Comunicate de Presă Hyundai
Aici găsești toate noutățile. Comunicate de presă Hyundai.
Hyundai dezvaluie primele detalii despre IONIQ 5
IONIQ 5, primul autovehicul electric dedicat brandului IONIQ, va fi dezvoltat avand la baza platforma E-GMP (Electric Global Modular Platform). (…)
Hyundai dezvaluie primele detalii despre IONIQ 5
IONIQ 5, primul autovehicul electric dedicat brandului IONIQ, va fi dezvoltat avand la baza platforma E-GMP (Electric Global Modular Platform). Lansarea este programata pentru prima jumatate a anului 2021. Mai multe detalii despre noul model pot fi descoperite intr-un material video – https://www.youtube.com/HyundaiWorldwide
Videoclipul, intitulat ‘The New Horizon of EV’, prezinta cateva dintre elementele cheie ale viitorului model al gamei, care deschide o noua era pentru Hyundai, axata pe mobilitatea electrificata.
Prin intermediul acestui material, obiectivul Hyundai este de a evidentia principalele trei caracteristici ale IONIQ 5: ‘Extra Power for Life’ – capacitate de incarcare bidirectionala; „Extra Time for You” – sistem de incarcare rapida; ‘Extraordinary Experiences’ – gama de caracteristici care pune accent pe experientele oferite clientilor. Mai multe detalii vor fi oferite in curand.
In urmatorii patru ani, sub umbrela brandului ‘IONIQ’ vor fi introduse pe piata trei modele electrice. Tema care sta la baza gamei EV – ‘Timeless Value’ – aduce designului o abordare nostalgica intr-o maniera contemporana. Pe langa ‘IONIQ 5’ – un CUV, Hyundai va lansa ‘IONIQ 6’ – un model sedan, urmat de ‘IONIQ 7’, un SUV de clasa mare.
Hyundai Motor Group a dezvaluit recent platforma E-GMP (Electric-Global Modular Platform), care va sta la baza viitoarelor autovehicule electrice ale gamei. E-GMP ofera o mai mare flexibilitate in procesul de dezvoltare, pentru siguranta, eficienta, autonomie si performante sporite.
Hyundai Motorsport a castigat cel de-al doilea titlu mondial la constructori in WRC
Cu doi piloti pe podium la Raliul Monza – Ott Tänak pe locul secund si Dani Sordo pe cel de-al treilea, Hyundai Motorsport a castigat cel de-al doilea titlu mondial (…)
Hyundai Motorsport a castigat cel de-al doilea titlu mondial la constructori in WRC
Cu doi piloti pe podium la Raliul Monza – Ott Tänak pe locul secund si Dani Sordo pe cel de-al treilea, Hyundai Motorsport a castigat cel de-al doilea titlu mondial la constructori in Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC). In ultima etapa din 2020, unul dintre cele mai dificile si solicitante raliuri din acest sezon, echipa a acumulat 33 de puncte si s-a impus in clasamentul constructorilor cu un avans de cinci puncte.
Dupa trei zile extrem de dificile, Ott Tänak si Martin Järveoja, copilotul sau, au incheiat etapa din Italia pe pozitia a doua. Pentru Tänak, acesta a fost primul sezon in cadrul echipei Hyundai Motorsport, clasandu-se pe locul al treilea in clasamentul general, cu 105 puncte.
„Prioritatea noastra a fost sa incheiem raliul pentru a aduce cat mai multe puncte echipei in lupta pentru titlul constructorilor. A fost dificil, dar cel mai important este ca Hyundai Motorsport si-a atins obiectivul si ca am avut si noi o contributie importanta la acest rezultat”, a declarat Ott Tänak.
Dani Sordo si Carlos del Barrio s-au luptat pentru un loc pe podium pe tot parcursul acestui final de saptamana, iar punctele acumulate pentru locul al treilea au fost decisive pentru succesul echipei.
„Obiectivul nostru a fost sa obtinem punctele necesare pentru echipa si chiar daca a fost un raliu dificil, ma bucur pentru ca am reusit. Pentru mine nu mai conteaza pozitia ocupata, ci rezultatul obtinut. Toti cei din echipa Hyundai Motorsport au muncit mult in acest sezon complicat, iar cel de-al doilea titlu este recompensa perfecta”, a declarat Dani Sordo.
Desi au fost nevoiti sa abandoneze, rezultatul obtinut de Thierry Neuville si de Nicolas Gilsoul nu este reprezentativ pentru echipajul belgian, care a debutat in sezonul 2020 cu o victorie in Raliul Monte-Carlo din luna ianuarie.
„Un sezon special se apropie de final. Poate ca nu a fost sezonul pe care-l astepta toata lumea, dar ne-am atins obiectivul si am castigat cel de-al doilea titlu mondial la constructori. Este un rezultat excelent pentru noi toti si ma bucur pentru ca fac parte din echipa castigatoare. Cursa din acest sfarsit de saptamana nu s-a desfasurat conform planurilor, dar asta este mai putin important acum. Le multumesc tuturor, acum este timpul sa sarbatorim”, a mentionat Thierry Neuville.
Pentru Hyundai Motorsport, sezonul 2020 a debutat cu o victorie la Monte-Carlo si a continuat cu podiumurile obtinute in Suedia si in Mexic. Dupa reluarea campionatului, in Estonia, Tänak si Craig Breen au incheiat pe primele doua locuri. Echipa Hyundai s-a clasat pe podium in Raliul Turciei, iar Dani Sordo a obtinut victoria in Sardinia. In acest weekend, Hyundai Motorsport a castigat cel de-al doilea titlu mondial la constructori in WRC.
„A fost un final de sezon tensionat, dar in acelasi timp spectaculos. Suntem onorati pentru ca am reusit sa obtinem cel de-al doilea titlu consecutiv in WRC. Acest rezultat reprezinta inca un moment important in istoria Hyundai Motor Company si multumesc echipei pentru efortul depus. Asteptam cu nerabdare sezonul 2021 si sper sa fie cel putin la fel de bun”, a adaugat Scott Noh, presedintele Hyundai Motorsport GmbH.
In 2020, Hyundai Motorsport a obtinut trei victorii, 11 podiumuri individuale, doua clasari pe prima si pe cea de-a doua pozitie, cele cinci echipaje fiind cel putin o data in top 3. In final, Hyundai Motorsport a acumulat 241 de puncte in clasamentul constructorilor.
„Etapa de la Monza a fost plina de emotii si de amintiri personale. A fost un an dificil la nivel mondial si in aceste conditii ma bucur pentru ca am avut sustinerea tuturor. Rezultatul obtinut – cel de-al doilea titlu mondial – reprezinta un moment de care ne vom aminti mereu. Am asteptat pana pe ultima proba deznodamantul acestui sezon si este o victorie pe care o dedic tuturor celor din echipa si familiilor acestora. Stiam ca va fi complicat si ca trebuie sa muncim mai mult. Si asta a facut fiecare membru. Sunt mandru pentru ca am o astfel de echipa si pentru ca reprezint culorile Hyundai in motorsport. Le multumesc celor de la FIA si promotorului WRC pentru eforturile facute in acest an greu”, a adaugat Andrea Adamo, directorul echipei.
Rezultate Rally Monza 2020:
1 | S. Ogier | J. Ingrassia | Toyota Yaris WRC | 2:15:51.0 |
2 | O. Tänak | M. Järveoja | Hyundai i20 WRC | +13.9 |
3 | D. Sordo | C. del Barrio | Hyundai i20 WRC | +15.3 |
4 | E. Lappi | J. Ferm | Ford Fiesta WRC | +45.7 |
5 | K. Rovanperä | J. Halttunen | Toyota Yaris WRC | +1:11.1 |
6 | A. Mikkelsen | A. Jaeger | Škoda Fabia R5 | +3:56.2 |
7 | O. Solberg | A. Johnston | Škoda Fabia R5 | +4:12.1 |
8 | J. Huttunen | M. Lukka | Hyundai i20 R5 | +5:15.4 |
9 | M. Østberg | T. Eriksen | Citroën C3 R5 | +5:27.4 |
10 | P.Tidemand | P. Barth | Škoda Fabia R5 | +5:53.0 |
Clasament general constructori – Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC):
1 | Hyundai Shell Mobis World Rally Team | 241 puncte |
2 | Toyota Gazoo Racing World Rally Team | 236 p |
3 | M-Sport Ford World Rally Team | 129 p |
4 | Hyundai 2C Competition | 8 p |
Clasament general piloti – Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC):
1 | S. Ogier | 122 puncte |
2 | E. Evans | 114 p |
3 | O. Tänak | 105 p |
4 | T. Neuville | 87 p |
5 | K. Rovanperä | 80 p |
6 | E. Lappi | 52 p |
7 | T. Suninen | 44 p |
8 | D. Sordo | 42 p |
9 | C. Breen | 25 p |
10 | S.Loeb | 24 p |
Bayon – viitorul model SUV al gamei Hyundai
Hyundai a dezvaluit denumirea noului autovehicul de clasa SUV al gamei – Bayon, care va fi disponibil pe piata europeana in prima jumatate a anului 2021. (…)
Bayon – viitorul model SUV al gamei Hyundai
Hyundai a dezvaluit denumirea noului autovehicul de clasa SUV al gamei – Bayon, care va fi disponibil pe piata europeana in prima jumatate a anului 2021. Bayon se va alatura modelelor Kona, Tucson, Nexo si Santa Fe, completand familia Sport Utility Vehicle din Europa.
„La nivel european, Hyundai ocupa o pozitie predominanta in segmentul SUV, atat din punct de vedere al diversitatii gamei de modele, cat si al rezultatelor obtinute in vanzari”, a declarat Andreas-Christoph Hofmann, Vice President of Marketing & Product. „Odata cu aceasta lansare, obiectivul producatorului este de a extinde oferta intr-un segment extrem de popular.”
Denumirea modelului a avut ca sursa de inspiratie orasul Bayonne din sud-vestul Frantei. Amplasat intre Oceanul Atlantic si Muntii Pirinei, Bayonne reprezinta destinatia perfecta de vacanta pentru activitati precum navigatie sau drumetii.
Cele mai cunoscute modele de clasa SUV ale gamei Hyundai poarta numele diferitelor regiuni din intreaga lume. Printre acestea se numara:
– Tucson – cel mai mare oras din sudul statului Arizona;
– Santa Fe – capitala statului New Mexico;
– Kona – regiunea cu acelasi nume din Hawaii;
– Nexo – denumirea orasului situat pe cea mai populara insula daneza Bornholm.
Mai multe detalii despre modelul Hyundai Bayon vor fi dezvaluite in perioada urmatoare.
Hyundai dezvaluie informatii despre noul Elantra N
Hyundai prezinta primele detalii despre noul Elantra N. Cea de-a saptea generatie a modelului sedan de clasa compacta ofera un design impunator – specific diviziei (…)
Hyundai dezvaluie informatii despre noul Elantra N
Obiectivul Hyundai este de a extinde portofoliul de modele dezvoltate in cadrul diviziei de performanta ‘N’.
Hyundai prezinta primele detalii despre noul Elantra N. Cea de-a saptea generatie a modelului sedan de clasa compacta ofera un design impunator – specific diviziei ‘N’, dar si performante pentru o experienta dinamica de condus.
‘Elantra N se remarca prin intermediul performantelor sportive oferite pentru un model sedan de clasa compacta’, a declarat Thomas Schemera, Executive Vice President and Head of Product Division – Hyundai Motor Group. ‘Autovehiculul se afla momentan in etapa finala de testare si va putea fi descoperit de catre pasionati in anul 2021.’
‘Cuvintele pot descrie cu greu acest autovehicul incredibil care stabileste un nou punct de referinta pentru gama Hyundai N. Mai multe informatii despre Elantra N pot fi descoperite pe retelele sociale Hyundai’, a mentionat Till Wartenberg, Vice President and Head of N Brand Management & Motorsports Sub-division – Hyundai Motor Company.
Hyundai i30 N a castigat 'Sport Auto Award’'
Hyundai i30 N a obtinut „Sport Auto Award’’ pentru al doilea an consecutiv. Modelul a fost desemnat castigator in cadrul categoriei „Production cars compact class up to 35,000 Euro” (…)
Hyundai i30 N a castigat ‘Sport Auto Award’
Hyundai i30 N a obtinut ‘Sport Auto Award’’ pentru al doilea an consecutiv. Modelul a fost desemnat castigator in cadrul categoriei ‘Production cars compact class up to 35,000 Euro’.
‘i30 N este primul model de inalta performanta al gamei, care a fost dezvoltat avand la baza experienta Hyundai dobandita in lumea sporturilor cu motor’, a declarat Andreas-Christoph Hofmann, Vice President Marketing & Product – Hyundai Motor Europe. ‘Aceasta poveste de succes a inceput in urma cu trei ani, la lansare. Primele 100 de unitati s-au vandut in Germania in doua zile.’
In cadrul premiilor acordate de revista ‘Sport Auto’, cititorii sunt cei care aleg castigatorii. Hyundai i30 N – versiunea ‘Performance’ a obtinut 66% din numarul total de voturi. In 2020, cel de-al 28-lea an in care se acorda acest titlu, au fost nominalizate 230 de modele din categoria ‘Sport’, care au fost votate de catre aproximativ 13.000 de persoane.
Lansat in anul 2017, primul model al diviziei de performanta Hyundai N a fost vandut pe piata europeana in peste 25.000 de exemplare. Noul i30 N continua povestea de succes, beneficiind acum de un design modificat, de un tren de rulare actualizat, cat si de componente mai usoare, care contribuie la imbunatatirea agilitatii si a manevrabilitatii.
Noul i30 N – Performance ofera o putere de 280 CP si un cuplu de 392 Nm, accelerand de la 0 la 100 km/ h in 5,9 sec. Motorul turbo de 2 litri poate fi cuplat la o transmisie manuala cu 6 trepte (6 MT) sau la noua transmisie N DCT – 8 trepte si dublu ambreiaj umed. In varianta standard, noul i30 N cu 6 MT dezvolta o putere maxima de 250 CP si un cuplu maxim de 353 Nm. Noile echipamente pentru siguranta activa si pentru asistenta, cum ar fi sistemul de asistenta la mentinerea benzii de rulare si sistemul de monitorizare a unghiului mort, sporesc atractivitatea noii versiuni.
Hyundai dezvaluie primele detalii despre noul Tucson N Line.
Autovehiculul imbina designul futurist, tehnologiile avansate pentru confort si pentru siguranta ale versiunii standard cu dinamismul specific liniei N. In comparatie cu varianta clasica, Tucson N Line (…)
Hyundai dezvaluie primele detalii despre noul Tucson N Line
Autovehiculul imbina designul futurist, tehnologiile avansate pentru confort si pentru siguranta ale versiunii standard cu dinamismul specific liniei N.
In comparatie cu varianta clasica, Tucson N Line dispune de o serie de elemente distinctive, inclusiv de o paleta dedicata de culori, care evidentiaza caracterul sportiv, impunator.
Linia N – care are ca sursa de inspiratie divizia de performanta Hyundai N – a fost special conceputa pentru clientii care doresc sa se bucure de o experienta mai dinamica de condus. Dupa i10, i20, i30 (hatchback, wagon si fastback) si Kona, Tucson devine cel de-al saptelea model al gamei din Europa care dispune de acest nivel de echipare.
Mai multe detalii vor fi dezvaluite in perioada urmatoare.
Hyundai dezvaluie cel mai mic model electric al gamei.
Hyundai a dezvaluit astazi primele imagini cu cel mai mic model electric al gamei. Obiectivul producatorului este de a oferi experiente memorabile de mobilitate si celor mai mici clienti – copiilor (…)
Hyundai dezvaluie cel mai mic model electric al gamei
Hyundai a dezvaluit astazi primele imagini cu cel mai mic model electric al gamei. Obiectivul producatorului este de a oferi experiente memorabile de mobilitate si celor mai mici clienti – copiilor.
Exteriorul are ca sursa de inspiratie modelul concept electric ’45’, prezentat in cadrul Salonului Auto de la Frankfurt din 2019. Echipa Hyundai a adaptat tema de design ’45’ – ‘kinetic cube’ – caracterizata prin forme unghiulare si suprafete netede, pentru a crea acest autovehicul de culoare Performance Blue cu accente in nuante de portocaliu.
Mini-vehiculul electric – care dispune de un singur loc pentru conducatorul auto – prezinta doua motoare de tip DC, viteza maxima atinsa fiind de 7 km/ h.
Sustenabilitatea a reprezentat mereu o sursa de inspiratie pentru Hyundai, iar noul model a fost creat dintr-un material reciclabil – lemn. Desi autonomia nu a fost inca stabilita oficial, mini-vehiculul poate fi alimentat prin intermediul tehnologiei ‘Emotion Adaptive Vehicle Control’, care monitorizeaza starea emotionala a conducatorului auto si actioneaza in functie de aceasta.
Mai multe detalii despre procesul de productie pot fi descoperite accesand: https://youtu.be/Ptli4nN9nK0.
Hyundai prezinta noul i20 N
Noul i20 N are ca sursa de inspiratie modelul i20 WRC. Noua generatie a propulsorului turbo pe benzina de 1,6 litri dezvolta 204 CP si cuplu de 275 Nm, fiind asociat cu o transmisie manuala in sase trepte. Designul specific modelelor de inalta performanta, precum si dotarile exclusive (…)
Hyundai prezinta noul i20 N
Hyundai prezinta i20 N, cel mai recent model al diviziei de performanta N, care ofera clientilor o experienta sportiva la volan.
i20 N are ca sursa de inspiratie i20 WRC, un autovehicul pentru circuit care are la baza versiunea standard i20. Pana in acest moment, Hyundai a avut un parcurs de succes, cu un total de 17 victorii obtinute in competitiile internationale de raliuri, printre care si titlul de campion mondial la constructori in WRC 2019.
i20 N prezinta un aspect impunator, inspirat de limbajul global Hyundai ‘Sensuous Sportiness’. Partea frontala este dominata de prizele de aer de dimensiuni mari, adaptate motorului turbo si sistemului de racire a franelor. In plus, accentele in nuanta Tomato Red, care se extind pana la spoilerele laterale, precum si in partea din spate, subliniaza dimensiunile generoase.
Spoilerul, inspirat din domeniul motorsport, sporeste performanta aerodinamica a modelului, oferind o experienta placuta de condus in orice conditii, dar si stabilitate la viteze mari. Bara de protectie incorporeaza farurile de ceata cu forma triunghiulara, utilizate si pentru modelele i30 N si i30 Fastback N. In plus, potentialul de inalta performanta al motorului este subliniat de sistemul de evacuare.
Dinamismul designului este evidentiat si de farurile frontale cu LED, dar si de stopurile fumurii cu aspect de diamante negre. Jantele de 18 inchi cu finisaj gri mat si etrierele de frana personalizate cu logo-ul N accentueaza valentele sportive ale autovehiculului.
Clientii pot alege intre sase culori de caroserie, printre care si Performance Blue (dedicata exclusiv modelelor N), disponibila optional cu plafon Phantom Black.
Culori de caroserie:
• Performance Blue (optional cu plafon Phantom Black)
• Intense Blue (optional cu plafon Phantom Black)
• Polar White (optional cu plafon Phantom Black)
• Sleek Silver (optional cu plafon Phantom Black)
• Brass (optional cu plafon Phantom Black)
• Phantom Black
i20 N ofera un habitaclu high-tech specific modelelor gamei N. Printre dotarile care contribuie la aceasta experienta se numara scaunele sport cu tetiere integrate, volanul si schimbatorul de viteze personalizate cu logo-ul N, dar si pedalierul sport cromat. Instrumentarul digital de bord si ecranul AVN integreaza afisajul LED, care indica modificarile turatiilor in functie de performanta de condus, oferind detalii despre variatiile temperaturii uleiului de motor.
Noul motor disponibil pentru i20 N
i20 N este echipat cu un motor GDi de 1,6 litri cu turbocompresor, asociat unei transmisii manuale in sase trepte (6 MT). Motorul face parte din noua generatie de propulsoare disponibile pentru gama Hyundai din Europa si dezvolta 204 CP si cuplu maxim de 275 Nm. Avand o greutate de doar 1.190 kg, la fel ca versiunea i20 WRC, raportul putere – greutate este unul dintre cele mai performante din aceasta clasa. i20 N atinge viteza maxima de 230 km/ h si ajunge de la 0 la 100 km/ h in doar 6,7 secunde. Propulsorul asigura un raspuns rapid al acceleratiei, pentru o experienta placuta de condus atat pe drumurile publice, cat si pe circuit. i20 N livreaza cuplul maxim intre 1.750 si 4.500 rpm si atinge puterea maxima intre 5.500 si 6.000 rpm. Sistemul turbo este racit cu ajutorul unui intercooler, dar si cu ajutorul sistemului de recirculare a apei in motor.
Motorul de 1,6 T-GDi foloseste noua tehnologie CVVD (Continuously Variable Valve Duration) pentru a optimiza consumul de combustibil. Sistemul CVVD regleaza durata de deschidere si de inchidere a valvelor in functie de conditiile de condus, asigurand astfel o crestere a performantelor si o imbunatatire cu 3% a consumului de combustibil.
Transmisia manuala cu sase trepte (6 MT) a fost conceputa special pentru versiunea i20 N, pentru a rezista la cuplu si la turatii mai mari, dar si pentru a functiona optim cu sistemul ‘Launch Control’. i20 N poate fi echipat si cu diferentialul ‘N Corner Carving’, un diferential cu alunecare limitata (m LSD), care controleaza puterea transmisa rotilor din fata, pentru tractiune optima si pentru aderenta imbunatatita in viraje.
Dotari de inalta performanta
Sistemul ‘N Grin Control’ dispune de cinci moduri de condus, oferind astfel clientilor numeroase posibilitati de personalizare: Normal, Eco, Sport, N si N Custom. Aceste moduri de condus ajusteaza parametrii motorului, sistemul de control electronic al stabilitatii (ESC), sunetul de evacuare si directia, pentru a le optimiza in functie de conditiile de deplasare. In modul N Custom conducatorii auto pot selecta setarile Eco, Normal, Sport si Sport+, pentru fiecare componenta, in functie de preferinte si de conditiile de deplasare. Pentru o experienta placuta de condus, sistemul de control electronic al stabilitatii (ESC) poate fi actionat in trei etape: Pornit, Sport si Dezactivat.
La fel ca i30 N, i20 N dispune de numeroase dotari care contribuie la maximizarea performantelor. ‘Rev Matching’ sincronizeaza motorul cu arborele de iesire si poate fi activat prin intermediul unui buton disponibil pe volan. Prin intermediul sistemului ‘Launch Control’, motorul si controlul tractiunii sunt optimizate pentru o accelerare rapida, cu start de pe loc la fel ca in raliuri.
Printre dotarile inspirate din lumea sporturilor cu motor se numara si un generator de sunet electronic (un sistem variabil de control pentru sunetul evacuarii), un sistem de calibrare pentru cei care doresc sa franeze cu piciorul stang si un indicator care ofera informatii despre gradul de uzura a placutelor de frana. De asemenea, i20 N este echipat cu pneuri de inalta performanta Pirelli P-Zero (215/ 40 R18) personalizate cu ‘HN’ (Hyundai N).
Comportament rutier si manevrabilitate
Inginerii Hyundai au rafinat sasiul, suspensiile, franele si directia modelului de serie i20, pentru un comportament rutier agil si pentru un plus de manevrabilitate. Sasiul a fost consolidat in 12 puncte diferite, pentru a asigura o capacitate de functionare sporita, indiferent de conditiile meteo sau de tipul de carosabil. In comparatie cu modelul de serie, discurile frontale de frana sunt cu 40 mm mai mari, pentru o franare eficienta in orice conditii.
Noul sistem de servodirectie asistata electric (C-MDPS) contribuie la imbunatatirea manevrabilitatii si a stabilitatii in viraje.
Un pachet complet de echipamente de siguranta
Printre sistemele de siguranta Hyundai SmartSense se numara: sistemul de asistenta la coliziunile frontale cu detectare pietoni si biciclisti; sistemul inteligent de avertizare asupra limitei de viteza; sistemul de asistenta la mentinerea benzii de rulare sau sistemul de monitorizare a unghiului mort.
Pachetul de siguranta Hyundai SmartSense:
Sistem de avertizare la coliziunile frontale (FCW);
Sistem de asistenta la coliziunile frontale cu detectare pietoni si biciclisti (FCA);
Sistem de avertizare la parasirea benzii de rulare (LDW);
Sistem de asistenta pentru pastrarea benzii de rulare (LKA);
Sistem de monitorizare a unghiului mort (BCW);
Sistem inteligent de avertizare asupra limitei de viteza (ISLA);
Sistem de atentionare a conducatorului auto incl. sistem de avertizare la deplasarea autovehiculului din fata (LVDA) (DAW+);
Sistem de asistenta pentru faza lunga (HBA);
Sistem de asistenta la mentinerea benzii de rulare (LFA);
Sistem de avertizare pentru evitarea unei coliziuni la deplasarea in marsarier (RCCW);
Sistem de asistenta pentru parcarea cu spatele (RVM).
Tehnologie si conectivitate
i20 N dispune de ‘Performance Driving Data’, un sistem de monitorizare care contribuie la imbunatatirea performantelor conducatorului auto pe circuit. Acesta salveaza si furnizeaza informatii despre modul de condus, inclusiv detalii despre putere, cuplu si sistemul turbo. In plus, integreaza (optional) functia de cronometru pentru masurarea timpului pe tur.
i20 N este dotat optional cu sistem de navigatie cu ecran tactil de 10,25 inchi. Sistemul este compatibil cu Apple CarPlay & Android Auto si dispune de cea mai recenta versiune a aplicatiei Bluelink*, care include functii precum ‘Last Mile Navigation’ si ‘Connected Routing’. Mai mult, clientii pot beneficia de serviciile Hyundai LIVE.
Specificatii tehnice:
Dimensiuni | 4.075 x 1.750 x 1.440 (WB: 2.580) mm | |
Motor | Gamma II 1,6-litri T-GDi | |
Transmisie | 6 trepte, manuala | |
Greutate | 1.190 kg (TBC) | |
Putere (CP)/ Cuplu (Nm) | 204/ 275 | |
Viteza de top (km/ h) | 230 km/ h | |
Acceleratie | 0 – 100 km/ h | 6,7 secunde |
*Aplicatia Bluelink este disponibila doar pentru anumite piete si este oferita cu abonament gratuit pentru cinci ani.
Hyundai dezvaluie primele detalii despre noul i20 N
Hyundai dezvaluie primele detalii despre cel mai recent model al diviziei de performanta Hyundai N. i20 N are la baza noul i20 si a fost dezvoltat avand ca sursa de inspiratie i20 WRC. Noul i20 N ofera performante sporite si tehnologii inovatoare pentru cei pasionati de condusul sportiv (…)
Hyundai dezvaluie primele detalii despre noul i20 N
Hyundai dezvaluie primele detalii despre cel mai recent model al diviziei de performanta Hyundai N. i20 N are la baza noul i20 si a fost dezvoltat avand ca sursa de inspiratie i20 WRC.
Noul i20 N ofera performante sporite si tehnologii inovatoare pentru cei pasionati de condusul sportiv. Pe langa noul i20 N, gama Hyundai N disponibila in Europa include modelele i30 N si i30 Fastback N.
Designul noului i20 N accentueaza caracterul dinamic, inspirat de limbajul global Hyundai ‘Sensuous Sportiness’, care ofera autovehiculului o alura impresionanta. Partea frontala este dominata de prizele de aer de dimensiuni mai mari, adaptate motorului turbo si sistemului de racire a franelor.
Pe lateral, jantele de 18 inchi cu finisaj gri mat, etrierele de frana personalizate cu logo-ul N si pragurile cu design remarcabil subliniaza sportivitatea modelului. Spoilerul din spate evidentiaza performanta aerodinamica – un autovehicul care ofera o experienta placuta de condus in orice conditii.
In acelasi timp, ADN-ul sportiv al noului Hyundai i20 N este amplificat de nuanta caroseriei – Performance Blue (optional cu plafon Phantom Black), disponibila exclusiv pentru modelele N, precum si de accentele exterioare de culoare rosie.
Mai multe informatii vor fi dezvaluite in perioada urmatoare.
Hundai dezvaluie noul i20 N Line
Dupa lansarea noului i20, Hyundai dezvaluie versiunea N Line dedicata modelului. i20 N Line combina elemente de design inspirate din gama de inalta performanta Hyundai N cu tehnologiile pentru siguranta si pentru conectivitate cunoscute de la noul i20 (…)
Hyundai dezvaluie noul i20 N Line
Dupa lansarea noului i20, Hyundai dezvaluie versiunea N Line dedicata modelului. i20 N Line combina elemente de design inspirate din gama de inalta performanta Hyundai N cu tehnologiile pentru siguranta si pentru conectivitate cunoscute de la noul i20.
‘Acest nivel de echipare este disponibil in premiera pentru i20’, a declarat Andreas-Christoph Hofmann, Vice President Marketing and Product – Hyundai Motor Europe. ‘Prin intermediul acestei versiuni oferim clientilor o optiune exclusivista, care are ca sursa de inspiratie domeniul motorsport si experienta Hyundai in WRC.’
Exteriorul integreaza limbajul stilistic global Hyundai ‘Sensuous Sportiness’, dar si elemente de design orientate spre performanta. Sportivitatea modelului este evidentiata de bara frontala cu accente cromate, dar si de grila de tip ‘cascada’ personalizata cu sigla N Line. In partea din spate, accentele sportive de culoare gri si bara cu detalii rafinate se combina pentru a maximiza performantele aerodinamice. Dinamismul i20 N Line este subliniat de lampa de ceata cu forma triunghiulara si de sistemul cromat de evacuare. Clientii pot alege dintre patru culori exterioare: Phantom Black, Aurora Grey, Brass, dar si Polar White – disponibil optional cu plafon Phantom Black.
La interior, scaunele si volanul sport, pedalele cu insertii metalice si schimbatorul de viteze din piele – personalizate cu accente rosii si logo-ul ‘N’ – contribuie la o experienta placuta pentru conducatorul auto.
Noul i20 N Line ofera doua tipuri de propulsoare. Pe langa motorizarea standard de 1,2 litri MPi, 84 CP, clientii pot opta pentru versiunea T-GDi de 1 litru, 100 CP sau 120 CP. Pentru motorul T-GDi de 1 litru au fost actualizate suspensia, raspunsul motorului si sunetul sistemului de evacuare. Modelul este disponibil cu sistemul mild-hybrid de 48 V, pentru eficienta sporita (standard – pentru varianta de 1 litru T-GDi, 120 CP; optional – pentru motorul de 1 litru T-GDi, 100 CP). In plus, pentru aceasta optiune este disponibila transmisia manuala inteligenta (iMT). Noul i20 N Line dispune de jante din aliaj de 17 inchi dedicate, cu finisaj in doua tonuri.
La fel ca varianta standard, i20 N Line dispune de tehnologia Bluelink, care ofera o gama diversificata de servicii de conectivitate pentru autovehicul, cum ar fi serviciile Hyundai LIVE, precum si diferite functii disponibile prin intermediul aplicatiei Bluelink pentru smartphone.
Noul i20 N Line este echipat cu pachetul de siguranta Hyundai SmartSense, care integreaza cele mai recente tehnologii pentru siguranta.
Hyundai prezinta noul i30 N
Noul model Hyundai dispune de un design actualizat, care pune accent pe impactul emotional si pe performanta dinamica. Transmisia N cu dublu ambreiaj umed in 8 trepte (N DCT) este disponibila in premiera pentru un model al gamei Hyundai din Europa (…)
Hyundai prezinta noul i30 N
Lansat in anul 2017, primul model al diviziei de performanta Hyundai N a fost vandut pe piata europeana in peste 25.000 de exemplare. Noul i30 N continua povestea de succes, beneficiind acum de un design modificat, de un tren de rulare actualizat, cat si de componente mai usoare, care contribuie la imbunatatirea agilitatii si a manevrabilitatii. La fel ca versiunea anterioara, autovehiculul este disponibil in variantele hatchback si fastback.
Design actualizat pentru performante dinamice
Designul poate fi descris in trei cuvinte: performanta, emotie, personalitate. Mai mult decat un exercitiu de stil, modificarile realizate au fost dictate in primul rand de performante. Fiecare element a fost dezvoltat pentru a pune in valoare accentele dinamice.
Grila frontala de mari dimensiuni, dar si jantele au fost personalizate cu sigla N. In plus, designul de tip ‘fagure’ specific grilei – inspirat din domeniul aeronautic – a fost optimizat pentru a asigura o racire eficienta a motorului. Printre elementele de design actualizate se numara si farurile cu LED (DRL) in forma literei ‘V’. De asemenea, colturile exterioare ale barei frontale, dominate de deflectoarele aerodinamice laterale specifice, incorporeaza prizele de aer, care imbunatatesc semnificativ fluxul de aer si reduc turbulentele in pasajele rotilor.
Versiunea hatchback dispune de un design revizuit pentru partea din spate. Personalitatea si sportivitatea sunt accentuate de bara de protectie, de lampile care includ LED-uri cu forma noua, de dubla evacuare si de spoilerul aerodinamic cu stop in forma triunghiulara.
Noul i30 N este disponibil in sapte culori exterioare, printre care Performance Blue, specifica modelelor Hyundai N.
Culori exterioare:
· Performance Blue
· Polar White
· Engine Red
· Sunset Red
· Shadow Gray
· Dark Knight
· Phantom Black
Noul i30 N dispune, in echiparea standard, de jante din aliaj de 18 inchi. Pachetul ‘Performance’ include elemente de design precum: anvelopele de inalta performanta special realizate pentru i30 N, noile jante forjate din aliaj de 19 inchi, cu cinci spite duble, care sunt mai usoare cu 14,4 kg, in comparatie cu cele existente pentru modelul anterior, contribuind astfel la reducerea considerabila a greutatii, pentru o manevrabilitate mai sportiva.
Interior
Interiorul i30 N este axat pe conectarea conducatorului auto cu autovehiculul. Instrumentarul de bord integreaza afisajul LED, care indica modificarile turatiilor in functie de performanta de condus, oferind detalii despre variatiile temperaturii uleiului de motor. Noul model dispune, de asemenea, de volan si de scaune fata incalzite, dar si de pedale cu insertii metalice. Pentru tapiterie, clientii pot alege intre material textil sau piele de culoare neagra.
i30 N este echipat, in premiera, cu scaune ‘N’ pentru pasagerii din fata (disponibile optional), care sunt cu 2,2 kg mai usoare decat versiunile standard si ofera suport lateral mai bun. Acestea sunt tapitate cu piele si cu material ‘Alcantara’ si personalizate cu insertii in nuanta Performance Blue, respectiv cu sigla N pe tetiera.
Propulsor actualizat pentru performante sporite
Noul i30 N este echipat cu un motor turbo de 2,0 litri, cuplat la o transmisie manuala cu 6 trepte (6 MT) sau, in premiera, la o transmisie cu 8 trepte si dublu ambreiaj umed (N DCT).
In varianta standard, noul i30 N cu 6 MT dezvolta o putere maxima de 250 CP si un cuplu maxim de 353 Nm. In cazul echiparii Performance (optional), motorul dezvolta 280 CP (cu 5 CP mai mult fata de modelul i30 N initial) si este disponibil cu 6 MT sau N DCT. Cuplul maxim al acestei versiuni a crescut cu 39 Nm, ajungand la 392 Nm.
Motorizarea de 280 CP ofera o curba de cuplu aplatizata, care asigura agilitate si acceleratii imbunatatite, pentru experiente sportive atat in utilizarea de zi cu zi, cat si pe circuit. Curba de cuplu aplatizata confera cuplu si putere sporite la turatii mici si permite exploatarea mai eficienta a potentialului motorului in situatii obisnuite de condus. Cuplul motor al modelul i30 N atinge valoarea maxima intre 1.950 si 4.600 rpm, iar puterea maxima este obtinuta la 5.200 rpm. Astfel, acceleratia este imbunatatita la turatii mici si medii, rezultand performante ridicate intr-o varietate de conditii de exploatare.
Noul i30 N cu pachet Performance poate accelera de la 0 la 100 km in 5,9 s (cu 0,2 s mai rapid fata de modelul anterior). Pentru ambele niveluri de echipare viteza maxima este de 250 km/ h.
Transmisia N DCT
Noua transmisie cu dublu ambreiaj umed a fost proiectata pentru a imbina confortul unei transmisii automate cu placerea utilizarii unei transmisii manuale. Conducatorii auto pot selecta modul manual pentru a schimba vitezele cu ajutorul padelelor de pe volan sau a schimbatorului de viteze. Padelele permit utilizatorului sa schimbe vitezele fara a lua mainile de pe volan. In cazul in care conducatorul auto decide sa utilizeze schimbatorul de viteze, acesta dispune de un mod de functionare tipic sportiv pentru schimbarea rapida a treptelor de viteza. N DCT dispune de trei functii noi pentru ajustarea performantei N: N Grin Shift, N Power Shift si N Track Sense Shift.
N Grin Shift (NGS) elibereaza puterea maxima a motorului si a transmisiei timp de 20 de secunde. Prin accesarea unui buton disponibil pe volan, pe instrumentarul de bord este disponibil un cronometru care indica timpul ramas pana la dezactivarea acestei functii.
N Power Shift (NPS) se activeaza daca pedala de acceleratie este apasata mai mult de 90%, pentru a anihila orice reducere a cuplului motor, prin schimbarea intr-o treapta inferioara si prin maximizarea puterii transmise la roti.
N Track Sense Shift (NTS) recunoaste conditiile de deplasare optime pentru un condus sportiv (de exemplu, pe circuit) si se activeaza automat. Prin selectarea treptei de viteza si a momentului de schimbare potrivite, asigura performante optime, pe care numai un pilot de curse le poate obtine.
La fel ca in cazul versiunii anterioare, sistemul de comanda N Grin ofera clientilor optiunea de a alege intre cinci moduri de condus distincte: Eco, Normal, Sport, N si N Custom. Modurile de condus modifica setarile motorului, ale suspensiei, ale controlului electronic al stabilitatii (ESC), ale diferentialului cu alunecare limitata controlat electronic, ale sunetului de evacuare, ale directiei si ale transmisiei, pentru a le optimiza in functie de conditiile de deplasare. In modul N Custom conducatorii auto pot selecta setarile Eco, Normal, Sport si Sport+, pentru fiecare componenta, in functie de preferinte si de conditiile de deplasare.
Comportament rutier si manevrabilitate
Sistemele de directie si de suspensie au fost recalibrate, pentru comportament rutier si pentru manevrabilitate imbunatatite, indiferent de tipul de transmisie din dotare.
Clientii care opteaza pentru pachetul Performance pot beneficia de diferential cu alunecare limitata controlat electronic (eLSD). In plus, marimea discurilor de frana fata a crescut de la 345 la 360 mm, pentru performante de franare sporite.
Mai multa siguranta
Noul i30 N include mai multe sisteme de siguranta activa si de asistenta Hyundai SmartSense. Sistemul de asistenta la coliziunile frontale (FCA) dispune acum de functia pentru detectarea pietonilor (FCA-P). Sistemul de asistenta la mentinerea benzii de rulare (LFA) corecteaza automat directia autovehiculului. Versiunea hatchback a noului i30 N cu N DCT este echipata cu sistemul de monitorizare a unghiului mort (BCA-R), care poate activa franele pentru a preveni o coliziune in momentul schimbarii benzii de deplasare. In mod similar, sistemul de asistenta pentru evitarea unei coliziuni la deplasarea in marsarier (RCCA), disponibil si pentru versiunea hatchback cu N DCT, avertizeaza conducatorul auto in cazul in care exista un risc de coliziune in timpul deplasarii in marsarier si actioneaza franele.
Echipamentele de siguranta Hyundai SmartSense:
* NOU – Sistem de asistenta la coliziunile frontale cu detectare pietoni (FCA-P);
* NOU – Sistem de asistenta la mentinerea benzii de rulare (LFA);
* NOU – Sistem de monitorizare a unghiului mort (BCW) (doar pentru versiunea hatchback);
* NOU – Sistem de monitorizare a unghiului mort (BCA-R) (doar pentru DCT; doar pentru versiunea hatchback);
* NOU – Sistem de asistenta pentru evitarea unei coliziuni la deplasarea in marsarier (RCCW) (doar pentru versiunea hatchback);
* NOU – Sistem de asistenta pentru evitarea unei coliziuni la deplasarea in marsarier (RCCA) (doar pentru DCT; doar pentru versiunea hatchback).
Noul i30 N dispune de sistemul eCall, care poate fi activat manual pentru asistenta sau automat in cazul unui accident in care s-au declansat airbag-urile.
Tehnologie si conectivitate
Modelul este prevazut cu un sistem de inregistrare a datelor privind performantele, care permite monitorizarea si imbunatatirea competentelor de pilotaj. Aceasta functie salveaza si afiseaza date despre condus, cum ar fi puterea, cuplul si presiunea de supraalimentare. De asemenea, include si un cronometru pentru monitorizarea timpului pe turul de circuit.
Optional, noul i30 N poate fi echipat cu sistem de navigatie de 10,25 inchi, care include Apple CarPlay si Android Auto. Pentru noul model va fi disponibila cea mai recenta versiune a aplicatiei Bluelink, prin intermediul careia clientii isi pot localiza autovehiculul, il pot bloca si debloca de la distanta sau pot avea acces la diferite informatii, cum ar fi nivelul de combustibil.
DETALII TEHNICE | Noul i30 N | Noul i30 N, pachet Performance |
Motor | 2,0 T-GDi | 2,0 T-Gdi |
Transmisie | 6 MT | 6 MT sau N DCT |
Putere (CP) | 250 | 280 |
Cuplu maxim (Nm) | 353 | 392 |
Viteza maxima (km/ h) | 250 | 250 |
Echipa Hyundai Motorsport a incheiat Raliul Turciei cu doua echipaje pe podium
Hyundai Motorsport a incheiat Raliul Turciei cu doua echipaje pe podium. Dupa primele doua zile din Raliul Turciei, Thierry Neuville si Nicolas Gilsoul, copilotul sau, erau lideri in clasamentul general, cu un avans de 33 de secunde, insa au fost nevoiti sa se opreasca pe prima proba de duminica, cea mai lunga a raliului, pentru a remedia o defectiune. Ulterior, echipajul belgian a castigat (…)
Echipa Hyundai Motorsport a incheiat Raliul Turciei cu doua echipaje pe podium
Hyundai Motorsport a incheiat Raliul Turciei cu doua echipaje pe podium.
Dupa primele doua zile din Raliul Turciei, Thierry Neuville si Nicolas Gilsoul, copilotul sau, erau lideri in clasamentul general, cu un avans de 33 de secunde, insa au fost nevoiti sa se opreasca pe prima proba de duminica, cea mai lunga a raliului, pentru a remedia o defectiune. Ulterior, echipajul belgian a castigat doua dintre cele trei probe ramase in program si a incheiat Raliul Turciei pe locul secund, acumuland cinci puncte suplimentare in Power Stage.
Thierry Neuville si Nicolas Gilsoul (#11 Hyundai i20 WRC) au castigat in total sapte probe speciale in Raliul Turciei, acesta fiind si primul lor podium dupa Raliul Monte-Carlo.
‘Este un sentiment minunat sa ma aflu din nou pe podium. Am avut un parcurs bun si masina a fost foarte rapida pe aceste speciale. Desi am intampinat probleme, este important ca ne-am clasat pe locul secund si am obtinut maximum de puncte in Power Stage. Chiar daca nu am castigat, am valorificat oportunitatile pe care le-am avut. As vrea sa multumesc intregii echipe pentru efortul depus aici. Vom lupta pana la final pentru fiecare punct’, a declarat Thierry Neuville.
Sébastien Loeb si Daniel Elena, copilotul sau, au incheiat etapa din Turcia pe locul al treilea. In plus, Loeb a acumulat un punct suplimentar pentru clasarea pe pozitia a cincea in Power Stage. Pentru cei doi (#9 Hyundai i20 WRC), acesta a fost primul podium dupa victoria din Chile in anul 2019, respectiv al doilea pentru echipa Hyundai Motorsport.
‘A fost o ultima zi extrem de dificila. Am pierdut foarte mult timp, insa am reusit sa recuperam pe urmatoarele probe. Ma bucur pentru ca am reusit sa ne clasam pe podium’, a mentionat Sébastien Loeb.
Dupa abandonul de sambata dimineata, Ott Tänak si Martin Järveoja (#8 Hyundai i20 WRC) au revenit in competitie pe ultimele speciale de duminica si au obtinut patru puncte suplimentare pentru locul secund din Power Stage.
‘A fost un raliu plin de provocari pentru noi si, din pacate, am fost nevoiti sa abandonam sambata. Obiectivul nostru a fost de a acumula cat mai multe puncte in Power Stage’, a mentionat Ott Tänak.
A fost cea de-a 15-a victorie pentru Hyundai Motorsport in Turcia, cu doua echipaje pe podium. Dupa aceasta etapa, echipa ocupa pozitia a doua in clasamentul constructorilor. Tänak se afla pe locul al treilea in clasamentul pilotilor (70 de puncte), iar Neuville pe cel de-al cincilea (65 de puncte).
‘A fost un raliu dur, dar ne bucuram pentru ca avem doua echipaje pe podium. Le multumesc, de asemenea, tuturor pentru rezultatele obtinute’, a adaugat Andrea Adamo, directorul echipei.
Urmatoarea etapa, penultima din calendarul modificat pentru 2020, se va desfasura in Sardinia intre 8 si 11 octombrie. Hyundai Motorsport a obtinut trei victorii pe probele de macadam din Raliul Sardiniei – in 2016, 2018 si 2019.
Rezultate Raliul Turciei 2020:
1 E. Evans S. Martin Toyota Yaris WRC 2:43:02.7
2 T. Neuville N. Gilsoul Hyundai i20 WRC +35.2
3 S. Loeb D. Elena Hyundai i20 WRC +59.4
4 K. Rovanperä J. Halttunen Toyota Yaris WRC +2:35.9
5 G. Greensmith E. Edmondson Ford Fiesta WRC +4:08.3
6 E. Lappi J. Ferm Ford Fiesta WRC +5:36.2
7 K. Kajetanowicz M. Szczepaniak Škoda Fabia R5 +12:35.5
8 P. Tidemand P. Barth Škoda Fabia R5 +12:59.7
9 A. Fourmaux R. Jamoul Ford Fiesta R5 +14:42.6
10 M. Bulacia M. Der Ohannesian Citroën C3 R5 +14:46.4
Clasament general constructori – Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC) (dupa etapa a 5-a):
1 Toyota Gazoo Racing World Rally Team 174 puncte
2 Hyundai Shell Mobis World Rally Team 165 p
3 M-Sport Ford World Rally Team 101 p
Clasament general piloti – Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC) (dupa etapa a 5-a):
1 E. Evans 97 puncte
2 S. Ogier 79 p
3 O. Tänak 70 p
4 K. Rovanperä 70 p
5 T. Neuville 65 p
6 E. Lappi 38 p
7 T. Suninen 34 p
8 C. Breen 25 p
9 S.Loeb 24 p
10 G. Greensmith 16 p
Hyundai dezvaluie primele imagini cu noul i30 N
Hyundai prezinta primele detalii despre noul i30 N. Imaginile lansate astazi dezvaluie un design actualizat, care pune accent pe impactul emotional si pe performanta dinamica. Printre actualizarile de exterior se remarca: barele de protectie din fata si din spate care au fost redesenate pentru un aspect impunator (…)
Hyundai dezvaluie primele imagini cu noul i30 N
Hyundai prezinta primele detalii despre noul i30 N. Imaginile lansate astazi dezvaluie un design actualizat, care pune accent pe impactul emotional si pe performanta dinamica.
Printre actualizarile de exterior se remarca: barele de protectie din fata si din spate care au fost redesenate pentru un aspect impunator, gurile de evacuare redimensionate, grila centrala de mari dimensiuni cu semnatura ‘N’, respectiv blocurile optice si luminile de zi proiectate in forma de ‘V’. Noua infatisare sugereaza senzatia de miscare continua, chiar si atunci cand autovehiculul stationeaza.
Noile jante din aliaj de 19 inchi sunt mai usoare, in comparatie cu cele existente pentru versiunea anterioara, contribuind astfel la reducerea considerabila a greutatii.
Autovehiculul va fi disponibil cu transmisie cu dublu ambreiaj in opt trepte (N DCT), dezvoltata de catre Hyundai, care va include functii dedicate pentru ajustarea performantei N. i30 N este primul model Hyundai din Europa care integreaza aceasta tehnologie.
Mai multe detalii vor fi dezvaluite in perioada urmatoare.
Noul Hyundai Tucson - design si tehnologii revolutionare
Hyundai prezinta noul Tucson. Modelul dispune de un design remarcabil, de tehnologii revolutionare, dar si de o gama variata de sisteme de propulsie. Modelul de clasa SUV, care se afla la cea de-a patra generatie, integreaza noua directie stilistica Hyundai ‘Sensuous Sportiness’. De la lansare (octombrie 2004) pana in prezent au fost vandute peste 7 milioane de unitati la nivel mondial, dintre care 1,4 milioane in Europa (…)
Noul Hyundai Tucson – design si tehnologii revolutionare
Hyundai prezinta noul Tucson. Modelul dispune de un design remarcabil, de tehnologii revolutionare, dar si de o gama variata de sisteme de propulsie.
Modelul de clasa SUV, care se afla la cea de-a patra generatie, integreaza noua directie stilistica Hyundai ‘Sensuous Sportiness’. De la lansare (octombrie 2004) pana in prezent au fost vandute peste 7 milioane de unitati la nivel mondial, dintre care 1,4 milioane in Europa.
Odata cu lansarea pe piata a versiunilor hybrid, plug-in hybrid si cu sistem mild hybrid de 48 V pentru Tucson, Hyundai pune la dispozitia clientilor cea mai variata gama de sisteme de propulsie electrificate din segmentul modelelor SUV de clasa compacta. Asadar, gama Hyundai de SUV-uri eco va include:
– Kona – electric si hybrid;
– noul Tucson – mild hybrid de 48 V, hybrid si plug-in hybrid;
– noul Santa Fe – hybrid si plug-in hybrid;
– Nexo – fuel cell.
‘Noul Tucson imbina designul futurist cu tehnologia revolutionara, oferind dotari accesibile unui numar tot mai mare de clienti. Aceasta lansare contribuie la consolidarea pozitiei Hyundai de producator auto cu cea mai extinsa gama de propulsoare electrificate’, a declarat Michael Cole, President & CEO – Hyundai Motor Europe.
Noua tema de design Hyundai – ‘Parametric Dynamics’
In comparatie cu predecesorul, caroseria noului Tucson este mai mare si mai ampla. Capota alungita, consolele scurte si ampatamentul intins confera autovehiculului un aspect progresist, pastrand totodata caracterul impunator. Modelul integreaza limbajul de design Hyundai ‘Sensuous Sportiness’, care se remarca prin armonia dintre patru elemente fundamentale: proportie, arhitectura, stil si tehnologie.
‘Misiunea directiei stilistice Hyundai ‘Sensuous Sportiness’ este de a adauga valoare emotionala experientei de condus. Designul de anvergura depaseste din nou asteptarile, provocand astfel standardele pietei din cel mai competitiv segment al industriei’, a declarat SangYup Lee, Senior Vice President and Head of Hyundai Global Design Center.
Exteriorul Tucson a fost proiectat pentru a exprima ceea ce designerii Hyundai denumesc ‘Parametric Dynamics’, un stil care foloseste linii, fatete, unghiuri si forme, pentru o estetica indrazneata si remarcabila, precum si pentru a adauga un aer futurist noului model.
Noua tema de design – ‘Parametric Dynamics’ – este evidentiata de luminile de zi (DRL), perfect integrate in grila frontala. Datorita tehnologiei half-miror, in momentul in care luminile de intalnire sunt aprinse, finisajul cromat al grilei se metamorfozeaza in forme asemanatoare pietrelor pretioase, conferind o alura spectaculoasa elementelor aerodinamice.
In laterale, liniile caroseriei urmaresc, in unghiuri precise, aceeasi tema de design ‘Parametric Dynamics’. Suprafetele sculpturale creeaza un contrast puternic intre silueta aerodinamica si aspectul robust, generand senzatia de miscare, chiar si atunci cand autovehiculul stationeaza. Configuratia atletica a caroseriei se combina perfect cu pasajele geometrice ale rotilor. Profilul sportiv al noului Tucson este accentuat de linia cromata cu forma parabolica, care se intinde de la oglinzile laterale pana la montantul posterior.
In partea din spate, luminile parametrice integrate continua aceeasi tema de design. De asemenea, bara prezinta detalii de tip parametric cu efect tridimensional, combinate cu elemente sportive. Tucson este primul model Hyundai care dispune de stergatoare de spate ascunse, plasate sub spoiler.
Culori caroserie:
Clientii pot alege intre noua culori de caroserie, dintre care trei nou introduse – Shimmering Silver, Amazon Gray si Teal. In plus, pot opta pentru un plafon in doua tonuri (Phantom Black sau Dark Knight), disponibil pentru intreaga paleta de culori a caroseriei.
• Shimmering Silver [Nou] – optional cu plafon in nuanta Dark Knight;
• Amazon Gray [Nou] – optional cu plafon in nuanta Phantom Black;
• Teal [Nou] – optional cu plafon in nuanta Phantom Black;
• Phantom Black – optional cu plafon in nuanta Dark Knight;
• Polar White – optional cu plafon in nuanta Phantom Black;
• Engine Red – optional cu plafon in nuanta Phantom Black;
• Sunset Red – optional cu plafon in nuanta Phantom Black;
• Silky Bronze – optional cu plafon in nuanta Dark Knight;
• Dark Knight – optional cu plafon in nuanta Phantom Black.
Interiorul elegant imbina confortul cu tehnologia
Pasind in habitaclul spatios este ca si cum ai patrunde intr-un univers in care grijile cotidiene dispar. Aici, spatiul, tehnologia si informatia se imbina armonios.
Noul Tucson beneficiaza de o consola cu display integral, dispunand acum de un ecran AVN-T de 10,25 inchi, care incorporeaza navigatia, incalzirea, ventilatia si climatizarea. Formele sinuoase contribuie la senzatia de spatiu deschis, in timp ce marginile generoase ale bordului se imbina perfect cu portierele. Liniile fine, de culoare argintie, care pornesc din consola centrala si ajung pana la portierele din spate, armonizeaza materialele de calitate utilizate, complimentandu-le prin tonuri si texturi neutre.
Pozitionata ergonomic, consola centrala a fost reproiectata, utilizand tehnologia shift-by-wire. Luminile ambientale sunt pozitionate in partea inferioara a consolei, in spatiul destinat incarcarii wireless, precum si in buzunarele portierelor. Sistemul ofera 64 de culori si 10 niveluri de luminozitate, pentru multiple posibilitati de personalizare.
In plus, clientii pot alege intre cele trei nuante pentru tapiterie: ‘Negru’, ‘Negru & Gri/ Bej’ sau ‘Teal’, disponibile pentru variantele din piele sau din material textil.
Culori habitaclu:
• ‘Negru’ (piele sau material textil);
• ‘Negru & Gri/ Bej’ (piele sau material textil);
• ‘Teal’ (piele sau material);
Tehnologie si conectivitate
Noul Tucson este echipat cu sisteme actualizate de tehnologie si de conectivitate, pentru o experienta digitala avansata.
Noua dispunere duala a habitaclului ofera o operare intuitiva si o experienta high-tech, prin intermediul instrumentarului digital de bord 10,25 inchi, dar si a ecranului AVN-T de 10,25 inchi. Cea mai recenta versiune a aplicatiei Bluelink include functii precum Last Mile Navigation, Connected Routing, dar si noua functie User Profile. De asemenea, prin intermediul aplicatiei Bluelink, clientii isi pot localiza autovehiculul, il pot bloca si debloca de la distanta sau pot avea acces la diferite informatii, cum ar fi nivelul de combustibil.
Noua functie User Profile permite instalarea a doua conturi principale, a unui cont de invitat, dar si incarcarea unei imagini de profil. Profilul stocheaza in mediul cloud preferintele de infotainment ale utilizatorilor, cum ar fi limba, setarile de recunoastere vocala, precum si posturile de radio preferate.
In cazul in care conducatorul auto trebuie sa parcheze autovehiculul pe o raza de la 200 m pana la 2 km fata de destinatie, functia Last Mile Navigation ofera informatii despre traseul complet pana la destinatie, prin intermediul aplicatiei Bluelink instalata pe smartphone.
In plus, noul Tucson va integra calendarul Apple sau Google in sistemul de infotainment, permitand conducatorului auto vizualizarea continutului pe ecranul AVN. Sincronizarea se face prin intermediul aplicatiei Bluelink.
Connected Routing este sistemul de navigatie Hyundai bazat pe mediul cloud, care analizeaza traficul, oferind o estimare a orelor de sosire la destinatie, dar si reconfigurarea traseului, in cazul in care este necesar.
Cu ajutorul Apple CarPlay si Android Auto, disponibile acum wireless, functiile smartphone-urilor cu sistem de operare iOS sau Android pot fi afisate pe ecranul central de 8 inchi al autovehiculului. Alte caracteristici de infotainment si conectivitate includ sistemul audio realizat de Krell, incarcare wireless in consola centrala, precum si porturi USB fata/ spate.
Serviciile Hyundai LIVE ofera informatii in timp real despre trafic, despre statii de alimentare/ locuri de parcare (cu preturi incluse) si despre starea vremii. Destinatiile sau punctele de interes pot fi transmise din aplicatie catre sistemul de navigatie al autovehiculului.
Noi caracteristici de confort
Hyundai ofera acum si mai mult confort pentru clientii Tucson. Noua tehnologie Multi-Air Mode, disponibila in premiera pentru un autovehicul al gamei Hyundai, combina canalele de circulare pentru aerul conditionat si pentru incalzire, pentru o dispersare mai fluida a fluxului de aer. Acest mod poate fi activat si dezactivat, in functie de preferintele conducatorului auto.
Sistemul de control al climei pe trei zone permite operarea separata a setarilor de temperatura si de ventilatie pentru conducatorul auto, pentru pasagerul din fata, dar si pentru ocupantii locurilor din spate. In plus, scaunele ventilate din fata si scaunele incalzite din fata/ din spate ofera confort suplimentar atat conducatorului auto, cat si pasagerilor.
Prin intermediul modului Rear Sleeping, continutul audio este redat doar in partea din fata, fara ca acesta sa fie transmis si difuzoarelor din spate, astfel incat pasagerii care dorm sa nu fie deranjati.
Pentru confort sporit, scaunele din spate pot fi pliate acum intr-un raport 4:2:4.
Mai mult spatiu
In comparatie cu predecesorul, Tucson este mai lung cu 20 mm, mai lat cu 15 mm si are un ampatament mai mare cu 10 mm. De aceea, pasagerii din spate se pot bucura de un spatiu suplimentar de 26 mm pentru picioare, oferit atat pentru versiunile hybrid, cat si pentru cele clasice, datorita plasarii ingenioase a bateriei sub scaunele din spate. In acelasi timp, volumul portbagajului a crescut, in functie de specificatiile fiecarui model, oferind pana la 620 l pentru bagaje cu scaunele ridicate si pana la 1,799 l cu scaunele rabatate.
Dimensiuni (mm):
• lungime: 4.500 (+ 20 mm);
• latime: 1.865 (+ 15 mm);
• inaltime: 1.650 (+ 5 mm);
• ampatament: 2.680 (+ 10 mm);
• consola: fata 895 mm, spate 925 mm;
• spatiu bancheta din spate: 996 (+ 26 mm).
Portbagaj (litri):
• volum minim, cu scaunele ridicate (benzina/ diesel/ benzina 48V/ diesel 48V/ hybrid):
620/ 598/ 577/ 546/ 616;
• volum maxim, cu scaunele rabatate (benzina/ diesel/ benzina 48V/ diesel 48V/ hybrid):
1.799/ 1.777/ 1.756/ 1.725/ 1.795.
Pachet avansat pentru siguranta si asistenta
Noul Tucson integreaza cele mai recente tehnologii, pentru siguranta si asistenta conducatorului auto. Printre acestea se remarca un sistem actualizat cu sapte airbaguri, care include un nou airbag pentru spatiul dintre conducatorul auto si pasagerul din dreapta, o caracteristica unica in cadrul acestui segment. In cazul unei coliziuni, acest sistem de protectie suplimentara contribuie la reducerea leziunilor. In plus, atunci cand airbagurile sunt declansate, in urma unui impact frontal sau lateral, sistemul aplica automat frana de urgenta, pentru a reduce riscul unor coliziuni secundare sau multiple.
Sistemul de asistenta la coliziunile frontale (FCA) cu detectarea pietonilor si a ciclistilor alerteaza conducatorul auto si aplica automat frana, pentru a reduce daunele, atunci cand o coliziune este inevitabila. FCA este disponibil acum cu functia de prevenire a coliziunilor in intersectii.
Sistemul de asistenta la mentinerea benzii de rulare (LFA) corecteaza automat directia autovehiculului, in functie de marcajele de pe carosabil. LFA functioneaza impreuna cu functia de asistenta pentru pastrarea benzii de rulare (LKA).
Sistemul de atentionare a conducatorului auto (DAW) monitorizeaza constant stilul de condus, cu scopul de a detecta orice deviatie neobisnuita a directiei sau eventuale semne de oboseala ale conducatorului auto. DAW se activeaza impreuna cu sistemul de avertizare la deplasarea autovehiculului din fata (LVDA). LVDA atentioneaza conducatorul auto atunci cand vehiculul din fata incepe sa se deplaseze, in cazul in care acesta reactioneaza cu intarziere.
In premiera pentru un SUV compact, sistemul de asistenta pentru condusul pe autostrada (HDA) ajusteaza automat viteza si mentine distanta fata de alte vehicule din fata, precum si banda de rulare. Functia poate fi activata prin utilizarea butonului dedicat de pe volan. HDA combina sistemul de asistenta la mentinerea benzii de rulare (LFA) cu pilotul automat inteligent, utilizand senzori si date de navigatie, pentru a asigura functionarea in conditii optime, dar si pentru a ajusta automat viteza.
O alta caracteristica noua este functia inteligenta de avertizare asupra vitezei limita (ISLA). Semnele de circulatie sunt recunoscute imediat, iar informatiile sunt afisate atat pe ecranul sistemului de navigatie, cat si pe instrumentarul de bord.
Pentru siguranta sporita, noul Tucson a fost echipat cu o serie de functii care sporesc vizibilitatea. Sistemul de monitorizare a unghiului mort (BCA) include acum franarea diferentiala, pe langa semnalele vizuale si sonore, pentru a preveni coliziunea in momentul schimbarii benzii. Aceasta functie utilizeaza camera frontala si senzorii radar din spate, pentru a determina pozitia relativa si viteza vehiculelor care se apropie din partea laterala. BCA ofera si asistenta pentru evitarea unei coliziuni la deplasarea in marsarier (RCCA). Sistemul RCCA avertizeaza conducatorul auto in cazul in care exista un risc de coliziune in timpul deplasarii in marsarier si actioneaza franele.
O dotare unica pentru acest segment este sistemul de monitorizare a unghiului mort (BVM), care afiseaza pe ecranul principal de 10,25’’ zonele laterale si din spate ale autovehiculului, in momentul in care conducatorul auto activeaza semnalul pentru schimbarea directiei. BVM ofera suport suplimentar in conditii meteo nefavorabile. De asemenea, BVM functioneaza impreuna cu sistemul de monitorizare 360° (SVM), pentru a oferi conducatorului auto vizibilitate completa si pentru a evita potentialele obstacole.
SVM este, de asemenea, sincronizat cu noul sistem inteligent de asistenta pentru parcarea de la distanta (RSPA), care este disponibil pentru versiunea hybrid a noului Tucson. RSPA permite parcarea autovehiculului de la distanta, fara a fi necesara prezenta conducatorului auto, utilizand doar cheia de acces. In momentul detectarii unor obstacole, sistemul avertizeaza sonor si aplica automat frana de urgenta, in cazul in care este necesar.
Noul sistem de asistenta pentru iesirea in siguranta (SEW), introdus in premiera pentru un SUV compact, avertizeaza pasagerii in cazul in care este detectata prezenta unui alt vehicul in apropiere, in momentul deschiderii portierelor.
In momentul in care modul ‘Auto’ este selectat, sistemul de asistenta pentru faza lunga (HBA) detecteaza noaptea vehiculele care se deplaseaza atat din sensul opus, cat si pe cele care au aceeasi directie de deplasare, comutand astfel de pe faza lunga pe cea scurta, in cazul in care conditiile de drum o impun. Atunci cand nu detecteaza alte vehicule in apropiere, sistemul reactiveaza automat faza lunga, pentru vizibilitate maxima.
Noul sistem de alerta pentru ocuparea locurilor din spate (ROA) monitorizeaza locurile din spate si avertizeaza conducatorul auto daca sunt ocupate la plecare.
Caracteristici de siguranta activa Hyundai SmartSense:
• Sistem de asistenta la coliziunile frontale (FCA) [Nou: cu functie de prevenire a coliziunilor in intersectii];
• Sistem de avertizare la deplasarea autovehiculului din fata (LVDA) [Nou];
• Sistem de asistenta pentru condusul pe autostrada (HDA) [Nou];
• Pilot automat inteligent sincronizat cu sistemul de navigatie (NSSC) [Nou: utilizeaza date de navigatie];
• Functie inteligenta de avertizare asupra vitezei limita (ISLA) [Nou];
• Sistem de monitorizare a unghiului mort (BCW/ BCA/ BVM);
• Sistem de asistenta pentru iesirea in siguranta (SEA);
• Sistem inteligent de asistenta pentru parcarea de la distanta (RSPA) [Nou: disponibil doar pentru versiunile hybrid si plug-in hybrid];
• Sistem de monitorizare 360° (SVM) [actualizat];
• Sistem de alerta pentru ocuparea locurilor din spate (ROA) [Nou];
• Sistem de asistenta la mentinerea benzii de rulare (LFA) [Nou];
• Sistem de asistenta pentru pastrarea benzii de rulare (LKA) [actualizat];
• Sistemul de atentionare a conducatorului auto (DAW);
• Sistem de avertizare pentru deplasarea in marsarier (RCCW);
• Sistem de avertizare pentru evitarea unei coliziuni la deplasarea in marsarier (RCCA) [Nou];
• Sistem de asistenta pentru faza lunga (HBA).
Clientii care vor opta pentru noul Tucson beneficiaza de pachetul de cinci ani garantie fara limita de kilometri.
Tractiune integrala HTRAC si Terrain Mode
Tractiunea 4×4 si selectorul Terrain Mode, disponibil pentru versiunea hybrid cu transmisie automata, consolideaza caracterul unic al SUV-ului. Sistemul utilizeaza tehnologia HTRAC, care presupune distributia electronica variabila a cuplului, in functie de viteza autovehiculului si de aderenta de care dispune fiecare roata. Pe langa modurile standard de condus, selectorul Terrain Mode permite conducatorilor auto optimizarea tractiunii pe diferite suprafete, cum ar fi zapada, nisip sau noroi, imbunatatind performanta si setarile sistemului HTRAC.
O experienta dinamica de condus
Dezvoltat si testat in Europa, noul Tucson si-a demonstrat potentialul pe terenuri variate (in zonele reci din Suedia, la temperaturile inalte din sudul Spaniei, dar si pe cea mai solicitanta pista de circuit din lume – Nürburgring), etapa finala de testare a modelului SUV desfasurandu-se in Cehia si in Austria. Pentru manevrabilitate sporita, clientii pot opta pentru doua sisteme diferite de suspensie.
Datorita flexibilitatii oferite de sistemul ECS (Electronic Controlled Suspension), echipa tehnica Hyundai a reusit sa ofere o experienta versatila de condus, in functie de preferintele conducatorului auto. Functia ECS modifica automat setarile autovehiculului (de exemplu, suspensia) si monitorizeaza permanent parametrii dinamici (suspensia de tip MacPherson fata si independenta spate; noua generatie a sistemului de directie de tip R-MDPS), cu scopul de a oferi utilizatorului o experienta unica, in functie de modul de condus ales: Normal, Eco sau Sport.
Hyundai a dezvoltat o gama variata de optiuni pentru jante (din otel/ aliaj de 17 inchi sau din aliaj de 18/ 19 inchi), cu o atentie deosebita acordata factorilor precum confort, zgomot si performanta la manevrare. In plus, inginerii Hyundai au obtinut valori scazute pentru rezistenta la rulare, ceea ce contribuie la minimizarea consumului si a emisiilor. Acest aspect reflecta angajamentul companiei de a produce autovehicule eco, fara a compromite insa performanta.
Gama variata de sisteme de propulsie electrificate
Modelul Hyundai dispune de trei versiuni de propulsie electrificata, doua termice, in combinatie cu patru optiuni de transmisie. Odata cu lansarea pe piata a versiunilor hybrid, plug-in hybrid si cu sistem mild hybrid de 48 V pentru Tucson, Hyundai pune la dispozitia clientilor cea mai variata gama de sisteme de propulsie electrificate din segmentul modelelor SUV de clasa compacta. Pe langa gama electrificata, noul Tucson ofera si o gama de optiuni pe benzina si pe motorina.
Varianta hybrid – care este echipata cu noul motor Smartstream pe benzina de 1,6 litri T-GDi combinat cu un propulsor electric de 44,2 kW, alimentat cu o baterie litiu-ion polimer de 1,49 kWh – ofera 230 CP si cuplu de 350 Nm, fiind disponibil cu tractiune 4×2 sau 4×4, dar si cu transmisie automata in 6 trepte. Acesta este cel mai puternic din noua linie de propulsie Tucson.
In ceea ce priveste tehnologia mild hybrid de 48 V, clientii pot alege intre:
• T-GDI Smartstream de 1,6 litri, 150 CP si tractiune 4×2;
• T-GDI Smartstream de 1,6 litri, 180 CP cu tractiune integrala (disponibil optional);
• CRDi Smartstream de 1,6 litri, 136 CP cu tractiune integrala (disponibil optional).
Hyundai a combinat tehnologia mild hybrid de 48 V cu motorul T-GDI de 1,6 litri, care dispune de 150 CP. Aceasta versiune poate fi cuplata la transmisia manuala inteligenta cu sase trepte (6 iMT) sau cu dublu ambreiaj cu sapte trepte (7 DCT). O alta optiune este T-GDI de 1,6 litri, 180 CP, care, in plus fata de 7 DCT cu tractiune integrala va fi oferita cu iMT cu sase trepte si cu tractiune 4×2. Versiunea de 1.6 litri CRDi, mild hybrid de 48 V, 136 CP este disponibila cu 7 DCT si cu tractiune 4×2 sau 4×4.
Atunci cand nu este echipata cu sistemul mild hybrid de 48 V, versiunea ‘Smartstream’ de 1,6 litri T-GDi este disponibila cu 150 CP, transmisie manuala cu sase trepte si cu tractiune 4×2 sau 4×4. Motorul diesel CRDi Smartstream de 1,6 litri va fi disponibil cu 115 CP, transmisie manuala cu sase trepte si cu tractiune 4×2.
Noul motor ‘Smartstream’ T-GDi de 1,6 l foloseste tehnologia Hyundai CVVD (Continuously Variable Valve Duration), pentru a optimiza consumul de combustibil. In functie de modul de condus, CVVD regleaza durata de deschidere/ inchidere a supapei, contribuind astfel la maximizarea performantei si a eficientei. O versiune plug-in hybrid cu un motor T-GDI de 1,6 litri, 265 CP va fi, de asemenea, disponibila pentru clienti. Mai multe detalii vor fi dezvaluite anul urmator.
Noua transmisie manuala inteligenta (iMT) de la Hyundai
iMT decupleaza motorul de la transmisie dupa ce conducatorul auto elibereaza pedala de acceleratie si permite autovehiculului sa ruleze liber, pentru eficienta consumului de combustibil. Mild Hybrid Starter Generator asista motorul termic la plecare, compensand cu necesarul de cuplu motor si de putere.
Hyundai Kona Electric - 500 km parcurși fără reîncărcare în cursa 'Bike 4 Life'
Kona Electric, în calitate de Safety Car, a parcurs 500 de kilometri fără reîncărcare, în cadrul parteneriatului Hyundai Proleasing – ‘Bike 4 Life’, dedicat colectării de fonduri pentru copiii cu autism. Startul ediţiei de anul acesta a fost susţinut de către sportivii Bogdan Coman, Marian Graur, Vlad Asimionesei și Tudor George, care au acoperit distanţa de 500 de kilometri pe biciclete, în condiții meteo dificile (…)
Hyundai Kona Electric – 500 km parcurși fără reîncărcare în cursa ‘Bike 4 Life’
Kona Electric, în calitate de Safety Car, a parcurs 500 de kilometri fără reîncărcare, în cadrul parteneriatului Hyundai Proleasing – ‘Bike 4 Life’, dedicat colectării de fonduri pentru copiii cu autism. Startul ediţiei de anul acesta a fost susţinut de către sportivii Bogdan Coman, Marian Graur, Vlad Asimionesei și Tudor George, care au acoperit distanţa de 500 de kilometri pe biciclete, în condiții meteo dificile.
‘Ne bucurăm pentru că am putut fi alături de inițiativa Bike 4 Life, continuând astfel tradiția de a susține sportul și cauzele cu impact major în societate. În ceea ce privește performanța realizată de către echipa noastră, acum suntem mai pregătiți ca niciodată să ne concentrăm atenția pe dezvoltarea segmentului de vânzare a automobilelor electrice, completând rezultatele pozitive din ultima perioadă a anului 2020. Noii proprietari de automobile marca Hyundai ne-au ales pentru : 9 automobile Hyundai Kona Electric, 3 Hyundai IONIQ Electric, 3 Hyundai IONIQ Plug-in. Hyundai oferă, negreșit, oricărui conducător auto, o experienţă electrică, pe care te poți baza, după cum am dovedit chiar noi, în cadrul călătoriei de 500 de kilometri.’, a declarat Lucian Alexe, Director General Proleasing Motors.
Hyundai Proleasing Motors, distribuitor autorizat al mărcii Hyundai, a pus la dispoziţia organizatorilor un autovehicul complet electric – Kona Electric, pentru a asigura buna desfășurare a acţiunii. Chiar dacă în primele 7 ore de pe traseu participanţii au înfruntat precipitații și temperaturi scăzute, provocarea celor patru a fost de a parcurge 500 de kilometri, pornind de la Brașov şi trecând prin cinci județe cu relief predominant montan. Momentele de pauză și verificările tehnice aferente au fost realizate la punctele de lucru Proleasing Motors din Târgoviște, Ploiești și Buzău.
Deși autonomia oficială declarată pentru Hyundai Kona Electric – versiunea cu baterie de 64 kWh – este de 449 de kilometri, la finalul cursei, după cei 500 de kilometri parcurși, computerul de bord indica 76 de kilometri rămaşi. Unul dintre sistemele disponibile pentru Kona Electric, care a contribuit la acest rezultat, este modulul shift-by-wire, care permite funcţionarea optimă a trenului de rulare electric. Cu ajutorul sistemului reglabil de frânare regenerativă, conducătorul auto are posibilitatea de a ajusta intensitatea frânarii regenerative utilizând padelele aflate în spatele volanului. Sistemul recuperează energia atunci când este posibil.
Parcurgerea traseului în condiţii optime nu ar fi fost posibilă, însă, fără contribuția unui conducător auto experimentat. La finalul traseului, jurnalistul auto Andrei Știrbu a menţionat:
‘Să pleci la drum cu o electrică horărât să nu încarci în următorii 500 de kilometri sună ca o provocare grea încă, iar prima secțiune din itinerariu – urcarea din Brașov către Predeal – nu a făcut decât să-mi adâncească neliniștea cu un consum mediu de 18 kWh/100 km. Eu aspiram către o medie de 12. Primii 250 de kilometri au fost tratați cu maxim de precauție, dar restul de 280 au fost parcurși fără inhibiții.
Modul de rulare Eco face posibilă operarea lui Kona Electric doar din pedala de accelerație, iar condusul economic devine mai degrabă un joc distractiv decât o misiune austeră. Acest itinerariu complex, care m-a purtat prin cinci județe și pe mai toate formele de relief, a fost o experiență care m-a lecuit de range anxiety. Kona Electric are tot ce-i trebuie ca să fie partener de drum lung.‘
La rândul lor, cei patru temerari s-au susținut pe tot parcursul călătoriei, pentru a depăși toate obstacolele, dar și pentru a ajunge ĩn siguranţă la destinație. Cu acesta ocazie, Beatrice Ionescu – Project Manager la Autism Voice și unul dintre responsabilii de suport ai celor patru temerari – a declarat:
‘Cu gândul la copiii cu autism, Bogdan Coman, Vlad Asimionesei, Marian Graur și George Tudor s-au aventurat pe un traseu presărat cu zâmbete, soare, emoții, frig și ploaie. Mai puternică decât oboseala și durerea a fost însă, mereu, voința. În momentele grele s-au susținut reciproc și au reușit să ne ofere tuturor lecții valoroase de viață. Ne-au învățat că atunci când simți că nu mai poți, mai poți încă un pic, dar și că dorința de a face bine nu cunoaște obstacole!‘
Despre Proleasing Motors
Înființată în 2001, Proleasing Motors este compania antreprenorială cu capital exclusiv românesc care se numără în prezent printre cei mai importanți dealeri auto regionali din România, dealer și service autorizat pentru mărcile Ford, BMW şi Hyundai. Sediul central Proleasing Motors este localizat la ieşirea din Ploieşti spre Buzău, pe strada Şoseaua Ploieşti-Buzău DN 1B Nr. 505.
Despre ‘Bike 4 Life’
In cadrul actiunii ‘Bike 4 Life’, inițiate de catre Asociația Autism Voice, sunt organizate trasee de 5/ 50/ 500 km cu bicicleta, in locatii la alegere, la nivel national, in scopul colectarii de fonduri pentru educația și recuperarea copiilor cu autism.
Hyundai dezvaluie primele imagini cu noul Tucson.
Hyundai dezvaluie primele imagini cu noul Tucson. Noua infatisare este pusa in valoare de cea mai recenta semnatura Hyundai pentru arhitectura farurilor denumita „Parametric Hidden Lights”, dar si de noua dispunere duala a habitaclului (…)
Hyundai dezvaluie primele imagini cu noul Tucson
Hyundai dezvaluie primele imagini cu noul Tucson. Noua infatisare este pusa in valoare de cea mai recenta semnatura Hyundai pentru arhitectura farurilor denumita „Parametric Hidden Lights”, dar si de noua dispunere duala a habitaclului, care ofera o operare intuitiva si o experienta high-tech. Premiera mondiala digitala a noului Tucson va avea loc pe 15 septembrie la ora 02:30 am CEST si va fi transmisa in direct aici.
„Misiunea directiei stilistice Hyundai „Sensuous Sportiness” este de a adauga valoare emotionala experientei de condus. Designul de anvergura depaseste din nou asteptarile, provocand astfel standardele pietei din cel mai competitiv segment al industriei”, a declarat SangYup Lee, Senior Vice President and Head of Hyundai Global Design Center.
Noua tema de proiectare „Parametric Dynamics” imprumuta din componenta emotionala specifica limbajului de design Hyundai „Sensuous Sportiness”.
Exteriorul noului Tucson a fost proiectat pentru a exprima ceea ce designerii Hyundai denumesc „Parametric Dynamics”, un stil care foloseste linii, fatete, unghiuri si forme pentru a crea suprafete inspirate de arta cinetica. De asemenea, luminile de zi (DRL) sunt perfect integrate in grila frontala si pot fi activate doar de catre conducatorul auto.
Caroseria noului Tucson este mai mare si mai ampla in comparatie cu modelele din generatiile anterioare. Capota alungita, consolele scurte si ampatamentul intins confera modelului alura si personalitatea unui coupé. In laterale, panourile urmaresc, in unghiuri precise, aceeasi linie de design „Parametric Dynamics”. Aceste suprafete unghiulare creeaza un contrast intre silueta delicata si detaliile masculine, sugerand senzatia de miscare continua, chiar si atunci cand autovehiculul stationeaza. Formele atletice se dizolva in unghiurile arcuite ale rotilor, unde jantele din aliaj confera modelului o statura dinamica si puternica.
Pasind in interiorul spatios al noului Tucson este ca si cum ai patrunde intr-un univers in care grijile cotidiene dispar. Aici, spatiul, tehnologia si informatia se imbina armonios. Evolutia designului interior a condus la reorganizarea instrumentelor de bord si la eliminarea display-ului analog, pentru mai mult spatiu interior. Formele sinuoase contribuie la senzatia de spatiu deschis, in timp ce marginile generoase ale bordului se imbina perfect cu portierele.
Amplasarea pe verticala a consolei centrale este inspirata de fluiditatea cascadelor. Liniile fine, de culoare argintie, care pornesc din consola centrala si ajung pana la portierele din spate, armonizeaza materialele de calitate utilizate, complimentandu-le prin tonuri si texturi neutre.
Hyundai prezinta noile Kona si Kona N Line.
Kona reprezinta o poveste de succes pentru Hyundai in Europa. In numai trei ani, SUV-ul subcompact a devenit unul dintre cele mai populare modele ale gamei pe piata europeana. De la lansare pana in prezent au fost vandute in regiune peste 228.000 de unitati (…)
Hyundai prezinta noile Kona si Kona N Line
Kona reprezinta o poveste de succes pentru Hyundai in Europa. In numai trei ani, SUV-ul subcompact a devenit unul dintre cele mai populare modele ale gamei pe piata europeana. De la lansare pana in prezent au fost vandute in regiune peste 228.000 de unitati. Castigator al premiilor „iF Design 2018”, „Red Dot 2018”, „IDEA 2018”, designul autovehiculului a fost apreciat de-a lungul timpului atat de clienti, cat si de specialistii in domeniu.
Kona are un rol foarte important in strategia de electrificare a producatorului, fiind primul model Hyundai de clasa SUV disponibil cu o gama de propulsoare electrificate (hybrid, electric). Acum, gama va fi extinsa odata cu introducerea tehnologiei mild hybrid de 48 V la motoarele diesel si pe benzina.
„Clientii sunt din ce in ce mai interesati de autovehiculele de clasa SUV, cat si de solutiile de electrificare – Hyundai raspunde acestor cerinte oferind o combinatie intre cele doua. Fiind unul dintre cele mai populare modele ale gamei, Kona a contribuit la succesul inregistrat de catre Hyundai in ultimii ani in Europa”, a declarat Andreas-Christoph Hofmann, Vice President Marketing & Product – Hyundai Motor Europe. „De aceea este important sa aducem in mod constant imbunatatiri modelului – pentru a continua sa livram clientilor nostri cel mai bun produs posibil.”
Kona N Line – design sportiv si progresist
Kona va fi disponibil, in premiera, in versiunea N Line, care pune accent pe placerea de a conduce si pe impactul emotional asupra conducatorului auto.
In comparatie cu versiunea standard, aspectul dinamic al modelului este amplificat de bara frontala, care se conecteaza armonios cu pasajele rotilor disponibile in culoarea caroseriei. Elementele decorative, prezente pe prizele de aer laterale, contribuie la imbunatatirea performantelor aerodinamice. Alura atletica este completata de bara spate – care incorporeaza un difuzor aerodinamic de mari dimensiuni disponibil intr-o culoare contrastanta – precum si de toba de esapament cu dubla evacuare. In plus, Kona N Line beneficiaza de praguri si bandouri laterale in culoarea caroseriei, dar si de jante de 18 inchi cu design dedicat.
Interiorul este disponibil cu un pachet dedicat echiparii N Line, cu scaune din material textil, din piele sau din piele de caprioara, in negru monocrom. In plus, accentele de culoare rosie, pedalele cu insertii metalice, schimbatorul de viteze si scaunele personalizate cu logo-ul „N” contribuie la aspectul sportiv.
Noul Kona – design rafinat, contemporan
Cu un aspect progresist, Kona a devenit un simbol in segmentul din care face parte. Actualizarile de design adauga noului model un aer rafinat, contemporan.
Noul Kona dispune de dimensiuni generoase (cu 40 mm mai lung decat varianta anterioara), dar si de o silueta cu linii ascutite care confera modelului un aspect mai elegant. Partea frontala se remarca prin alura sportiva, care este amplificata de designul remarcabil al bandourilor. Luminile de zi (DRL) cu LED adauga un aer high-tech, in timp ce caracterul impunator este reliefat de bara frontala redesenata. Designul actualizat al partii din spate este evidentiat de grafica orizontala a stopurilor, dar si de bara spate. Toate acestea sunt completate de jantele de 16 inchi preluate de la predecesor, dar si de cele de 17 inchi si de 18 inchi, care au fost actualizate.
Clientii pot alege intre 10 culori de caroserie, dintre care cinci nou introduse – Surfy Blue, Dive in Jeju, Ignite Flame, Cyber Grey si Misty Jungle, care pot fi combinate cu plafonul, dar si cu oglinzile disponibile in aceeasi nuanta – Phantom Black.
Culori caroserie – noile Kona & Kona N Line:
• Ignite Flame (Noua)
• Cyber Gray (Noua)
• Surfy Blue (Noua)
• Dive in Jeju (Noua)
• Misty Jungle (Noua)
• Phantom Black
• Chalk White
• Dark Knight
• Pulse Red
• Galactic Gray
Habitaclul robust, dar rafinat completeaza designul exterior, pentru a atrage clientii cu un stil de viata activ. Consola centrala este individualizata in designul general al bordului, pentru a sublinia dispunerea in plan orizontal. Senzatia de spatialitate este amplificata de instrumentarul de bord cu dimensiuni generoase. Pentru sporirea confortului, Kona dispune acum de frana de parcare actionata electric.
Optiunile de tapiterie pentru scaune includ:
• material textil – un nou design pentru tesatura – disponibil in culorile negru si gri;
• piele – perforata – disponibila in nuante de negru, bej deschis – doua tonuri (Noua) sau kaki (Noua).
Tehnologie si conectivitate
Noul Kona este echipat cu sisteme actualizate de tehnologie si de conectivitate. Pentru mai multa eleganta, instrumentarul de bord si display-ul central au fost integrate in doua ecrane de 10,25 inchi (display-ul central este disponibil optional in versiunea de 10.25 inchi). De asemenea, ecranul central include functia de divizare, pentru a permite efectuarea mai multor comenzi in acelasi timp, inclusiv conexiuni Bluetooth.
Cea mai recenta versiune a aplicatiei Bluelink include functii precum Last Mile Navigation, Connected Routing, Live Parking Information, dar si multe altele. De asemenea, clientii pot avea un profil de utilizator personalizat, cu posibilitatea de a fi transferat catre alte vehicule ale gamei Hyundai, care sunt dotate cu aceleasi caracteristici. Functia Last Mile Navigation ofera informatii despre traseul complet pana la destinatie, chiar si dupa ce autovehiculul a fost parcat, folosind tehnologia AR sau Google Maps. Connected Routing este sistemul de navigatie Hyundai bazat pe mediul cloud. Live Parking Information ofera utilizatorilor informatii in timp real despre disponibilitatea locurilor de parcare din apropiere, dar si despre preturile acestora. In plus, functia Free Text Search permite introducerea adreselor sau a punctelor de interes.
Noul Kona este dotat si cu sistem de recunoastere vocala, care permite conducatorului auto sa controleze vocal functii utilizate frecvent atunci cand se afla la volan – pornirea climatizarii, incalzirea lunetelor, a oglinzilor laterale, a volanului etc.
Cu ajutorul Apple CarPlay si Android Auto, disponibile acum wireless, functiile smartphone-urilor cu sistem de operare iOS sau Android pot fi afisate pe ecranul central al autovehiculului, care a fost marit de la 7 la 8 inchi, in comparatie cu predecesorul.
Setari avansate de siguranta si de asistenta la condus
Pachetul Hyundai SmartSense integreaza cele mai recente tehnologii pentru siguranta. Smart Cruise Control (SCC) a fost actualizat pentru a include functia Stop and Go. Sistemul de monitorizare a unghiului mort (BCA), disponibil in combinatie cu transmisia cu dublu ambreiaj, utilizeaza senzorii radar pentru a monitoriza zonele laterale spate ale autovehiculului, iar in cazul in care este detectat un alt vehicul, un semnal de alerta este afisat in retrovizoarele exterioare si, in plus, este activata frana.
Modelul este echipat in premiera cu sistemul de avertizare la deplasarea autovehiculului din fata (LDVA), care atentioneaza conducatorul auto atunci cand vehiculul din fata incepe sa se deplaseze, in cazul in care conducatorul auto reactioneaza cu intarziere. O alta functie noua, sistemul de asistenta la mentinerea benzii de rulare (LFA) corecteaza automat directia autovehiculului.
O alta caracteristica actualizata este sistemul de asistenta la coliziune frontala (FCA) cu detectarea pietonilor si mai nou, optional, si a ciclistilor. Pentru a detecta mai bine potentialele coliziuni, FCA utilizeaza un senzor in plus fata de camera. Acest lucru mareste intervalul de detectare si tipurile de tinte care pot fi detectate, asigurand functionarea sistemului chiar si in conditii meteorologice nefavorabile. In cazul in care este detectata o potentiala coliziune, iar conducatorul auto nu reactioneaza la timp, sistemul actioneaza automat frana. In plus, FCA este disponibil acum in echiparea standard (versiunea care foloseste doar camera), inclusiv cu detectarea pietonilor.
In premiera pentru Kona este disponibil si sistemul de avertizare pentru evitarea unei coliziuni la deplasarea in marsarier (RCCA), care avertizeaza sonor – in cazul in care exista un risc de coliziune in timpul deplasarii in marsarier – si actioneaza franele. Sistemul de alerta pentru ocupare locurilor din spate (RSA) monitorizeaza locurile din spate si avertizeaza conducatorul auto la plecare daca sunt ocupate. Sistemul de asistenta pentru iesirea in siguranta (SEW) este destinat in principal protectiei copiilor. Cu ajutorul functiei inteligente de avertizare asupra vitezei limita (ISLW), semnele de circulatie sunt recunoscute imediat, iar informatiile sunt afisate atat pe ecranul sistemului de navigatie, cat si pe instrumentarul de bord. In plus, noul Kona este acum disponibil cu e-Call, o caracteristica care alerteaza automat serviciile de urgenta, daca airbagurile sunt activate sau atunci cand butonul e-Call este actionat.
Caracteristici de siguranta activa Hyundai SmartSense:
• Sistem de monitorizare a unghiului mort (BCA) (Nou);
• Sistem de avertizare pentru evitarea unei coliziuni la deplasarea in marsarier (RCCA) (Nou);
• Smart Cruise Control (SCC) – a fost actualizat pentru a include functia Stop&Go (Nou);
• Sistem de avertizare la deplasarea autovehiculului din fata (LDVA) (Nou);
• Sistem de asistenta la mentinerea benzii de rulare (LFA) (Nou);
• Functie inteligenta de avertizare asupra vitezei limita (ISLW) (Nou);
• Sistem de asistenta pentru iesirea in siguranta (SEW) (Nou);
• Sistem de alerta pentru ocupare locurilor din spate (RSA) (Nou);
• Sistem de asistenta la coliziunile frontale (FCA) – (Nou) acum cu detectare ciclisti.
Alte caracteristici de siguranta:
• e-call (Nou).
Confort si spatialitate
O serie de noi caracteristici sunt disponibile pentru o calatorie mai confortabila. Atat conducatorul auto, cat si pasagerul din dreapta pot ajusta inaltimea scaunelor, pentru o pozitie optima in timpul deplasarii. In plus, pasagerii din spate beneficiaza de scaune incalzite si de conectivitate USB.
Noi optiuni de propulsie
Varful de gama este motorul „Smartstream” T-GDi de 1,6 l cu transmise cu dublu ambreiaj in 7 trepte si 198 CP, fiind disponibil cu tractiune 4×2 sau 4×4.
In premiera, Hyundai Kona este disponibil cu tehnologia mild hybrid de 48 V. Motorul diesel „Smartstream” de 1,6 litri, 136 CP dispune, in echiparea standard, de sistemul mild hybrid de 48 V. Acesta poate fi cuplat la transmisia manuala inteligenta cu sase trepte sau cu dublu ambreiaj cu sapte trepte si este disponibil optional cu tractiune integrala. In plus, pentru eficienta consumului, versiunea T-GDi de 1,0 litri si 120 CP poate fi echipata optional cu sistemul mild hybrid de 48 V, cuplat la o transmisie manuala inteligenta (iMT) cu sase trepte.
iMT decupleaza motorul de la transmisie dupa ce conducatorul auto elibereaza pedala de acceleratie si permite autovehiculului sa ruleze liber, pentru eficienta consumului de combustibil. Mild Hybrid Starter Generator asista motorul termic la plecare, compensand cu necesarul de cuplu motor si de putere.
Atunci cand nu este echipata cu sistemul mild hybrid de 48 V, versiunea „Smartstream” de 1,0 litri T-GDi poate fi asociata unei transmisii cu dublu ambreiaj cu 7 trepte sau transmisiei manuale cu 6 trepte.
Noul Kona Hybrid
Versiunea hybrid – care este echipata cu un motor pe benzina de 1,6 litri GDi combinat cu un propulsor electric de 32 kW, alimentat cu o baterie litiu-ion polimer de 1,56 kWh – ofera 141 CP, fiind disponibila cu tractiune 4×2, dar si cu transmisie cu dublu ambreiaj in 6 trepte.
Hyundai prezinta strategia privind mobilitatea viitorului la IFA 2020.
Hyundai prezinta la IFA 2020 strategia privind mobilitatea viitorului. Evenimentul se va desfasura in perioada 3 – 5 septembrie 2020. Participarea producatorului in cadrul editiei de anul acesta, care va putea fi urmarita online, cuprinde (…)
Hyundai prezinta strategia privind mobilitatea viitorului la IFA 2020
Hyundai prezinta la IFA 2020 strategia privind mobilitatea viitorului.
Evenimentul se va desfasura in perioada 3 – 5 septembrie 2020. Participarea producatorului in cadrul editiei de anul acesta, care va putea fi urmarita online, cuprinde:
– discursul lui Michael Cole – President & CEO – Hyundai Motor Europe – din cadrul conferintei globale de presa IFA 2020;
– dezbaterea cu tema „Fuelling the future – paving the way to a Hydrogen Society”,al carei moderator va fi jurnalista Nicole Scott;
– prezentarea sustinuta de Edvin Eriksen, Head of CRADLE Berlin, cu tema „Linking Expertise, Building Synergies – On How to Create an Interdisciplinary Pool Expertise on the Future of Mobility”, in cadrul sesiunii IFA: „Co-Innovation and Integration – New Synergies and Global Perspectives on the Mobility Market”.
In cadrul conferintei globale de presa IFA 2020, Michael Cole – President & CEO – Hyundai Motor Europe – va prezenta detalii despre perioada de tranzitie Hyundai de la producator auto la furnizor de solutii inteligente pentru mobilitate, despre strategia privind mobilitatea ecologica, dar si despre noul brand IONIQ. Discursul va fi transmis in direct, vineri, 4 septembrie 2020, la ora 10:45 CEST, pe website-ul oficial IFA, pe IFA Xtended Space, dar si pe canalul oficial de YouTube IFA.
De asemenea, Hyundai va organiza joi, 3 septembrie 2020, ora 11:30 CEST, o dezbatere cu tema „Fuelling the future – paving the way to a Hydrogen Society”. In deschiderea evenimentului, Albert Biermann – President and Head of R&D Division – Hyundai Motor Group va sustine un discurs, pentru a impartasi viziunea Hyundai despre mobilitatea eco. In plus, vor fi organizate paneluri de discutii cu experti din diverse domenii, pe teme precum utilizarea tehnologiilor existente si a celor viitoare, cu scopul de a crea un ecosistem bazat pe hidrogen. Moderatoarea acestui moment va fi Nicole Scott, jurnalista si co-fondatoare a site-ului Mobile Geeks.
Invitatii Hyundai:
• Albert Biermann, President and Head of R&D Division – Hyundai Motor Group;
• Dr. ing. Sae Hoon Kim, Senior Vice President & Head of Fuel Cell Center – Hyundai Motor Group;
• Bertrand Piccard, Swiss psychiatrist and balloonist & Hyundai Brand Ambassador;
• Mark Freymüller, CEO – Hyundai Hydrogen Mobility AG;
• Jorgo Chatzimarkakis, Secretary General of Hydrogen Europe and former member of the European Parliament;
• Stefan Linder, Head of Innovation & Technology, Alpiq;
• Dr. Marcus Guzmann, Chief Sales Officer – Hydrogenious LOHC Technologies.
In cadrul celei de-a cincea sesiuni IFA – „Co-Innovation and Integration – New Synergies and Global Perspectives on the Mobility Market” – va fi invitat si Edvin Eriksen, Head of CRADLE Berlin, care va sustine o prezentare cu tema: „Linking Expertise, Building Synergies – On How to Create an Interdisciplinary Pool Expertise on the Future of Mobility”. Aceasta va fi transmisa in direct, vineri, 4 septembrie 2020, ora 13:35 CEST, prin intermediul IFA Xtended Space.
Mai multe detalii despre participarea Hyundai in cadrul IFA 2020:
Subiect: discurs Michael Cole – Hyundai Motor Europe – conferinta globala de presa IFA 2020;
Cand: 4 septembrie 2020, ora 10:45 CEST;
Unde: IFA Xtended Space/ YouTube.
Subiect: dezbaterea cu tema „Fuelling the future – paving the way to a Hydrogen Society”, moderator – jurnalista Nicole Scott;
Cand: 3 septembrie 2020, ora 11:30 CEST;
Unde: Virtual Side Stage, IFA Xtended Space.
Subiect: sesiunea IFA – “Co-Innovation and Integration – New Synergies and Global Perspectives on the Mobility Market”;
Cand: 4 septembrie 2020, ora 13:35 CEST;
Unde: IFA Xtended Space.
Avand in vedere contextul actual, editia IFA de anul acesta va putea fi urmarita online. Detalii despre modalitatea de inregistrare pot fi obtinute accesand https://xtended.ifa-berlin.com/.