul de verificare a calitatii designului cu ajutorul realitatii virtuale are un potential imens si pentru dezvoltarea tehnologiilor de siguranta. Vehiculul va putea fi testat in situatii si medii diferite, precum autostrazi, drumuri nationale, drumuri montane, tuneluri sau conditii meteo diverse.
Tehnologiile bazate pe VR vor fi introduse si pe liniile de productie si asamblare, pentru a crea un mediu de lucru mai sigur, eficient si ergonomic.
Procesele de dezvoltare virtuala vor fi introduse si in departamentele de planificare si productie, obiectivul fiind de a produce vehicule de calitate, pentru a raspunde dorintelor si nevoilor clientilor.
In prima faza modelele virtuale vor fi create folosind date din sistemul de R&D si analizand cererea pietei. Modelul va fi apoi verificat virtual in functie de toate obiectivele de performanta, avand la baza solicitarile clientilor.
Daca pana acum procesul de verificare a calitatii demara in momentul productiei unui vehicul de test, acum acesta poate fi facut virtual inca din fazele de pre-productie, contribuind astfel la imbunatatirea calitatii.
Noile tehnologii vor fi aplicate si in dezvoltarea de solutii care sa corespunda cerintelor mobilitatii din viitor, precum condusul autonom.
Hyundai prezinta Vision T - conceptul SUV plug-in hybrid.
Hyundai a prezentat conceptul revolutionar Vision T, in cadrul Salonului Auto de la Los Angeles. Cel de-al saptelea concept, dezvoltat in cadrul Centrului de Design Hyundai, evidentiaza noua directie de design a marcii, explorand evolutia limbajului global ”Sensuous Sportiness” (…)
Hyundai prezinta Vision T – conceptul SUV plug-in hybrid.
Hyundai a prezentat conceptul revolutionar Vision T, in cadrul Salonului Auto de la Los Angeles. Cel de-al saptelea concept, dezvoltat in cadrul Centrului de Design Hyundai, evidentiaza noua directie de design a marcii, explorand evolutia limbajului global ”Sensuous Sportiness”. Modelul dispune de un exterior de culoare verde mat si de un sistem de propulsie plug-in hybrid, in armonie cu mediul inconjurator.
„Cautam solutii inovatoare in materie de design si ne dorim sa adaugam valoare emotionala experientei noastre de produs, prin intermediul limbajului global Hyundai Sensuous Sportiness”, a declarat SangYup Lee – Senior Vice President and Head of Hyundai Global Design Center.
Cele doua teme care stau la baza designului sunt: ”Parametric Fantasy” si ”Transcendent Connectivity”. Stopurile, elementele distinctive ale modelului concept, au ca sursa de inspiratie noile directii de design Le Fil Rouge si Grandeur Face Lift.
Grila frontala are un caracter dinamic. Atunci cand autovehiculul se afla in miscare, fiecare celula a grilei se misca intr-o succesiune prestabilita, optimizand aerodinamica si consumul. Profilul dinamic este evidentiat de forme geometrice care vin in contrast cu silueta neteda. Aspectul futurist al geamurilor laterale este subliniat si de rama cromata cu finisaj satinat. In plus, plafonul panoramic din sticla si lampile din spate cu lumini de semnalizare secventiala sporesc atractivitatea modelului. Portul de incarcare, care dispune de un capac glisant, este situat pe partea pasagerului din dreapta – spate. In momentul incarcarii, sigla ”Blue Drive” este iluminata.
Pentru a accentua sportivitatea modelului, jantele din aliaj evidentiaza etrierele sistemului de franare de culoare portocaliu inchis. De asemenea, spitele rotilor prezinta un finisaj gri mat care pune in valoare stralucirea partilor din crom satinat.
Hyundai prezinta prototipul RM19 la Salonul Auto de la Los Angeles.
RM19 reprezinta platforma de dezvoltare pentru viitoarele modele ale brandului Hyundai N. Prototipul este echipat cu un motor de 2 litri, care ofera 390 CP, dezvoltat din versiunea folosita in competitiile din seria TCR. In viitor, conceptul poate fi derivat si pe (…)
Hyundai prezinta prototipul RM19 la Salonul Auto de la Los Angeles.
Hyundai a demarat proiectul RM (Racing Midship) in 2012, pentru a dezvolta si a transfera tehnologiile din domeniul motorsport catre viitoarele modele ale gamei N. Inca de la inceputurile proiectului, concretizat cu seriile RM14, RM15 si RM16, modelele RM au fost supuse unor teste extinse pentru a verifica noile tehnologii, pentru a studia efectul lor asupra performantelor vehiculelor, dar si pentru a fi imbunatatite si implementate pe viitoarele modele ale diviziei N.
“Platforma RM este un banc de teste versatil care permite evaluarea eficienta a noilor tehnologii si motoare in conditii normale de exploatare pe drumurile publice”, a declarat Albert Biermann, directorul diviziei de cercetare si dezvoltare a Hyundai Motor Company. “Pe parcursul evolutiei seriei RM, inginerii Hyundai au acumulat informatii pretioase, efectuand teste variate si folosind solutii tehnice diferite.”
Echipat cu cel mai puternic motor al marcii, 2 litri, turbo benzina, 390 CP, RM19 ajunge de la 0 la 100 km/ h in mai putin de 4 secunde. Prototipul imparte acest propulsor cu versiunile dezvoltate de Hyundai N pentru modelele care concureaza in competitiile TCR. Spre deosebire de aceste modele, care sunt afectate de anumite restrictii prevazute in regulamentul sportiv, RM19 ofera putere suplimentara. Conceptul are aceleasi performante ca o masina de curse, in ceea ce priveste puterea motorului, aderenta sau franarea, dar totul adaptat pentru o utilizare cotidiana pe drumurile publice.
In afara motorului pe benzina, prototipul poate fi echipat si cu alte versiuni disponibile in gama. In plus, prin investitiile recente si parteneriatul strategic cu Rimac Automobili, Hyundai va dezvolta modele de inalta performanta cu motorizari electrice si hibride. Obiectivul Hyundai Motor Group este de a lansa 44 de modele eco pana in anul 2025, brandul Hyundai N fiind inclus in strategia de dezvoltare a unei serii de modele cu emisii zero.
Initiala ‘N’ vine de la Namyang, locul unde, din 1995, se afla centrul R&D Hyundai si unde a fost dezvoltat primul concept, dar si de la circuitul Nürburgring, acolo unde se afla centrul european de teste al companiei. Divizia N foloseste experienta marcii din domeniul motorsport, pentru a dezvolta modele de inalta performanta dedicate utilizarii cotidiene, care sa ofere experiente dinamice pasionatilor de condus. Aceeasi idee este transmisa si de logo-ul ‘N’, al carui design este inspirat de traseul sinuos al circuitului Nürburgring.
Tehnologiile folosite pentru gama Hyundai N sunt testate pe legendarul circuit Nürburgring Nordschleife, unde fiecare model poate parcurge pana la 180.000 de kilometri in conditii meteo diverse. Tot aici se afla si centrul tehnic si de teste al Hyundai Motor Europe, care se intinde pe o suprafata de 3.600 de metri patrati.
Hyundai a incheiat cu succes primul test de mers in pluton, folosind tehnologii de condus autonom.
Hyundai Motor Company a efectuat primul test utilizand camioane conectate in pluton pe autostrada inteligenta Yeoju, replicand conditii reale de trafic si utilizand tehnologii de condus autonom. In cadrul testelor au fost folosite doua camioane cu semiremorca Xcient interconectate. In acest proiect (…)
Hyundai a incheiat cu succes primul test de mers in pluton, folosind tehnologii de condus autonom.
Hyundai Motor Company a efectuat primul test utilizand camioane conectate in pluton pe autostrada inteligenta Yeoju, replicand conditii reale de trafic si utilizand tehnologii de condus autonom. In cadrul testelor au fost folosite doua camioane cu semiremorca Xcient interconectate. In acest proiect national au fost implicati si: guvernul, corporatii nationale si institutii academice.
Autostrada inteligenta Yeoju are 7,7 kilometri si este o zona de teste construita de guvernul coreean pentru dezvoltarea si testarea tehnologiilor de condus autonom. Pe aceasta portiune circula constant vehicule de test, conditiile fiind similare cu cele de pe o autostrada normala. In cadrul demonstratiei au fost testate cu succes urmatoarele tehnologii: rularea in pluton, depasirea si intercalarea cu alte vehicule, franarea simultana de urgenta si tehnologia de comunicare V2V (vehicul cu vehicul). Pentru siguranta totala, limita de viteza a fost setata la 60 km/ h.
“Suntem increzatori ca tehnologia Hyundai pentru condusul autonom, implementata pe vehicule comerciale, va conduce la o schimbare revolutionara in industria de transport si logistica din viitor”, a declarat Jihan Ryu, directorul Hyundai Motor’s Commercial Vehicle Electronics Control Engineering Group. “Obiectivul Hyundai este de a crea o sinergie constructiva, impartasind expertiza noastra si dezvoltand tehnologii de conducere autonoma pentru vehicule comerciale si de pasageri. Totul pentru a accelera dezvoltarea tehnologiei de conducere autonoma de nivel 5.”
Aceasta actiune face parte dintr-un proiect initiat de Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MOLIT). Incepand din anul 2018, MOLIT sustine incercarile in domeniul tehnologiei de condus autonom si in afara de Hyundai Motor Company, in acest proiect national s-au mai implicat guvernul, corporatii nationale si institutii academice.
Rularea in pluton are beneficiul de a reduce rezistenta aerului si imbunatateste consumul de combustibil, reducand in acelasi timp si emisiile de noxe. Manevra incepe in momentul in care conducatorul auto se apropie de camionul din fata si activeaza modul de rulare in pluton. Dupa activare, camionul din spate pastreaza o distanta de 16.7 metri, accelerarea si franarea fiind adaptate in timp real, in functie de manevrele camionul din fata. Conducatorul auto nu trebuie sa franeze sau sa accelereze, ceea ce reduce oboseala acestuia si contribuie la cresterea sigurantei rutiere.
In acest mod se activeaza si tehnologia de pastrare a benzii de rulare, ceea ce face posibil ca soferul sa urmeze camionul din fata fara sa fie nevoit sa atinga volanul.
In timpul rularii in acest mod, nu a aparut nicio problema cu masinile care au depasit si s-au intercalat intre vehiculele de test. In momentul in care un vehicul se intercaleaza intre camioanele din pluton, urmatorul camion mareste distanta la un minimum de 25 de metri.
Cand camionul din fata franeaza brusc, pentru o situatie neasteptata, tehnologia permite oprirea in timp util si a camionului din spate, fara ca soferul sa actioneze comenzile vehiculului.
Sistemul de comunicare V2V a demonstrat cum se face schimbul de informatii in timp real si cum poate contribui la siguranta rutiera. In plus, acesta incorporeaza si sistemele avansate de asistenta la condus ADAS (Advanced Driver Assistance System) si include datele colectate de la diferiti senzori, camere video si senzori radar.
Mai mult, sistemul de partajare in timp real a inregistrarilor video de la camerele frontale a fost activat de tehnologia V2V. Astfel, conducatorul auto din spate poate vedea ce se intampla in fata camionului lider din pluton si poate lua decizii rapide, in functie de situatia de pe drum, daca este cazul.
Hyundai lucreaza la imbunatatirea acestei tehnologii pentru a reduce distanta dintre vehicule si a ingloba informatii din trafic, pentru a optimiza si mai mult rularea in pluton pe modul autonom al vehiculelor comerciale.
In august 2018, Hyundai si Hyundai Glovis au incheiat primul test pe autostrada, cu un camion condus in mod autonom pe o distanta de 40 de kilometri intre Uiwang si Incheon. Camionul a folosit tehnologii de condus autonom SAE (Society of Automotive Engineers Standard) de nivel 3.
Hyundai Xcient este un camion cu o masa maxima de 40 de tone care se comercializeaza la nivel mondial. Hyundai a dezvoltat si o versiune eco destinata sectorului de transporturi, modelul Xcient Fuel Cell fiind prezentat in septembrie 2018. Compania va livra 1.600 de astfel de modele in Elvetia pana in 2025.
Hyundai Motorsport a semnat un contract cu Ott Tänak, pentru urmatoarele doua sezoane din WRC.
Hyundai Motorsport a semnat un contract pentru urmatorii doi ani cu Ott Tänak, care va concura pentru echipa la toate etapele din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC). Pentru Tänak si Martin Järveoja, copilotul sau, prima etapa in culorile Hyundai Motorsport va fi Raliul Monte-Carlo, programat in perioada 23 – 26 ianuarie 2020 (…)
Hyundai Motorsport a semnat un contract cu Ott Tänak, pentru urmatoarele doua sezoane din WRC.
Hyundai Motorsport a semnat un contract pentru urmatorii doi ani cu Ott Tänak, care va concura pentru echipa la toate etapele din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC). Pentru Tänak si Martin Järveoja, copilotul sau, prima etapa in culorile Hyundai Motorsport va fi Raliul Monte-Carlo, programat in perioada 23 – 26 ianuarie 2020.
Hyundai Motorsport a confirmat cei patru piloti care vor concura cu i20 WRC in sezonul urmator, cel de-al saptelea pentru echipa in campionatul de raliuri. Thierry Neuville si Ott Tänak vor avea un sezon complet, in timp ce Dani Sordo si Sébastien Loeb vor imparti cea de-a treia masina pe parcursul anului.
Calendarul pentru sezonul viitor include etape noi pentru Hyundai Motorsport, asa cum sunt cele din Kenya, Noua Zeelanda sau Japonia, iar obiectivul echipei este de a lupta pentru victorie in fiecare raliu.
“Sunt foarte incantat ca voi pilota pentru Hyundai Motorsport in 2020, viziunea pe care mi-a prezentat-o Andrea fiind promitatoare. Este o onoare pentru mine sa fac parte din aceasta echipa si abia astept sa vedem ce putem realiza impreuna in sezoanele urmatoare”, a declarat Ott Tänak.
“Ott este foarte talentat si rapid pe orice suprafata, va avea un rol important in echipa noastra. Avem cele patru echipaje confirmate deja pentru sezonul 2020: Thierry si Ott vor participa la toate cele 14 raliuri, iar Dani si Sébastien vor imparti a treia masina. Este o echipa puternica, iar obiectivele sunt pe masura. In acelasi timp discutam cu Andreas si Craig pentru eventuale colaborari in WRC anul viitor”, a mentionat Andrea Adamo, directorul echipei.
Hyundai Motorsport si Thierry Neuville au castigat Raliul Spaniei.
Hyundai Motorsport a incheiat Raliul Spaniei, penultima etapa din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC), cu cele trei echipaje pe primele pozitii. Thierry Neuville a obtinut cea de-a treia victorie din acest sezon, Dani Sordo s-a clasat pe ultima treapta a podiumului, in timp ce Sébastien Loeb a incheiat raliul pe locul al patrulea. Dupa un weekend competititv, echipa Hyundai Motorsport a castigat in total 11 probe speciale (…)
Hyundai Motorsport si Thierry Neuville au castigat Raliul Spaniei.
Hyundai Motorsport are acum un avans de 18 puncte in clasamentul constructorilor, fata de echipa aflata pe locul secund. Pentru echipa, aceasta a fost cea de-a patra victorie obtinuta in acest sezon, dupa Corsica, Argentina si Sardinia.
Thierry Neuville si Nicolas Gilsoul, copilotul sau, si-au asigurat succesul dupa un parcurs impresionant cu i20 WRC. Pentru pilotul belgian aceasta a fost cea de-a treia victorie din 2019, prima din Spania si a 12-a pentru Hyundai Motorsport. In total, Neuville si Nicolas Gilsoul au castigat, in acest raliu, cinci probe speciale pe macadam si pe asfalt.
“Ce weekend! Am fost foarte rapizi inca din prima zi si am facut tot ce am putut pentru a obtine maximum de puncte. Acum ne vom concentra pe titlul constructorilor. Masina si-a demonstrat competitivitatea pe toate suprafetele si avem incredere ca vom incheia sezonul in forta”, a declarat Thierry Neuville.
Dani Sordo si Carlos del Barrio s-au clasat pe pozitia a treia, acesta fiind cel de-al treilea podium dublu pentru Hyundai in 2019. Pentru echipajul spaniol a fost al doilea podium din acest an, dupa victoria din Sardinia.
“Ma bucur ca am incheiat pe podium in cursa de casa. Le multumesc tuturor. Pentru astfel de rezultate este nevoie de munca unei intregi echipe”, a mentionat Dani Sordo.
Sébastien Loeb si Daniel Elena au incheiat, dupa 17 probe speciale, pe locul al patrulea la general, reusind sa castige trei probe speciale in singurul raliu mixt din calendarul competitional.
“A fost un raliu bun pentru Hyundai Motorsport. i20 WRC se comporta excelent pe orice suprafata si am vazut asta in Spania. In acest moment, cel mai important este ca echipa a acumulat puncte pretioase in clasamentul constructorilor”, a mentionat Sébastien Loeb.
Cu cele 40 de puncte obtinute in clasamentul cursei, Hyundai Motorsport are un avantaj de 18 puncte in clasamentul constructorilor, cu o etapa ramasa de disputat in calendar. In Australia se pot obtine un maximum de 43 de puncte, iar echipa Hyundai Motorsport este pregatita sa lupte pentru titlu pana la final.
“Thierry si Nicolas au avut un parcurs fabulos. Rezultatele de astazi reflecta efortul intregii echipe si suntem pregatiti pentru lupta finala. Am obtinut o victorie importanta in Spania, dar calculelele finale se fac dupa ultima etapa din Australia”, a declarat Andrea Adamo, directorul echipei.
Raliul Australiei, ultima etapa din sezonul 2019 in Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC), se va desfasura peste trei saptamani, in perioada 14 – 17 noiembrie.
Rezultate Raliul Spaniei 2019:
1 | T. Neuville | N. Gilsoul | Hyundai i20 WRC | 3:07:39.6 |
2 | O. Tänak | M. Järveoja | Toyota Yaris WRC | +17.2 |
3 | D. Sordo | C. del Barrio | Hyundai i20 WRC | +17.6 |
4 | S. Loeb | D. Elena | Hyundai i20 WRC | +53.9 |
5 | J.M Latvala | M. Anttila | Toyota Yaris WRC | +1:00.2 |
6 | E. Evans | S. Martin | Ford Fiesta WRC | +1:14.2 |
7 | T. Suninen | J. Lehtinen | Ford Fiesta WRC | +1:47.6 |
8 | S. Ogier | J. Ingrassia | Citroën C3 WRC | +4:20.5 |
9 | M. Østberg | T. Eriksen | Citroën C3 WRC | +8.24.6 |
10 | E. Camilli | B. Veillas | Citroën C3 WRC | +8:47.2 |
Clasament general constructori – Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC) – dupa etapa a 13-a:
1 | Hyundai Shell Mobis World Rally Team | 380 puncte |
2 | Toyota Gazoo Racing World Rally Team | 362 p |
3 | Citroën Total World Rally Team | 284 p |
4 | M-Sport Ford World Rally Team | 218 p |
Clasament general piloti – Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC) – dupa etapa a 13-a:
1 | O. Tanak | 263 puncte |
2 | T. Neuville | 227 p |
3 | S. Ogier | 217 p |
4 | A. Mikkelsen | 102 p |
5 | E. Evans | 102 p |
6 | K. Meeke | 98 p |
7 | J.M Latvala | 94 p |
8 | D. Sordo | 89 p |
9 | T. Suninen | 89 p |
10 | E. Lappi | 83 p |
11 | S.Loeb | 51 p |
Hyundai Motorsport ocupa primele trei locuri, dupa prima zi din Raliul Spaniei.
Sébastien Loeb are un avans de 1,7 secunde fata de Thierry Neuville, care se afla pe locul secund, in timp ce Dani Sordo ocupa locul al treilea, la 5,9 secunde. Toate cele trei echipaje au castigat probe speciale vineri (…)
Hyundai Motorsport ocupa primele trei locuri, dupa prima zi din Raliul Spaniei.
Hyundai Motorsport a avut un debut spectaculos in Raliul Spaniei, penultima etapa din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC), cele trei echipaje ocupand primele trei locuri in clasamentul general.
Sébastien Loeb, revenit in echipa dupa etapa din Portugalia, a preluat conducerea pe ultima speciala a zilei, dupa o evolutie impresionanta cu Hyundai i20 WRC. Echipajul francez are un avantaj de 1,7 secunde fata de Thierry Neuville si Nicolas Gilsoul, iar eroii locali Dani Sordo si Carlos del Barrio ocupa locul al treilea in ierarhia generala.
Toate cele trei echipaje Hyundai Motorsport au castigat probe speciale in prima zi din Raliul Spaniei. Neuville si Nicolas Gilsoul, copilotul sau, au castigat pe PS2 (Horta-Bot), Sordo si Carlos del Barrio au fost cei mai rapizi pe PS4, iar Loeb si Daniel Elena s-au impus pe PS3 (La Fatarella-Vilalba), PS5 (Horta-Bot 2) si PS6 (La Fatarella-Vilalba 2. In total, Hyundai Motorsport a castigat cinci dintre cele sase speciale programate vineri.
Dupa prima zi din Raliul Spaniei, Thierry Neuville si Nicolas Gilsoul au avut o evolutie competitiva si se afla in lupta pentru un loc pe podium.
“Am avut probleme de vizibilitate pe ultima speciala din cauza combinatiei de soare si de ceata. Au fost cateva portiuni dificile, dar am ramas concentrati si am incercat sa fim eficienti”, a mentionat Thierry Neuville.
Cu o victorie si patru clasari in top doi pe probele de vineri, obiectivul echipei Dani Sordo si Carlos del Barrio este de a obtine un rezultat bun in aceasta cursa.
“Dupa prima zi, echipa ocupa primele trei locuri. Sunt multumit de evolutia noastra si trebuie sa continuam in acest ritm si pe asfalt”, a declarat Dani Sordo.
Dupa o prima zi pe macadam, Raliul Spaniei va continua pe asfalt, fiind singura etapa mixta din calendar.
“Nu am mai avut de mult timp un debut atat de bun si le multumesc tuturor din echipa. Sunt mandru de rezultatele obtinute, insa aceasta a fost doar prima zi si trebuie sa ramanem conectati”, a declarat Andrea Adamo, directorul echipei.
Clasament Raliul Spaniei 2019 (dupa prima zi):
1 | S. Loeb | D. Elena | Hyundai i20 WRC | 1:21:24.7 |
2 | T. Neuville | N. Gilsoul | Hyundai i20 WRC | +1.7 |
3 | D. Sordo | C. del Barrio | Hyundai i20 WRC | +7.6 |
4 | K. Meeke | S. Marshall | Toyota Yaris WRC | +13.0 |
5 | O. Tänak | M. Järveoja | Toyota Yaris WRC | +21.7 |
6 | J.M Latvala | M. Anttila | Toyota Yaris WRC | +30.1 |
7 | E. Evans | S. Martin | Ford Fiesta WRC | +44.0 |
8 | T. Suninen | J. Lehtinen | Ford Fiesta WRC | +51.8 |
9 | T. Katsuta | D. Barritt | Toyota Yaris WRC | +1:50.3 |