Comunicate de Presă Hyundai
Aici găsești toate noutățile. Comunicate de presă Hyundai.
2 Nov 2021
Hyundai Auto Romania – Locul 1 in topul inmatricularilor de import
Dupa primele 10 luni ale anului 2021, Hyundai Auto Romania inregistreaza o crestere a vanzarilor de 30,3% fata de aceeasi perioada a anului trecut si urca pe prima pozitie in topul inmatricularilor de autoturisme noi de import, cu o cota de piata de 7,6%.
Totodata, conform statisticilor DRPCIV, in luna octombrie a.c., importatorul conduce clasamentul inmatricularilor de autoturisme noi de import, cu 965 de unitati si o cota de piata de 10%.
„Prioritatea noastra ramane in continuare clientul. In acest moment, mai mult decat oricand, depunem toate eforturile necesare pentru a onora fiecare comanda”, a declarat Teodor Brusalis, Director Executiv al Hyundai Auto Romania.
In prezent, Hyundai Auto Romania pune la dispozitia clientilor o gama variata de autovehicule, dintre care 10 modele eco (electrice, hybrid si plug-in hybrid). Obiectivul importatorului este de a se pozitiona drept unul dintre promotorii mobilitatii eco la nivel national.
Hyundai Auto Romania - Locul 1 in topul inmatricularilor de import
Dupa primele 10 luni ale anului 2021, Hyundai Auto Romania inregistreaza o crestere a vanzarilor de 30,3% fata de aceeasi perioada a anului trecut si urca pe prima pozitie in topul inmatricularilor de autoturisme noi de import, cu o cota de piata de 7,6%.(…)
10 Sept 2021
Hyundai IONIQ 5 – Premiera Nationala
Hyundai IONIQ 5 va fi prezentat, in premiera nationala, in cadrul expozitiei Tiriac Collection, vineri, 10 septembrie. Noul crossover 100% electric are o autonomie urbana de pana la 686 de km, un design inovator si permite o incarcare ultra-rapida.
„IONIQ 5 este rezultatul unei noi abordari, un model iconic care ofera o experienta captivanta de mobilitate”, a declarat Teodor Brusalis, Director Executiv – Hyundai Auto Romania.
Primul model electric dedicat brandului IONIQ a fost dezvoltat avand la baza noua platforma Hyundai pentru vehiculele electrice – Electric Global Modular Platform. E-GMP ofera, in modul standard, posibilitatea de incarcare la 800 V, dar si la 400 V, fara necesitatea unor componente sau adaptoare suplimentare. IONIQ 5 este unul dintre primele vehicule electrice din lume echipat cu infrastructura de 800 V, care permite incarcarea bateriei de la o capacitate de 10% pana la 80% in doar 18 min. (WLTP). Mai mult, pentru o durata de incarcare de 5 min., autovehiculul ofera o autonomie de 100 km. De asemenea, functia V2L permite alimentarea sau incarcarea oricarui dispozitiv electric (ex.: bicicleta electrica, scuter electric, echipament de campare), chiar si a altor autovehicule electrice. Portul V2L este amplasat sub scaunele din spate si poate fi activat atunci cand masina este pornita. Spre deosebire de cel interior, cel de-al doilea port (situat la exterior) asigura alimentarea, chiar si atunci cand autovehiculul este oprit. In plus, modelul poate fi echipat cu plafon solar care poate preveni descarcarea bateriei, oferind in acelasi timp o autonomie suplimentara.
Pe piata locala, modelul este disponibil cu bateria de 73 kW, clientii avand posibilitatea de a alege dintre patru versiuni de echipare:
Premium – 217 CP – 2WD; autonomie: 481 km – regim mixt; 686 km – regim urban;
Luxury – 217 CP – 2WD; autonomie: 451 km – regim mixt; 646 km – regim urban;
Premium – 305 CP – 4WD; autonomie: 460 km – regim mixt; 640 km – regim urban;
Luxury – 305 CP – 4WD; autonomie: 430 km – regim mixt; 594 km – regim urban.
Toate variantele ating o viteza maxima de 185 km/ h.
IONIQ 5 este primul model Hyundai echipat cu sistem de asistenta pentru condusul pe autostrada (HDA 2). Utilizand camera video, senzorii radar din fata, precum si datele furnizate de sistemul de navigatie, HDA 2 permite controlul vitezei si a distantei pana la vehiculul din fata, precum si centrarea autovehiculului pe banda de deplasare. In plus, IONIQ 5 dispune de: sistem inteligent de asistenta pentru parcarea de la distanta (RSPA); sistem de asistenta la coliziunile frontale (FCA) cu functie de evitare a coliziunilor in intersectii (FCA-JX); functie inteligenta de avertizare asupra vitezei limita (ISLW); sistem de atentionare a conducatorului auto (DAW); sistem de monitorizare a unghiului mort (BVM); sistem de monitorizare 360° (SVM); sistem de avertizare pentru evitarea unei coliziuni in timpul parcarii (PCA).
Aspectul progresist al autovehiculului exploreaza noi forme de design. Arhitectura farurilor si a stopurilor urmareste directia stilistica Parametric Pixels, creand o semnatura luminoasa inconfundabila. Capota de tip „clamshell” (in premiera pentru un model Hyundai) si jantele de 20 inchi (cea mai mare dimensiune pentru un model electric Hyundai) contribuie la imbunatatirea performantelor aerodinamice.
Interiorul a fost reinterpretat ca un spatiu pentru relaxare. Consola centrala mobila ofera libertate de miscare, fiind mai mult decat un compartiment static de depozitare. In plus, pasagerii din spate se pot bucura de spatiu amplu. Materialele ecologice utilizate reflecta stilul de viata al clientilor, care acorda o atentie deosebita solutiilor de mobilitate sustenabila. Noul model al gamei Hyundai dispune de un portbagaj spate (531 l, respectiv 1.591 l, prin rabatarea scaunelor), dar si de unul frontal (57 l).
IONIQ 5 dispune de tehnologii avansate, pentru o experienta digitala intuitiva. Cabina de dimensiuni generoase integreaza un ecran tactil de 12 inchi pentru sistemul multimedia si un instrumentar digital de 12 inchi. Modelul este echipat cu: noua versiune a aplicatiei Bluelink®; sistem audio Bose care dispune de opt difuzoare, inclusiv un subwoofer; sistem Head-Up Display cu tehnologie AR (in premiera pentru Hyundai); sistem de recunoastere vocala dinamica pentru controlul: sistemului de climatizare, radioului, deschiderea/ inchiderea trapei, volanului incalzit, scaunelor incalzite/ ventilate s.a.
Fiecare autovehicul comercializat va beneficia de pachetul Hyundai de 5 ani garantie fara limita de kilometri, alaturi de garantia extinsa de 8 ani sau 160.000 de km pentru bateria litiu-ion polimer.
Hyundai IONIQ 5 poate fi admirat de catre publicul larg in perioada 10 – 12 septembrie, in intervalul orar 10.00 – 19.00, in curtea galeriei Tiriac Collection – Calea Bucurestilor, nr. 289, Otopeni (vizitatorii beneficiaza de acces gratuit).
Hyundai IONIQ 5 - Premiera Nationala
Hyundai IONIQ 5 va fi prezentat, in premiera nationala, in cadrul expozitiei Tiriac Collection, vineri, 10 septembrie. Noul crossover 100% electric are o autonomie urbana de pana la 686 de km, un design inovator si permite o incarcare ultra-rapida.(…)
6 Sept 2021
Hyundai la IAA Mobility 2021
• Hyundai prezinta viziunea in ceea ce priveste viitorul mobilitatii la IAA Mobility; editia de anul acesta se va desfasura in perioada 6 – 12 septembrie;
• Obiectivul Hyundai este de a ajunge la zero emisii pana in anul 2045;
• Abordarea holistica a producatorului urmareste trei piloni: extinderea gamei de autovehicule eco, dezvoltarea platformelor de noua generatie si investitiile in solutii si tehnologii ecologice;
• Hyundai va inceta sa comercializeze motoare cu ardere interna in Europa, incepand cu anul 2035;
• Cu aceasta ocazie vizitatorii, dar si participantii din mediul online vor avea ocazia de a descoperi prototipul care prefigureaza viitorul model BEV al gamei, dar si un robotaxi electric.
„Combaterea schimbarilor climatice reprezinta o provocare incontestabila, care are nevoie de implicarea tuturor. Pana in anul 2045, obiectivul Hyundai este de a ajunge la zero emisii pentru produsele si operatiunile globale, precum si de a investi in solutii ecologice pentru un viitor sustenabil”, a declarat Jaehoon (Jay) Chang, President and CEO – Hyundai Motor Company.
Noutatile Hyundai vor fi prezentate in Complexul Expozitional din München – sala A1. De asemenea, prin intermediul serviciului Hyundai Blue Lane, vizitatorii pot ajunge in celelalte locatii ale evenimentului, unde vor avea ocazia de a testa noile autovehicule electrificate ale marcii, inclusiv IONIQ 5, NEXO, KONA Electric si autobuzul Elec City Fuel Cell. Cele mai importante momente vor putea fi urmarite si in format digital, accesand Hyundai Motor’s Worldwide YouTube.
„Cu o locatie noua si cu un format hibrid (evenimente online, dar si la fata locului), IAA 2021 este foarte diferit de editiile anterioare. Ne bucuram ca marca Hyundai participa din nou in calitate de expozant”, a declarat Michael Cole, President and CEO – Hyundai Motor Europe. „Suntem incantati sa impartasim noua viziune a companiei. Cu aceasta ocazie, ne prezentam directia pentru un viitor fara emisii de carbon.”
Strategia Hyundai
Obiectivul Hyundai este de a reduce emisiile de CO2 cu 75% pana in 2040 fata de nivelul anului 2019. De asemenea, pana in 2045, producatorul se angajeaza sa ajunga la zero emisii pentru produsele si operatiunile globale. Strategia companiei are la baza trei piloni: extinderea gamei de autovehicule eco, dezvoltarea platformelor de noua generatie si investitiile in solutii si tehnologii ecologice.
Pilonul I: mobilitatea eco
De la prezentarea primului model electric in 1991, Hyundai a realizat progrese pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon, consolidand pozitia de lider in domeniul mobilitatii eco. Obiectivul producatorului pentru urmatorii ani este de a creste treptat cota de vanzari a vehiculelor cu emisii zero (ZEV). Pana in 2030, Hyundai isi propune sa asigure 30% din vanzarile sale globale de vehicule prin intermediul modelelor ZEV, urmand ca pana in 2040, vehiculele electrice cu baterii (BEV) si vehiculele electrice cu celula de combustibil (FCEV) sa reprezinte 80% din vanzarile totale. In functie de regiune, Hyundai intentioneaza sa ofere numai vehicule ZEV in Europa, incepand cu 2035. Pana in 2040, Hyundai va elimina treptat toate vehiculele care utilizeaza combustibili fosili de pe pietele importante, sustinand tranzitia catre o mobilitate curata.
Autovehicule electrice cu baterii (BEV)
In august 2020, Hyundai a lansat noul brand IONIQ dedicat autovehiculelor electrice. Ulterior, a fost prezentata platforma E-GMP (Electric Global Modular Platform) dedicata autovehiculelor electrice. IONIQ 5, lansat in februarie 2021, este primul autovehicul electric al marcii construit pe platforma E-GMP. Urmatorul va fi IONIQ 6, inspirat din modelul concept Prophecy EV care va fi expus la IAA 2021.
Autovehicule Fuel Cell Electric (FCEV)
Hyundai investeste de peste 20 de ani in dezvoltarea tehnologiei fuel cell. ix35 a fost primul FCEV produs in serie la nivel global in 2013, urmat de NEXO, primul SUV fuel cell, lansat in 2018. Anul trecut, compania a livrat pentru clientii din Elvetia XCIENT Fuel Cell, primul camion electric produs in serie la nivel global. Recent, Hyundai a prezentat la München autobuzul Elec City Fuel Cell, care se afla acum in etapa de testare in Europa.
La IAA 2021 va fi dezvaluita viitoarea directie FCEV dedicata pasagerilor. In 2023, Hyundai va introduce urmatorul model NEXO si un model MPV pe baza de hidrogen. Obiectivul producatorului este de a lansa – dupa anul 2025 – si un SUV fuel cell de mari dimensiuni. Hyundai va utiliza, de asemenea, propriile sisteme de propulsie bazate pe celula de combustibil pentru toate tipurile de flote de mobilitate, precum si pentru domenii conexe.
Pilonul II: noua generatie de platforme
Hyundai a facut investii importante in domeniul platformelor de transport de noua generatie. Printre acestea se numara un set inovator de optiuni de mobilitate, cum ar fi UAM si vehiculele autonome, pentru a oferi o mai mare libertate de mobilitate fara emisii de carbon.
Robotaxi bazat pe IONIQ 5
Hyundai dezvaluie un model robotaxi – un autovehicul autonom de nivelul 4 (conform clasificarii SAE), care are la baza IONIQ 5. Dezvoltarea a fost realizata in colaborare cu Motional, lider global in tehnologia autonoma. Designul modelului reflecta tehnologia inovatoare autonoma. Modelul va avea o interfata orientata catre utilizator, pentru a permite pasagerilor sa interactioneze in mod intuitiv cu autovehiculul pe parcursul calatoriei. Transportul public de pasageri cu robotul IONIQ 5 va debuta in 2023, in momentul in care va fi lansat serviciul complet autonom.
Urban Air Mobility (UAM)
La CES 2020, Hyundai a introdus conceptul S-A1, care are la baza tehnologia UAM si este dezvoltat luand in considerare patru principii: solutii sigure, facile, accesibile si centrate pe pasageri. Obiectivul Hyundai este de a lansa in 2028 un model UAM complet electric, optimizat pentru operatiuni intraurbane. Compania isi propune ca in anul 2030 sa ofere solutii pentru mobilitatea aeriana regionala, care conecteaza orasele adiacente.
Pilonul III: energie verde
Strategia Hyundai se extinde dincolo de tranzitia catre vehiculele electrice cu emisii zero (ZEV). Obiectivul producatorului este de a oferi solutii ecologice – nu numai utilizarea energiei regenerabile pentru instalatiile de productie ale companiei, ci si efectuarea de investitii pe termen lung in tehnologii viitoare, cum ar fi hidrogenul verde bazat pe energie regenerabila, Vehicle-to-grid (V2G) si sistemul Second Life Battery Energy Storage (SLBESS).
Hidrogen verde
Se asteapta ca hidrogenul verde, obtinut din electroliza apei generate de surse de energie cu emisii reduse de carbon, sa contribuie la reducerea semnificativa a emisiilor de CO2. Hyundai a investit in startup-uri globale, precum H2Pro, pentru a coopera in domeniul hidrogenului verde. In plus, planul Hyundai este de a dezvolta infrastructuri pentru hidrogen ecologic in tari cu sprijin guvernamental puternic si cu surse abundente de energie regenerabila.
Reducerea emisiilor de carbon
Hyundai desfasoara o serie de activitati pentru a reduce cantitatea de emisii de carbon si alte gaze cu efect de sera, produse prin procesele sale de fabricatie. Aceste actiuni includ continuarea activitatilor companiei de reducere a energiei prin utilizarea in cadrul fabricilor Hyundai a surselor regenerabile, cum ar fi energia fotovoltaica. In luna iulie, Hyundai a cooperat cu alti afiliati ai grupului pentru a se alatura initiativei globale Climate Group’s RE100, orientata catre energia regenerabila 100%. Conform angajamentului, uzina Hyundai din Cehia va fi prima fabrica a companiei care va efectua in 2022 tranzitia de la consumul de energie electrica la energia regenerabila. Planul Hyundai este ca, pana in anul 2045, toate operatiunile globale sa fie alimentate numai cu energie regenerabila.
Vehicle-to-grid (V2G)
V2G este cea mai recenta tehnologie prin intermediul careia energia va fi transferata de la bateria unui autovehicul electric inapoi la reteaua electrica. De asemenea, permite o gestionare eficienta a cererii de energie, in special in timpul orelor de varf, eliminand astfel dependenta de combustibilii fosili. In prezent, Hyundai desfasoara mai multe programe pilot V2G, cu scopul de a implementa aceasta functie pe viitoarele modele BEV ale gamei.
Second Life Battery Energy Storage (SLBESS)
Obiectivul Hyundai este de a transforma bateriile uzate in sisteme de stocare a energiei. In acest sens, producatorul colaboreaza in prezent cu diversi parteneri locali pentru a derula proiecte pilot pentru reutilizarea comerciala a bateriilor EV. De asemenea, compania a programat pentru anul viitor testarea aplicatiei SLBESS de mici dimensiuni in Germania.
„IAA Mobility reprezinta ocazia perfecta pentru a dezvalui viziunea noastra globala. Hyundai isi pastreaza pozitia in procesul de eliminare a emisiilor si va avea in continuare initiative pentru dezvoltarea de solutii holistice”, a declarat Thomas Schemera, Global Chief Marketing Officer – Hyundai Motor Company.
„In calitate de furnizor de solutii inteligente de mobilitate, Hyundai aspira, de asemenea, sa ofere solutii energetice pentru dezvoltarea sustenabila a afacerilor, dar si pentru societate in general. Schimbarile climatice pot fi combatute doar printr-un efort comun. Ne vom stradui sa facem mai mult pentru mediu prin intermediul proiectelor de sustenabilitate dezvoltate in lunile urmatoare. Invitam pe toata lumea sa ni se alature in calatoria noastra catre un viitor mai curat”, a adaugat Schemera.
Hyundai la IAA Mobility 2021
Noutatile Hyundai vor fi prezentate in Complexul Expozitional din München – sala A1. De asemenea, prin intermediul serviciului Hyundai Blue Lane, vizitatorii pot ajunge in celelalte locatii ale evenimentului,(…)
13 Aug 2021
Hyundai dezvaluie viziunea privind viitorul mobilitatii la IAA Mobility 2021
• Conferinta de presa Hyundai va avea loc luni, 6 septembrie 2021, la ora 09:45 CEST.
Offenbach, 12 august 2021 – Hyundai va prezinta viziunea in ceea ce priveste viitorul mobilitatii in cadrul Salonului International Auto din Germania (IAA Mobility 2021). Editia de anul acesta se va desfasura in perioada 6 – 12 septembrie, la Complexul Expozitional din München.
De la producatorul auto care detine una dintre cele mai variate game de sisteme de propulsie electrificate de pe piata, Hyundai a trecut in ultimii ani printr-un proces de tranzitie pentru a deveni un furnizor de solutii inteligente de mobilitate. In acest sens, compania a facut investitii semnificative in domeniul mobilitatii viitorului (inclusiv vehicule electrice cu baterie (BEV), cu pila de combustie (FCEV) si condus autonom).
Vizitatorii standului Hyundai, dar si participantii din mediul online vor descoperi detalii despre urmatoarea etapa a viziunii marcii „Progress for Humanity”. In aceasta faza, perspectiva asupra mobilitatii cu emisii zero va fi extinsa catre toate sectoarele. La IAA 2021, oficialii vor impartasi informatii despre modalitatea in care Hyundai va folosi in viitor tehnologiile BEV si FCEV, dar si despre planurile de a oferi noi solutii de mobilitate pentru un stil de viata ecologic.
Conferinta de presa Hyundai va avea loc luni, 6 septembrie 2021, la ora 09:45 CEST, in sala A1. Un flux live al evenimentului va fi, de asemenea, disponibil pe website-ul oficial Hyundai Motor Europe.
Hyundai dezvaluie viziunea privind viitorul mobilitatii la IAA Mobility 2021
De la producatorul auto care detine una dintre cele mai variate game de sisteme de propulsie electrificate de pe piata, Hyundai a trecut in ultimii ani printr-un proces de tranzitie pentru a deveni un furnizor de solutii inteligente de mobilitate.(…)
19 Iul 2021
Hyundai Motorsport a incheiat Raliul Estoniei cu doua echipaje pe podium
• Craig Breen si Paul Nagle s-au clasat pe locul secund, obtinand astfel cea mai buna performanta pentru echipa, iar Thierry Neuville si Martijn Wydaeghe au incheiat etapa pe pozitia a treia;
• Ott Tänak si Martin Järveoja au revenit in competitie dupa problemele de vineri si au castigat 11 probe speciale si maximum de puncte in Power Stage.
Pilotii Hyundai Motorsport – Craig Breen si Thierry Neuville – au incheiat pe podium Raliul Estoniei, etapa a saptea din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC). Craig Breen si Paul Nagle, copilotul sau, au ocupat locul secund, obtinand astfel cea mai buna performanta pentru echipa, iar Neuville si Martijn Wydaeghe, copilotul sau, s-au clasat pe locul al treilea, aceasta fiind cel de-al cincilea podium pentru belgieni in 2021.
„Sunt multumit de modul in care a decurs acest raliu pentru noi si de rezultatul obtinut. Am avut un ritm bun pe toate probele si, chiar daca nu am reusit sa castigam, am putut sa ne consolidam pozitia a doua si sa ne clasam pe podium. Cu siguranta, daca vom participa in cadrul mai multor etape vom putea sa ne imbunatatim performantele”, a declarat Craig Breen.
Thierry Neuville si Martijn Wydaeghe au castigat patru probe speciale, demonstrand inca o data potentialul modelului Hyundai i20 WRC. Echipajul belgian s-a clasat pe locul al treilea. In plus, Neuville a acumulat patru puncte in Power Stage si a ajuns la un total de 96 de puncte in clasamentul general al pilotilor.
„A fost un raliu lung, cu 24 de probe speciale, in care ne-am confruntat cu diverse probleme. Hyundai Motorsport a avut doua echipaje pe podium si asta ne ofera incredere pentru urmatoarea etapa, care se va desfasura la mine acasa, in Belgia. Abia astept sa concuram in fata propriilor suporteri si sper sa acumulam cat mai multe puncte”, a mentionat Thierry Neuville.
Ott Tänak si Martin Järveoja au pierdut sansa de a castiga cursa de casa, dupa ce au fost nevoiti sa abandoneze pe PS4. Echipajul estonian a revenit in raliu pentru ultimele doua zile, castigand 11 probe speciale si obtinand maximum de puncte in Power Stage, ultima proba a raliului.
„Mi-am dorit foarte mult sa inchei raliul acesta, chiar daca am abandonat vineri. Am reusit sa demonstram potentialul modelului Hyundai i20 WRC, castigand 11 probe si cinci puncte suplimentare in Power Stage. Am acumulat informatii importante si m-am simtit bine sa evoluez pe teren propriu. Nu renuntam la lupta si ne pregatim pentru urmatoarele provocari”, a declarat Ott Tänak.
Echipajele Hyundai Motorsport au castigat in total 18 probe speciale, iar Tänak si Neuville s-au clasat pe primele doua locuri in Power Stage. Dupa etapa a saptea, echipa Hyundai Motorsport se afla pe locul secund in clasamentul general al constructorilor cu un total de 256 de puncte.
„Este clar ca trebuie sa mai imbunatatim unele lucruri si vreau sa-i felicit pe Craig si pe Paul pentru rezultatul lor. Din cauza unei probleme electrice, Thierry a pierdut timp, dar a demonstrat din nou ca este un luptator. Ott a dovedit inca o data care este potentialul nostru si sper ca in Belgia sa obtinem un rezultat mai bun”, a adaugat si Andrea Adamo, directorul echipei.
Etapa a opta din Campionatul Mondial de Raliuri (WRC), Ypres Rally Belgium, se va desfasura in perioada 13 – 15 august.
Rezultate Raliul Estoniei 2021:
1 K. Rovanperä J. Halttunen Toyota Yaris WRC 2:51:29.1
2 C. Breen P. Nagle Hyundai i20 WRC +59.9
3 T. Neuville M. Wydaeghe Hyundai i20 WRC +1:12.4
4 S. Ogier J. Ingrassia Toyota Yaris WRC +1:24.0
5 E. Evans S. Martin Toyota Yaris WRC +2:07.1
6 T. Suninen M. Markkula Ford Fiesta WRC +7:07.3
7 P.L Loubet F. Haut-Labourdette Hyundai i20 WRC +8:48.3
8 A. Lukyanuk Y. Fedorov Škoda Fabia Evo +10:16.1
9 A. Mikkelsen O. Fløene Škoda Fabia Evo +10:29.9
10 M. Østberg T. Eriksen Citroën C3 R5 +10:46.6
Clasament general constructori – Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC) (dupa etapa a saptea):
1 Toyota Gazoo Racing World Rally Team 315 puncte
2 Hyundai Shell Mobis World Rally Team 256 p
3 M-Sport Ford World Rally Team 125 p
4 Hyundai 2C Competition 36 p
Clasament general piloti – Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC) (dupa etapa a saptea):
1 S. Ogier 148 puncte
2 E. Evans 111 p
3 T. Neuville 96 p
4 K. Rovanperä 82 p
5 O. Tänak 74 p
6 T. Katsuta 66 p
7 C. Breen 42 p
8 G. Greensmith 34 p
9 D. Sordo 31 p
10 A. Fourmaux 30 p
11 T. Suninen 17 p
Hyundai Motorsport a incheiat Raliul Estoniei cu doua echipaje pe podium
Pilotii Hyundai Motorsport – Craig Breen si Thierry Neuville – au incheiat pe podium Raliul Estoniei, etapa a saptea din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC).(…)
6 Iul 2021
Hyundai IONIQ 5 a obtinut distinctia „Car of the Year 2021’’
Hyundai a castigat sase trofee in cadrul Auto Express New Car Awards 2021, inclusiv distinctia „Car of the Year’’ pentru IONIQ 5. Cu aceasta ocazie, producatorul a fost premiat si in categoriile „Mid-Size Company Car’’, „Premium Electric Car’’ si „Design’’ – pentru IONIQ 5, dar si in cadrul sectiunii „Hot Hatchback’’ – pentru i20 N. De asemenea, juriul Auto Express a desemnat TUCSON cel mai bun „Mid-Size SUV’’.
„Atunci cand am vazut pentru prima data modelul concept 『45』, am stiut ca IONIQ 5 va fi special”, a declarat Steve Fowler, redactorul sef Auto Express. „IONIQ 5 – stil, calitate, atractivitate. Hyundai s-a dovedit a fi un lider tehnologic in segmentul vehiculelor electrice, iar IONIQ 5 face un pas mai departe. Este o masina extraordinara.”
IONIQ 5 – „Car of the Year 2021’’, „Mid-Size SUV’’, „Premium Electric Car’’, „Design’’
IONIQ 5 a obtinut patru premii: „Car of the Year 2021’’, „Mid-Size SUV’’, „Premium Electric Car’’, „Design’’. Noul model al gamei Hyundai a fost dezvoltat pe platforma E-GMP, care ofera incarcare rapida, autonomie si manevrabilitate remarcabile. Arhitectura E-GMP asigura un ampatament lung, contribuind la maximizarea spatiului interior. Bateria poate fi incarcata de la o capacitate de 10% pana la 80% in doar 18 minute. De asemenea, autovehiculul – care accelereaza de la 0 la 100 km/ h in 5,2 secunde – ofera o autonomie de pana la 480 de km.
Cititorii Auto Express au apreciat designul revolutionar al modelului IONIQ 5. Exteriorul este inspirat de Pony – primul model al marcii Hyundai, dar personalizat cu optiunile oferite de o platforma EV. Intre timp, interiorul este caracterizat drept un „spatiu de viata inteligent”, cu podea plana si cu scaune inclinate, pentru mai mult confort si flexibilitate in acest segment.
TUCSON – premiu pentru cel mai bun „Mid-Size SUV’’
„Este modelul SUV perfect pentru vremurile noastre”, echipa Auto Express a fost impresionata de gama variata de sisteme de propulsie eficiente. In plus, juriul a fost cucerit de „interiorul atractiv, spatios si intuitiv, precum si de accesoriile de inalta calitate”, a declarat Steve Fowler.
Hyundai TUCSON dispune de trei sisteme de propulsie electrificate: hybrid, plug-in hybrid si m hybrid. Designul este sofisticat, dar robust, performanta se imbina perfect cu eficienta, iar experienta antrenanta de condus este sustinuta de tehnologiile avansate pentru siguranta, cum ar fi sistemul de asistenta la coliziunile frontale (FCA), respectiv sistemul de monitorizare a unghiului mort (BVM).
i20 N – „Hot Hatchback’’
Hyundai i20 N a fost recunoscut in categoria „Hot Hatchback”. Cu aceasta ocazie, echipa Auto Express a mentionat: „i20 N este despre placerea de a conduce. Suntem incantati de acceleratia rapida si de manevrabilitatea sigura, care confera autovehiculului un aer retro, fara a renunta insa la confortul oferit in prezent prin intermediul tehnologiilor Hyundai.”
La fel ca toate modelele diviziei de performanta Hyundai N, i20 N a fost dezvoltat la Namyang, Centrul Global de Cercetare si Dezvoltare al Hyundai Motorsport si a fost testat pe circuitul de curse Nürburgring Nordschleife din Germania. Motorul pe benzina ofera 204 CP, o performanta remarcabila si o manevrabilitate ultra-agila atat pe sosea, cat si pe circuit.
Premiile reflecta angajamentul Hyundai pentru calitate si pentru inovatie
„Suntem incantati sa primim sase premii Auto Express. Distinctia „Car of the Year 2021’’ pentru IONIQ 5, alaturi de alte trei victorii obtinute, demonstreaza progresul Hyundai in domeniul mobilitatii durabile”, a declarat Michael Cole, President and CEO – Hyundai Motor Europe. „Cu IONIQ 5, ne-am propus sa cream unul dintre cele mai performante autovehicule electrice din lume. Reactia clientilor, precum si a juriului Auto Express, demonstreaza ca am livrat un produs extraordinar.”
„i20 N a triumfat, de asemenea, castigand ravnitul trofeu Auto Express, „Hot Hatchback”. Este placut ca juriul Auto Express apreciaza modelul, respectiv valorile care formeaza esenta N.”
„TUCSON – modelul Hyundai de clasa SUV – obtine inca un premiu important. Descrierea Auto Express – „SUV-ul perfect pentru vremurile noastre” este intr-adevar o onoare”.
Hyundai IONIQ 5 a obtinut distinctia „Car of the Year 2021’’
Hyundai a castigat sase trofee in cadrul Auto Express New Car Awards 2021, inclusiv distinctia „Car of the Year’’ pentru IONIQ 5.(…)
28 Iun 2021
Hyundai Motorsport a incheiat pe podium Raliul Safari
• Ott Tänak s-a clasat pe locul al treilea – primul sau podium dupa Raliul Arctic din Finlanda, obtinand maximum de puncte in Power Stage, ultima speciala a raliului
Hyundai Motorsport a incheiat pe podium Raliul Safari. Pentru Ott Tänak si Martin Järveoja acesta a fost primul podium dupa cel obtinut in luna februarie in Raliul Arctic din Finlanda. In plus, echipajul estonian a fost cel mai rapid pe Power Stage, ultima speciala a raliului, obtinand inca cinci puncte suplimentare.
„Este important ca am incheiat din nou pe podium si ca am obtinut maximum de puncte in Power Stage. Au fost trei zile solicitante, o adevarata provocare pentru noi. Din pacate, Thierry a pierdut sansa unei victorii, dar sper sa fie mult mai bine in Estonia, cursa mea de casa”, a declarat Ott Tänak.
Thierry Neuville si Martijn Wydaeghe au inceput ultima zi a raliului din postura de lideri, cu un avans de 57,4 secunde, dar s-au oprit dupa PS14, in urma unei defectiuni a suspensiei. Cu 77 de puncte acumulate pana acum, Thierry Neuville ramane cel mai bine clasat pilot al echipei in ierarhia generala.
„Trecem prin momente dificile si acesta a fost cel de-al treila raliu in care abandonam din postura de lideri. A fost greu, dar am avut un ritm foarte bun pe majoritatea probelor. Sunt foarte motivat sa continui lupta. Sunt sigur ca vom identifica cele mai constructive solutii pentru a reveni mai puternici”, a mentionat Thierry Neuville.
Dani Sordo si Borja Rozada au abandonat vineri, dar au revenit in raliu conform regulamentului. Echipajul spaniol a reusit sa acumuleze un punct in final.
„Vom analiza tot ceea ce nu a functionat bine si sunt sigur ca putem depasi aceste momente. Ne consolam cu gandul ca Thierry si Ott se vor putea clasa pe podium”, a declarat Dani Sordo.
Dupa primele sase etape din calendarul mondial, Hyundai Motorsport se afla pe locul secund in clasamentul constructorilor, cu un total de 214 puncte.
Etapa a saptea din WRC se va desfasura in perioada 15 – 18 iulie, pe specialele de macadam din Estonia. Ott Tänak s-a impus anul trecut in etapa de casa, iar Craig Breen s-a clasat pe locul secund. In Raliul Estoniei, cele trei modele i20 WRC vor fi pilotate de catre Ott Tänak, Thierry Neuville si Craig Breen.
Rezultate Raliul Safari Kenya 2021:
1 S. Ogier J. Ingrassia Toyota Yaris WRC 3:18:11.3
2 T. Katsuta D. Barritt Toyota Yaris WRC +21.8
3 O. Tänak M. Järveoja Hyundai i20 WRC +1:09.5
4 G. Greensmith C. Patterson Ford Fiesta WRC +1:44.7
5 A. Fourmaux R. Jamoul Ford Fiesta WRC +1:54.6
6 K. Rovanperä J. Halttunen Toyota Yaris WRC +10:53.4
7 O. Rai D. Sturrock Volkswagen Polo GTI +29:26.4
8 K. Patel T. Khan Ford Fiesta R5 +33:30.4
9 C. Tundo T. Jessop Volkswagen Polo GTI +36:40.7
10 E. Evans S. Martin Toyota Yaris WRC +49:22.7
Clasament general constructori – Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC) (dupa etapa a sasea):
1 Toyota Gazoo Racing World Rally Team 273 puncte
2 Hyundai Shell Mobis World Rally Team 214 p
3 M-Sport Ford World Rally Team 109 p
4 Hyundai 2C Competition 28 p
Clasament general piloti – Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC) (dupa etapa a sasea):
1 S. Ogier 133 puncte
2 E. Evans 99 p
3 T. Neuville 77 p
4 O. Tänak 69 p
5 T. Katsuta 66 p
6 K. Rovanperä 56 p
7 A. Fourmaux 32 p
8 G. Greensmith 32 p
9 D. Sordo 31 p
10 C. Breen 24 p
Hyundai Motorsport a incheiat pe podium Raliul Safari
Hyundai Motorsport a incheiat pe podium Raliul Safari. Pentru Ott Tänak si Martin Järveoja acesta a fost primul podium dupa cel obtinut in luna februarie(…)
7 Iun 2021
Hyundai Motorsport si Thierry Neuville au incheiat pe podium Raliul Sardiniei
• Thierry Neuville si Martin Wydaeghe, copilotul sau, s-au clasat pentru a patra oara pe podium in 2021 si au obtinut cinci puncte suplimentare pentru victoria din Power Stage;
• Ott Tänak si Dani Sordo au revenit dupa abandonul de sambata si au incheiat Power Stage, ultima speciala a raliului, in top cinci.
Raliul Sardiniei a debutat spectaculos pentru echipajele Hyundai Motorsport, insa doar Thierry Neuville s-a clasat pe podium in etapa a cincea din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC).
Thierry Neuville si Martin Wydaeghe, copilotul sau, s-au clasat pe pozitia a treia, acesta fiind cel de-al patrulea podium din acest sezon si cel de-al zecelea pentru Hyundai Motorsport in Sardinia.
Thierry Neuville a reusit sa castige si Power Stage, ultima speciala a raliului, ceea ce i-a adus un bonus suplimentar de cinci puncte. Cu cele 20 de puncte obtinute in Sardinia, Neuville ocupa locul al treilea la general in clasamentul pilotilor.
„As vrea sa le multumesc tuturor celor din echipa si imi pare rau ca nu-i pot rasplati cu un rezultat mai bun. Cu siguranta vor veni si momente mai satisfacatoare pentru noi”, a declarat Thierry Neuville.
Dani Sordo si Borja Rozada, copilotul sau, au avut un debut reusit si au ocupat pozitia a doua in clasamentul general, in momentul abandonului de sambata. Echipajul spaniol a revenit pe probele de duminica si a castigat un punct suplimentar pentru performanta din Power Stage.
„Singurul aspect pozitiv este ca am acumulat cateva puncte in clasamentul constructorilor. Am avut un ritm bun pe probe si asta confirma potentialul masinii, dar sunt dezamagit ca nu am putut repeta performantele editiilor anterioare din Sardinia”, a mentionat Dani Sordo.
Ott Tänak si Martin Järveoja au fost lideri si au avut un avans de peste 40 de secunde, in momentul abandonului de sambata. Echipajul estonian a revenit duminica in cursa si a castigat patru puncte suplimentare pentru performanta din Power Stage.
„Stim unde am gresit sambata si, din pacate, ziua nu s-a incheiat asa cum ne doream. Le multumesc celor din echipa pentru ca am avut masina pregatita duminica dimineata si am putut obtine cateva puncte. Sunt sigur ca ne vom lua revansa in etapele urmatoare”, a declarat Ott Tänak.
Cu punctele acumulate in Sardinia de catre cele trei echipaje, Hyundai Motorsport ocupa pozitia a doua in clasamentul constructorilor.
„As vrea sa le multumesc lui Thierry si lui Ott pentru cuvinte. Acestea reflecta spiritul echipei si demonstreaza ca toti suntem orientati in aceeasi directie. Nu suntem multumiti cu acest rezultat, dar stim ca putem recupera. Vom depune mai mult efort pe viitor”, a adaugat Andrea Adamo, directorul echipei.
Raliul Safari, una dintre cele mai asteptate etape din calendar, se va desfasura peste trei saptamani, in perioada 24 – 27 iunie.
Rezultate Raliul Sardiniei 2021:
1 S. Ogier J. Ingrassia Toyota Yaris WRC 3:19:26.4
2 E. Evans S. Martin Toyota Yaris WRC +46.0
3 T. Neuville M. Wydaeghe Hyundai i20 WRC +1:05.2
4 T. Katsuta D. Barritt Toyota Yaris WRC +6:11.2
5 J. Huttunen M. Lukka Hyundai i20 WRC +9:31.7
6 M. Østberg T. Eriksen Citroën C3 R5 +9:39.2
7 Y. Rossel A. Coria Citroën C3 R5 +10:37.7
8 P. López D. Vallejo Škoda Fabia Evo +11:03.7
9 J. Solans R. Sanjuan Citroën C3 R5 +11:26.3
10 M. Bulacia M. Ohannesian Škoda Fabia Evo +11.34.6
Clasament general constructori – Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC) (dupa etapa a cincea):
1 Toyota Gazoo Racing World Rally Team 231 puncte
2 Hyundai Shell Mobis World Rally Team 182 p
3 M-Sport Ford World Rally Team 82 p
4 Hyundai 2C Competition 28 p
Clasament general piloti – Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC) (dupa etapa a cincea):
1 S. Ogier 106 puncte
2 E. Evans 95 p
3 T. Neuville 77 p
4 O. Tänak 49 p
5 T. Katsuta 48 p
6 K. Rovanperä 44 p
7 D. Sordo 30 p
8 C. Breen 24 p
9 G. Greensmith 22 p
10 A. Fourmaux 20 p
Hyundai Motorsport si Thierry Neuville au incheiat pe podium Raliul Sardiniei
Raliul Sardiniei a debutat spectaculos pentru echipajele Hyundai Motorsport, insa doar Thierry Neuville s-a clasat pe podium(…)
24 Mai 2021
Hyundai Motorsport si Dani Sordo s-au clasat pe locul secund in Raliul Portugaliei
• Hyundai Motorsport a incheiat pe podium in Raliul Portugaliei, etapa a patra din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC);
• Dani Sordo si Borja Rozada s-au clasat pe locul secund, dupa 20 de probe speciale pe macadam;
• Ott Tänak si Thierry Neuville au incheiat pe primele doua locuri in Power Stage, ultima speciala a raliului, acumuland puncte importante in clasamentul pilotilor.
Hyundai Motorsport a obtinut cel de-al patrulea podium consecutiv in acest sezon din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC). Dani Sordo a ocupat locul secund, acesta fiind primul sau podium alaturi de Borja Rozada, noul copilot, precum si cea de-a 13-a clasare in top trei pentru Hyundai Motorsport.
Dupa ce au fost nevoiti sa abandoneze, Thierry Neuville si Ott Tänak au revenit duminica pe probe, conform regulamentului Rally 2, obiectivul lor fiind de a acumula cat mai multe puncte in Power Stage, ultima proba a raliului. Ott Tänak a fost cel mai rapid si a castigat cinci puncte, iar Neuville a obtinut patru puncte pentru clasarea pe locul secund pe aceasta speciala.
Cu patru probe speciale castigate, echipajul Dani Sordo si Borja Rozada a obtinut in final cel mai bun rezultat pentru Hyundai Motorsport.
„Sunt foarte fericit pentru ca am incheiat pe podium in Raliul Portugaliei. Ma bucur pentru ca impart acest podium cu Borja si pentru ca am acumulat puncte importante in clasamentul constructorilor”, a declarat Dani Sordo.
Pana in momentul abandonului de sambata, Ott Tänak si Martin Järveoja se aflau in lupta pentru victorie, dar in final au ramas doar cu cele cinci puncte suplimentare din Power Stage.
„Totul a mers perfect in Power Stage si ma bucur pentru ca am reusit sa revenim. Partea pozitiva a acestui raliu este ritmul pe care l-am avut pe macadam. Am incredere ca urmatoarele etape ale sezonului vor fi mult mai bune”, a mentionat Ott Tänak.
Thierry Neuville si Martijn Wydaeghe nu au reusit sa valorifice ritmul rapid pe care l-au avut pe probele de vineri.
„Dupa tot ceea ce s-a intamplat, nu cred ca puteam obtine mai mult. Am fost foarte motivat sa obtin un rezultat bun, dar, din pacate, nu a fost posibil. Urmeaza Raliul Sardiniei si vom reveni in forta”, a declarat Thierry Neuville.
Din pacate, rezultatul final nu reflecta performanta modelului Hyundai i20 WRC pe specialele de macadam din Portugalia. Echipajele Hyundai Motorsport au castigat 13 probe speciale (opt probe – Tänak, patru probe – Sordo, o proba – Neuville). Dupa acest raliu, echipa Hyundai Motorsport va ataca in Sardinia, o etapa pe care a castigat-o de patru ori in ultimele cinci sezoane.
„Am obtinut doar o clasare pe podium, chiar daca totul parea mult mai promitator dupa primele probe. Vom avea ocazia sa ne luam revansa in Sardinia si sunt optimist ca putem face asta”, a adaugat Andrea Adamo, directorul echipei.
Etapa a cincea a sezonului din Campionatul Mondial de Raliuri este programata peste doua saptamani pe macadamul din Sardinia.
Rezultate Raliul Portugaliei 2021:
1 E. Evans S. Martin Toyota Yaris WRC 3:38:26.2
2 D. Sordo B. Rozada Hyundai i20 WRC +28.3
3 S. Ogier J. Ingrassia Toyota Yaris WRC +1:23.6
4 T. Katsuta D. Barritt Toyota Yaris WRC +2:28.4
5 G. Greensmith C. Patterson Ford Fiesta WRC +4:52.7
6 A. Fourmaux R. Jamoul Ford Fiesta WRC +5:03.4
7 E. Lappi J. Ferm Škoda Fabia Evo +9:37.2
8 T. Suninen M. Markkula Ford Fiesta MkII +11:20.0
9 M. Østberg T. Eriksen Citroën C3 R5 +12:01.5
10 N. Gryazin K. Aleksandrov Volkswagen Polo GTI +12:35.8
Clasament general constructori – Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC) (dupa etapa a patra):
1 Toyota Gazoo Racing World Rally Team 183 puncte
2 Hyundai Shell Mobis World Rally Team 146 p
3 M-Sport Ford World Rally Team 64 p
4 Hyundai 2C Competition 28 p
Clasament general piloti – Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC) (dupa etapa a patra):
1 S. Ogier 79 puncte
2 E. Evans 77 p
3 T. Neuville 57 p
4 O. Tänak 45 p
5 K. Rovanperä 41 p
6 T. Katsuta 36 p
7 D. Sordo 29 p
8 C. Breen 24 p
9 G. Greensmith 22 p
10 A. Fourmaux 20 p
Hyundai Motorsport si Dani Sordo s-au clasat pe locul secund in Raliul Portugaliei
Dani Sordo a ocupat locul secund, acesta fiind primul sau podium alaturi de Borja Rozada, noul copilot, precum si cea de-a 13-a clasare in top trei pentru Hyundai Motorsport(…)
26 Apr 2021
Hyundai Motorsport si Thierry Neuville au incheiat pe podium Raliul Croatiei
• Echipajul Thierry Neuville si Martijn Wydaeghe s-a clasat pe podium pentru a treia oara consecutiv in acest sezon;
• Ott Tänak si Martin Järveoja au incheiat pe locul al patrulea la general, iar Craig Breen si Paul Nagle pe cel de-al optulea.
Dupa o competitie dificila, Hyundai Motorsport a incheiat pe podium Raliul Croatiei, a treia etapa din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC). Thierry Neuville si Martijn Wydaeghe au fost lideri dupa prima zi, iar la final s-au clasat pe locul al treilea. Pentru echipajul belgian acesta este cel de-al al treilea podium consecutiv, dupa Raliul Monte-Carlo si Raliul Arctic din Finlanda.
Dupa cele 20 de probe speciale programate, Ott Tänak si Martin Järveoja s-au clasat pe locul al patrulea la general, iar Craig Breen si Paul Nagle pe cel de-al optulea.
“Lupta pentru locurile de pe podium a fost extrem de stransa si pot spune ca Martijn, copilotul meu, a avut un parcurs foarte bun. Nu a fost un raliu usor, insa evolutia noastra de aici ne confera incredere pentru etapele viitoare”, a declarat Thierry Neuville.
“Nu am evoluat la nivelul pe care il asteptam de la aceasta etapa. Imi plac raliurile pe asfalt, dar aici am fost nevoit sa ies mult din zona mea de confort”, a mentionat Ott Tänak.
“Mi-a placut acest raliu, am avut de invatat. Acum trebuie sa procesez totul, dar cu siguranta voi fi mai rapid la urmatoarea etapa”, a declarat Craig Breen.
Dupa etapa din Croatia, cu un total de 53 de puncte, Thierry Neuville a avansat pe locul secund in clasamentul pilotilor, iar Hyundai Motorsport se afla pe aceeasi pozitie in clasamentul constructorilor cu un total de 111 puncte.
“Ma bucur pentru ca am demonstrat ca avem o masina competitiva. Va fi cu siguranta un sezon foarte strans si cea mai mica greseala va avea un impact major”, a adaugat si Andrea Adamo, directorul echipei.
Etapa a patra a sezonului din WRC se va desfasura pe specialele de macadam din Portugalia in perioada 20 – 23 mai.
Rezultate Raliul Croatiei 2021:
1 S. Ogier J. Ingrassia Toyota Yaris WRC 2:51:22.9
2 E. Evans S. Martin Toyota Yaris WRC +0.6
3 T. Neuville M. Wydaeghe Hyundai i20 WRC +8.1
4 O. Tänak M. Järveoja Hyundai i20 WRC +1:25.1
5 A. Fourmaux R. Jamoul Ford Fiesta WRC +3:09.7
6 T. Katsuta D. Barritt Toyota Yaris WRC +3:31.8
7 G. Greensmith C. Patterson Ford Fiesta WRC +3:58.8
8 C. Breen P. Nagle Hyundai i20 WRC +4:28.2
9 M. Østberg T. Eriksen Citroën C3 R5 +10:00.8
10 T. Suninen M. Markkula Ford Fiesta R5 +10:29.3
Clasament general constructori – Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC) (dupa cea de-a treia etapa):
1 Toyota Gazoo Racing World Rally Team 138 puncte
2 Hyundai Shell Mobis World Rally Team 111 p
3 M-Sport Ford World Rally Team 42 p
4 Hyundai 2C Competition 28 p
Clasament general piloti – Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC) (dupa cea de-a treia etapa):
1 S. Ogier 61 puncte
2 T. Neuville 53 p
3 E. Evans 51 p
4 O. Tänak 40 p
5 K. Rovanperä 39 p
6 C. Breen 24 p
7 T. Katsuta 24 p
8 A. Fourmaux 12 p
9 G. Greensmith 12 p
10 D. Sordo 11 p
Hyundai Motorsport si Thierry Neuville au incheiat pe podium Raliul Croatiei
Dupa o competitie dificila, Hyundai Motorsport a incheiat pe podium Raliul Croatiei, a treia etapa din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC)(…)
10 Mar 2021
Hyundai dezvaluie primele imagini cu modelul KONA N
Hyundai dezvaluie primele imagini cu modelul KONA N, cel mai recent membru din cadrul diviziei de performanta a producatorului si primul model N de clasa SUV.
KONA N imbina stilul contemporan al versiunii standard cu dinamismul specific gamei N. Pentru prima data, echipa de design Hyundai si divizia de performanta N au colaborat pentru a dezvolta o caroserie de tip SUV. Rezultatul – un autovehicul cu o prezenta puternica, care ofera o experienta sportiva la volan.
Partea frontala este dominata de prizele de aer de mari dimensiuni, iconice, in timp ce semnatura luminoasa confera modelului un aspect impunator. Bara de protectie are ca sursa de inspiratie domeniul aeronautic si se extinde pe lateralele autovehiculului, subliniind valentele aerodinamice. Acest tablou este completat de sigla N, care este prezenta pe grila.
In partea din spate, personalitatea si sportivitatea noului model sunt evidentiate de dubla evacuare, de spoilerul aerodinamic cu stop in forma triunghiulara (specific gamei N), de jantele din aliaj, dar si de pragurile laterale cu accente de culoare rosie.
Mai multe detalii vor fi dezvaluite in perioada urmatoare.
Hyundai dezvaluie primele imagini cu modelul KONA N
Hyundai dezvaluie primele imagini cu modelul KONA N, cel mai recent membru din cadrul diviziei de performanta a producatorului si primul model N de clasa SUV.(…)
2 Mar 2021
Hyundai dezvaluie BAYON
Hyundai prezinta noul SUV de clasa B – BAYON. Modelul – proiectat special pentru piata din Europa – se remarca printr-un exterior compact, un interior spatios si un pachet avansat de echipamente pentru siguranta si pentru conectivitate.
„Pe masura ce autovehiculele din clasa SUV au devenit din ce in ce mai populare, Hyundai a observat o cerere ridicata pentru un model citadin, care sa ofere in acelasi timp suficient spatiu pentru a raspunde nevoilor clientilor”, a declarat Andreas-Christoph Hofmann, Vice President Marketing & Product – Hyundai Motor Europe. „Echipamentele avansate de siguranta si de conectivitate, designul distinctiv, precum si integrarea sistemului mild hybrid de 48 V contribuie la evidentierea modelului in acest segment de piata.”
BAYON completeaza seria de lansari si de actualizari Hyundai: 20 de modele in doar 12 luni, luand in considerare toate variantele de caroserie si de motorizari. Toate acestea au transformat 2020 intr-un an prolific pentru Hyundai.
Design modern
BAYON integreaza noua directie stilistica Hyundai – „Sensuous Sportiness”, care adauga valoare emotionala experientei de condus. Designul se remarca prin proportii atractive si prin elemente grafice proeminente.
„Aspectul distinctiv al modelului BAYON, subliniat de liniile puternice si de farurile cu forma angulara, accentueaza caracterul remarcabil al modelului in segmentul B-SUV european”, a declarat Luc Donckerwolke, Chief Design Officer – Hyundai Motor Group.
Grila frontala ampla acopera partea inferioara, iar luminile DRL, impreuna cu banda de admisie a aerului confera o arhitectura distinctiva. In laterale, configuratia atletica a caroseriei, forma aripilor si ornamentele pragurilor definesc personalitatea modelului. Designul impresionant al partii din spate este subliniat de grafica orizontala a stopurilor, care sunt unite printr-o banda de culoare rosie.
BAYON este disponibil cu jante din otel de 15 inchi sau cu jante din aliaj de 16/ 17 inchi.
Paleta de culori pentru exterior include noua nuante. De asemenea, modelul este disponibil optional cu plafon in nuanta Phantom Black.
Culori caroserie:
• Mangrove Green perlat [culoare de lansare] (plafon Phantom Black, disponibil optional);
• Phantom Black perlat;
• Polar White (plafon Phantom Black, disponibil optional);
• Sleek Silver metalic (plafon Phantom Black, disponibil optional);
• Elemental Brass metalic (plafon Phantom Black, disponibil optional);
• Dragon Red perlat (plafon Phantom Black, disponibil optional);
• Aqua Turquoise metalic (plafon Phantom Black, disponibil optional);
• Aurora Grey perlat;
• Intense Blue perlat (plafon Phantom Black, disponibil optional).
O experienta high-tech
Gama de echipamente de conectivitate se remarca prin instrumentarul digital de 10,25 inchi, sistemul AVN de 10,25 inchi, alaturi de sistemul audio cu ecran de 8 inchi. Pasagerii pot beneficia de tehnologia de iluminare ambientala cu LED, integrata in zona picioarelor pasagerilor din fata, in pragurile usilor, respectiv zona manerelor portierelor fata, precum si in compartimentul de depozitare de sub consola centrala.
La interior, gama de culori neutre si materialele atent selectate creeaza o atmosfera placuta. BAYON este echipat standard cu tapiterie neagra.
Culori interior:
• negru;
• gri – doua tonuri (optional);
• gri inchis + accente Safari Green (optional);
Tehnologie si conectivitate
Pasagerii pot alege intre un sistem AVN cu ecran de 10,25 inchi sau un sistem audio cu ecran de 8 inchi, compatibil cu functiile Android Auto si Apple Car Play, disponibile wireless.
Doua porturi USB pentru pasagerii din fata si unul pentru cei din spate permit incarcarea simultana a trei dispozitive. Unul dintre porturile din fata permite si transferul de date (conectarea telefonului la sistemul multimedia). Tabloul este completat de sistemul audio premium Bose, care ofera o experienta sonora inedita.
Echipamente de conectivitate disponibile:
• Sistem AVN cu ecran de 10,25 inchi;
• Sistem audio cu ecran de 8 inchi;
• Instrumentar digital de 10,25 inchi;
• Apple CarPlay si Android Auto (disponibile wireless pentru sistemul audio cu ecran de 8 inchi);
• Sistem audio premium Bose;
• Suport de incarcare wireless;
• 3 porturi USB.
Servicii de conectivitate Hyundai Bluelink
Cea mai recenta versiune a aplicatiei Bluelink include functii precum Connected Routing, dar si noua functie User Profile. In plus, BAYON va integra calendarul Apple sau Google, care permite conducatorului auto vizualizarea continutului pe ecranul AVN. Daca o intalnire din calendar are asociata si o adresa, aceasta poate fi importata direct in sistemul de navigatie al autovehiculului. De asemenea, prin intermediul aplicatiei Bluelink, clientii isi pot localiza autovehiculul, il pot bloca si debloca de la distanta sau pot avea acces la diferite informatii, cum ar fi nivelul de combustibil.
Bluelink si serviciile LIVE:
• Connected Routing: sistemul de navigatie Hyundai bazat pe mediul cloud, care analizeaza traficul, oferind o estimare a orelor de sosire la destinatie, dar si reconfigurarea traseului, in cazul in care este necesar;
• Live Parking Services: pe langa disponibilitatea locurilor de parcare din apropiere, include acum si informatii despre pret;
• Calendar integration: sincronizarea calendarului telefonului Google sau Apple cu sistemul multimedia al autovehiculului;
• Servicii de la distanta: conducatorul auto poate bloca/ debloca autovehiculul prin intermediul aplicatiei Bluelink;
• Comanda vocala online: sistem de comanda vocala online (bazat pe mediul cloud), care poate controla functiile autovehiculului, cum ar fi incalzirea si ventilatia;
• Find My Car: conducatorii auto pot localiza cu usurinta autovehiculul intr-o locatie necunoscuta;
• Send to car (POI): cauta punctele de interes locale si trimite rezultatele catre sistemul de navigatie al autovehiculului;
• Securitate: notificare alarma autovehicul;
• Intretinere: diagnoza si raport autovehicul (de ex., presiunea in anvelope), informatii despre condus.
Interior spatios si confortabil
Cu un exterior compact si un interior spatios, clientii se pot bucura de toate avantajele. Forma compacta si vizibilitatea excelenta asigura acces si manevrabilitate optime, conferind sentimentul de siguranta pe care clientii il regasesc la volanul autovehiculelor Hyundai de clasa SUV.
BAYON se remarca prin portbagajul care ofera o capacitate de 411 litri, in conditiile unor dimensiuni compacte. Cu o lungime de 4.180 mm, o latime de 1.775 mm si o inaltime de 1.490 mm (sau 1.500 mm, pentru modelele cu jante de 17 inchi), noul SUV confera un echilibru perfect intre confort si aspectul compact. Cu un ampatament de 2.580 mm, pasagerii din fata beneficiaza de spatiu pentru picioare de 1.072 mm, iar cei din spate de 882 mm. BAYON ofera o garda la sol de pana la 183 mm (in combinatie cu jantele de 17 inchi).
Pachet avansat de siguranta
Pachetul Hyundai SmartSense include o serie de functii de condus semi-autonom. Sistemul de asistenta pentru mentinerea autovehiculului pe centrul benzii de rulare (LFA) corecteaza automat directia autovehiculului. Sistemul de asistenta la coliziunile frontale (FCA) cu detectarea vehiculelor, a pietonilor si a ciclistilor alerteaza conducatorul auto si aplica automat frana, pentru a reduce daunele, atunci cand o coliziune este inevitabila. FCA este disponibil cu functia de prevenire a coliziunilor in intersectii. O alta functie avansata, pilotul automat inteligent sincronizat cu sistemul de navigatie (NSCC) anticipeaza curbele sau liniile drepte pe autostrada, regland viteza autovehiculului.
De asemenea, BAYON include o serie de functii care monitorizeaza atentia conducatorului auto. Sistemul de atentionare a conducatorului auto (DAW) monitorizeaza constant stilul de condus, cu scopul de a detecta orice deviatie neobisnuita a directiei sau alte semne de oboseala. DAW se activeaza impreuna cu sistemul de avertizare la deplasarea autovehiculului din fata (LVDA). LVDA atentioneaza conducatorul auto atunci cand vehiculul din fata incepe sa se deplaseze, in cazul in care acesta reactioneaza cu intarziere. In plus, sistemul de alerta pentru ocuparea locurilor din spate (ROA) monitorizeaza locurile din spate si avertizeaza conducatorul auto daca sunt ocupate la plecare.
Sistemul de avertizare pentru evitarea unei coliziuni in timpul parcarii cu spatele (PCA-R) utilizeaza camera si senzorii din spate pentru a detecta obstacolele, avertizand conducatorul auto si aplicand automat frana, pentru a evita o coliziune. Sistemul de asistenta pentru evitarea unei coliziuni la deplasarea in marsarier (RCCA) avertizeaza sonor, in cazul in care exista un risc de coliziune in timpul deplasarii in marsarier. In plus, clientii BAYON pot beneficia de asistenta la parcare (PA). Cu ajutorul unui sistem de senzori si al unui software, PA permite parcarea semi-autonoma, pentru spatiile inguste.
Sistemul eCall permite efectuarea automata a unui apel de urgenta de la bord. In plus, sistemul se activeaza automat in momentul in care se declanseaza airbagurile autovehiculului.
Sisteme de siguranta SmartSense disponibile:
• Sistem de asistenta pentru mentinerea benzii de rulare (LKA);
• Sistem de asistenta pentru mentinerea autovehiculului pe centrul benzii de rulare (LFA);
• Pilot automat inteligent sincronizat cu sistemul de navigatie (NSCC);
• Functie inteligenta de avertizare asupra vitezei limita (ISLA);
• Sistem de asistenta pentru faza lunga (HBA);
• Sistem de asistenta la coliziunile frontale (FCA) cu detectare pietoni, ciclisti si cu functie de prevenire a coliziunilor in intersectii;
• Sistem de atentionare a conducatorului auto (DAW);
• Sistem de avertizare la deplasarea autovehiculului din fata (LVDA);
• Sistem de alerta pentru ocuparea locurilor din spate (ROA);
• Sistem de avertizare pentru evitarea coliziunilor din unghiul mort (BCW);
• Sistem de asistenta la evitarea coliziunii din unghiul mort (BCA);
• Sistem de asistenta pentru evitarea coliziunilor la parcarea cu spatele (PCA-R);
• Sistem de avertizare pentru evitarea unei coliziuni la deplasarea in marsarier (RCCW);
• Sistem de asistenta pentru evitarea unei coliziuni la deplasarea in marsarier (RCCA);
• Sistem de asistenta la parcare (PA).
Sisteme de propulsie
Datorita motorizarilor actualizate din familia Kappa, BAYON se remarca printr-un consum de combustibil si emisii de CO2 foarte reduse. T-GDi este o motorizare turbo de cilindree mica, cu injectie directa, pentru o eficienta optima. Alaturi de sistemul mild hybrid de 48 V si de transmisia manuala inteligenta (iMT), aceasta asigura eficienta.
iMT decupleaza motorul de la transmisie dupa ce conducatorul auto elibereaza pedala de acceleratie si permite autovehiculului sa ruleze liber, pentru eficienta consumului de combustibil.
De asemenea, tehnologia Hyundai CVVD (Continuously Variable Valve Duration) optimizeaza consumul de combustibil. In functie de modul de condus, CVVD regleaza durata de deschidere/ inchidere a supapei, contribuind astfel la maximizarea performantei si a eficientei.
Varful de gama este motorizarea T-GDi de 1 litru, disponibila cu sistem mild hybrid de 48 V, care dezvolta o putere de 120 CP sau 100 CP. Aceasta poate fi cuplata la transmisia manuala inteligenta cu 6 trepte (6iMT) sau la transmisia 7 DCT. Versiunea de 100 CP, fara sistemul mild hybrid de 48 V, poate fi cuplata la o transmisie manuala cu 6 trepte (6 MT) sau 7 DCT.
De asemenea, motorizarea T-GDi de 1 litru cu/ fara sistem mild hybrid de 48 V dispune de trei moduri de condus (Eco, Normal si Sport), pentru optimizarea raspunsului motorului si a directiei, in functie de conditiile de condus.
Motorizarea MPi de 1,2 litri si 84 CP poate fi cuplata la o transmisie 5 MT.
BAYON este primul model Hyundai de clasa SUV echipat cu functie de corelare a turatiei motorului, specifica modelelor Hyundai de inalta performanta. Aceasta functie sincronizeaza turatia motorului cu cea a arborelui de iesire, pentru o schimbare mai lina si mai sportiva intr-o treapta de viteza inferioara. Aceasta va fi disponibila pentru motorizarea T-GDi de 1 litru, cuplata la transmisia 7 DCT (in toate modurile de condus) si pentru motorizarea T-GDi de 1 litru cu sistem mild hybrid de 48 V – cuplata la transmisia 6iMT, numai in modul Sport.
Hyundai dezvaluie BAYON
Hyundai prezinta noul SUV de clasa B – BAYON. Modelul – proiectat special pentru piata din Europa – se remarca printr-un exterior compact, (…)
23 Feb 2021
Hyundai IONIQ 5 redefineste mobilitatea electrica
•Lansarea noului model consolideaza angajamentul Hyundai privind sustenabilitatea;
•IONIQ 5 ofera performante remarcabile si un sistem de incarcare ultra-rapida (400 V; 800 V);
•Functia V2L permite alimentarea sau incarcarea oricarui dispozitiv electric (bicicleta electrica, scuter electric sau echipament de campare).
Hyundai a lansat astazi IONIQ 5. Primul model al brandului IONIQ stabileste un nou standard in ceea ce priveste mobilitatea electrica.
IONIQ 5 este primul autovehicul electric al gamei care utilizeaza platforma Hyundai E-GMP. Arhitectura E-GMP asigura un ampatament lung, contribuind la maximizarea spatiului interior. Designul inovator, materialele ecologice utilizate, performantele remarcabile, sistemul de incarcare ultra-rapida, functia Vehicle-to-Load (V2L), precum si caracteristicile avansate pentru conectivitate si pentru asistenta conducatorului auto se armonizeaza perfect pentru a oferi noi experiente clientilor.
‘IONIQ 5 a fost conceput pentru a se adapta unui stil de viata fara compromisuri’, a declarat Thomas Schemera, Executive Vice President and Global Chief Marketing Officer. ‘Este primul autovehicul electric care ofera o experienta inedita prin utilizarea inovatoare a spatiului interior si a tehnologiilor avansate.’
O noua era pentru designul EV
Avand ca sursa de inspiratie Pony, primul model al marcii Hyundai, IONIQ 5 reprezinta un simbol pentru povestea celor 45 de ani Hyundai. Aspectul progresist al autovehiculului exploreaza noi forme de design, abordarea sofisticata fiind influentata de ampatamentul lung (3.000 mm). Rezultatul – o tipologie EV contemporana.
In partea frontala, capota de tip ‘clamshell’ (disponibila in premiera pentru un model Hyundai) contribuie la imbunatatirea performantelor aerodinamice. Bara de protectie in forma literei ‘V’ incorporeaza luminile de zi (DRL) care formeaza semnatura luminoasa, vizibila si in partea din spate a noului model.
Manerele portierelor cu design minimalist contribuie la eficienta aerodinamica. In laterale, silueta urmareste, in unghiuri precise, directia stilistica ‘Parametric Dynamics’ utilizata in premiera pentru noul TUCSON. Jantele de 20 inchi optimizate aerodinamic (cea mai mare dimensiune pentru un model electric Hyundai) completeaza proportiile perfecte ale autovehiculului.
‘O noua experienta de mobilitate pentru viitoarea generatie – aceasta a fost misiunea noastra inca de la debutul acestui proiect, dar fara a ne pierde identitatea Hyundai’, a declarat SangYup Lee, Senior Vice President and Head of Hyundai Global Design Center. ‘IONIQ 5 reprezinta noua definitie a atemporalitatii, o legatura intre trecut, prezent si viitor.’
Interiorul a fost reinterpretat ca un ‘spatiu de locuit’. Consola centrala a devenit mai mult decat un compartiment static de depozitare. Conceptul ‘Universal Island’ defineste o consola mobila care poate fi culisata inapoi pana la 140 mm, oferind o mai mare libertate de miscare. IONIQ 5 este echipat cu scaune fata reglabile electric. In plus, pasagerii aflati pe cel de-al doilea rand se pot bucura de un interior spatios. Suprafetele din habitaclu sunt acoperite cu material textil realizat din fibre sustenabile, cum ar fi: piele prelucrata ecologic si tratata cu extracte din ulei de in, componente bio din trestie de zahar, fire din lana etc.
Clientii pot alege intre noua culori exterioare, dintre care cinci disponibile exclusiv pentru IONIQ 5. Paleta de culori pentru interior include trei optiuni.
Culori disponibile
Exterior: Gravity Gold Mat, Shooting-Star Gray Mat, Digital Teal-Green Perlat, Lucid Blue Perlat, Atlas White, Cyber Gray Metalic, Phantom Black Perlat, Galactic Gray Metalic, Mystic Olive-Green Perlat.
Interior: Obsidian Black si Dark Pebble Gray/ Dove Gray, alaturi de pachetul optional Dark Teal/ Dove Gray.
IONIQ 5 ofera un portbagaj cu o capacitate de 531 l, respectiv de pana la 1.600 l cu bancheta din spate rabatata. Scaunele din spate pot fi culisate inainte pana la 135 mm si, de asemenea, pot fi pliate intr-un raport 6:4. Clientii se pot bucura de spatiu suplimentar de depozitare datorita portbagajului frontal, care ofera o capacitate de pana la 57 l (dimensiunea portbagajului frontal poate varia in functie de regiune si de sistemele de propulsie).
O gama variata de sisteme electrice de propulsie
IONIQ 5 este disponibil cu o gama variata de sisteme electrice de propulsie (PE). Clientii pot alege intre doua optiuni pentru baterie: 58 kWh sau 72,6 kWh, precum si intre doua configuratii pentru motorul electric – cu un motor pozitionat pe puntea spate sau cu doua motoare (atat in fata, cat si in spate). Toate variantele PE ating o viteza maxima de 185 km/ h.
In varful gamei electrice de motorizari se afla versiunea cu baterie de 72,6 kWh, care dispune de tractiune integrala (AWD) si dezvolta o putere combinata de 225 kWh, respectiv un cuplu de 605 Nm. Propulsorul accelereaza de la 0 la 100 km/ h in 5,2 sec. Atunci cand tractiunea AWD este asociata cu bateria de 58 kWh, configuratia cu doua motoare accelereaza de la 0 la 100 km/ h in 6,1 sec.
In versiunea cu baterie de 72,6 kWh si cu tractiune 2WD, IONIQ 5 va oferi o autonomie de aproximativ 470~480 km, conform testelor WLTP (valoare estimata; autonomia oficiala este in curs de testare).
Configuratia cu propulsorul spate de 160 kW (125 kW in combinatie cu bateria de 58 kWh) ofera un cuplu de 350 Nm si tractiune 2WD. Impreuna cu bateria de 72,6 kWh, propulsorul electric poate accelera de la 0 la 100 km/ h in 7,4 sec., iar impreuna cu bateria de 58 kWh accelereaza in 8,5 sec.
In pus, IONIQ 5 poate tracta o remorca cu o greutate de pana la 1.600 de kg.
Incarcare ultra-rapida a bateriei cu functia inovatoare ‘Vehicle-to-Load’ (V2L)
Platforma E-GMP este compatibila cu infrastructuri de incarcare atat de 400 V, cat si de 800 V. E-GMP ofera, in modul standard, posibilitatea de incarcare la 800 V, dar si la 400 V, fara necesitatea unor componente sau adaptoare suplimentare. Sistemul complex de incarcare reprezinta o tehnologie brevetata in premiera mondiala, care permite propulsorului si invertorului cresterea tensiunii de la 400 V la 800 V.
Cu un incarcator de 350 kW, IONIQ 5 permite incarcarea bateriei de la o capacitate de 10% pana la 80% in doar 18 min. Conform testelor WLTP, pentru o durata de incarcare de 5 min., IONIQ 5 ofera o autonomie de 100 km.
De asemenea, functia V2L permite alimentarea sau incarcarea oricarui dispozitiv electric (bicicleta electrica, scuter electric sau echipament de campare). Sistemul poate furniza o putere de pana la 3,6 kW. Portul V2L este amplasat sub scaunele din spate si poate fi activat atunci cand autovehiculul este pornit. Utilizatorii pot incarca echipamente electrice de mare putere folosind un transformator. Portul exterior poate asigura alimentarea, chiar si atunci cand autovehiculul este oprit.
Tehnologii inovatoare de conectivitate si de asistenta pentru conducatorul auto
IONIQ 5 dispune de tehnologii avansate, pentru o experienta digitala intuitiva. Cabina de dimensiuni generoase dispune de un ecran tactil de 12 inchi pentru sistemul multimedia si de un instrumentar digital de 12 inchi, care poate fi personalizat in functie de cerintele clientilor. Sistemul multimedia integreaza o noua tema de design – ‘Jong-e Graphic User Interface’ (GUI), care ofera diverse setari ambientale.
Cea mai recenta versiune a aplicatiei Bluelink® include functii precum Last Mile Navigation, Connected Routing, dar si noua functie User Profile. De asemenea, prin intermediul aplicatiei Bluelink, clientii isi pot localiza autovehiculul, il pot bloca si debloca de la distanta sau pot avea acces la diferite informatii, cum ar fi autonomia, starea bateriei sau durata de incarcare. Connected Routing este sistemul de navigatie Hyundai bazat pe mediul cloud, care analizeaza traficul, oferind o estimare a orelor de sosire la destinatie, dar si reconfigurarea traseului, in cazul in care este necesar.
Alte servicii ale aplicatiei Bluelink®:
• Remote Profile Management: stocheaza preferintele conducatorului auto in mediul cloud, cum ar fi setarile pentru pozitia scaunului, cu posibilitatea de a le actualiza de la distanta;
• Notificari pentru starea autovehiculului: conducatorii auto sunt avertizati in momentul in care autovehiculul a fost lasat cu portierele sau cu ferestrele deschise.
Cu sistemul de incarcare la distanta, incarcarea autovehiculului poate fi controlata prin intermediul aplicatiei de pe smartphone. In perioadele reci, conducatorul auto poate seta in prealabil temperatura dorita in habitaclu, prin intermediul sistemului Remote Climate Control.
Sistemul de recunoastere vocala dinamica accepta comenzi vocale simple pentru controlul: sistemului de climatizare, radioului, deschiderea/ inchiderea trapei, volanului incalzit, scaunelor incalzite/ ventilate s.a.
IONIQ 5 este echipat cu sistem audio Bose care dispune de opt difuzoare, inclusiv un subwoofer, pentru o experienta placuta la bord.
Sistem Head-Up Display cu tehnologie AR
In premiera pentru Hyundai, IONIQ 5 dispune de sistemul Head-Up Display cu tehnologie AR (AR HUD), care transforma parbrizul intr-un ecran de afisare. HUD utilizeaza tehnologia AR pentru a proiecta, direct in campul vizual al conducatorului auto, informatii relevante despre navigatie si despre alertele de siguranta.
Pachet de asistenta pentru conducatorul auto
Autovehiculul este echipat cu pachetul Hyundai SmartSense.
IONIQ 5 este primul model Hyundai echipat cu sistem de asistenta pentru condusul pe autostrada 2 (HDA 2). Utilizand camera video, senzorii radar din fata, precum si datele furnizate de sistemul de navigatie, HDA 2 permite controlul vitezei si a distantei pana la vehiculul din fata, precum si centrarea autovehiculului pe banda de deplasare. De asemenea, poate asista conducatorul auto la schimbarea benzii.
Alte sisteme de condus semi-autonom: functia inteligenta de avertizare asupra vitezei limita (ISLA), care recunoaste semnele de circulatie si sistemul de asistenta pentru faza lunga (HBA), care comuta de pe faza lunga pe cea scurta, atunci cand conditiile de drum o impun.
IONIQ 5 este echipat cu diferite functii care monitorizeaza atentia conducatorului auto, pentru a asigura in permanenta o deplasare in siguranta. Sistemul de atentionare a conducatorului auto (DAW) monitorizeaza constant stilul de condus, cu scopul de a detecta orice deviatie neobisnuita a directiei sau alte semne de oboseala. DAW emite un semnal de avertizare in momentul in care autovehiculul ramane oprit o perioada lunga de timp (spre exemplu, la semafor) si conducatorul auto nu reactioneaza suficient de rapid atunci cand vehiculul din fata incepe sa se deplaseze.
Pentru a evita coliziunile in anumite situatii, sunt activate simultan mai multe functii pentru asistenta conducatorului auto. Utilizand tehnologia radar, sistemul de asistenta la evitarea coliziunilor in unghiul mort (BCA) include franarea diferentiala, pe langa semnalele vizuale si sonore, pentru a preveni coliziunea in momentul schimbarii benzii sau pentru a determina pozitia relativa si viteza vehiculelor care se apropie din partea laterala. O alta functie – sistemul de monitorizare a unghiului mort (BVM) – afiseaza pe ecranul principal zonele laterale si din spate ale autovehiculului, in momentul in care conducatorul auto activeaza semnalul pentru schimbarea directiei.
Sistemul de asistenta la coliziunile frontale (FCA) cu detectarea vehiculelor, a pietonilor si a ciclistilor alerteaza conducatorul auto si aplica automat frana, pentru a reduce daunele, atunci cand o coliziune este inevitabila. FCA este disponibil cu functia de prevenire a coliziunilor in intersectii – detecteaza vehiculele care se apropie din lateral atunci cand conducatorul auto patrunde intr-o intersectie. In plus, FCA cu functia Lane-Change Oncoming sporeste siguranta in momentul schimbarii benzii de deplasare. In cazul in care FCA detecteaza prezenta unui vehicul pe sensul opus, in timp ce conducatorul auto schimba banda de deplasare, FCA asista automat conducatorul auto pentru efectuarea unei manevre de evitare, daca nu exista pericolul unui accident secundar. Daca este detectat un potential accident secundar, FCA va emite doar un semnal de avertizare.
De asemenea, IONIQ 5 dispune de sistemul de asistenta pentru iesirea in siguranta (SEA), care avertizeaza pasagerii in cazul in care este detectata prezenta unui alt vehicul in apropiere, in momentul deschiderii portierelor din spate.
Sistemul inteligent de asistenta pentru parcarea de la distanta (RSPA) permite parcarea autovehiculului, fara a fi necesara prezenta conducatorului auto, utilizand doar cheia de acces. Acest sistem functioneaza atat pentru parcarea laterala, cat si pentru cea perpendiculara.
Sistemul de monitorizare 360° (SVM) utilizeaza o serie de camere plasate strategic, pentru a oferi conducatorului auto vizibilitate completa. Aceasta functie este utila in momentul parcarii in spatii restranse. Sistemul de avertizare pentru evitarea unei coliziuni in timpul parcarii cu spatele (PCA) utilizeaza camera si senzorii din spate pentru a detecta obstacolele, avertizand conducatorul auto si aplicand automat frana, pentru a evita o coliziune. In mod similar, sistemul RCCA avertizeaza conducatorul auto in cazul in care exista un risc de coliziune in timpul deplasarii in marsarier si actioneaza franele.
Specificatii IONIQ 5:
※ Nota: specificatiile si echipamentele pot varia in functie regiune.
Dimensiuni [mm] | |||
Ampatament | 3.000 | ||
Lungime | 4.635 | ||
Latime | 1.890 | ||
Inaltime | 1.605 | ||
Volum (litri) | |||
Portbagaj spate | 531/1 .591 (cu bancheta din spate rabatata) | ||
Portbagaj fata | 57 (2WD) sau 24 (AWD) | ||
Performante | |||
Platforma | E-GMP (platforma electrica globala modulara) | ||
Autonomie maxima (conform WLTP) | 470~480 km (baterie de 72,6 kWh si tractiune 2WD) | ||
Autonomie maxima Baterie de 72,6 kWh | AWD | Putere | 225 kW (configuratia cu doua motoare – fata si spate) |
Cuplu | 605 Nm (configuratia cu doua motoare – fata si spate) | ||
0-100 km/ h | 5,2 secunde | ||
2WD | Putere | 160 kW (configuratia cu un singur motor – spate) | |
Cuplu | 350 Nm (configuratia cu un singur motor – spate) | ||
0-100 km/ h | 7,4 secunde | ||
Autonomie standard Baterie de 58 kWh | AWD | Putere | 173 kW (configuratia cu doua motoare – fata si spate) |
Cuplu | 605 Nm (configuratia cu doua motoare – fata si spate) | ||
0-100 km/ h | 6,1 secunde | ||
2WD | Putere | 125 kW | |
Cuplu | 350 Nm | ||
0-100 km/ h | 8,5 secunde | ||
Functii | |||
Infrastructura de incarcare acceptata | 400 V si 800 V (fara adaptoare suplimentare) | ||
Incarcare ultra-rapida | De la 10% la 80% in 18 minute 100 km autonomie in 5 minute (WLTP) | ||
Vehicle-to-Load | Putere max. | 3,6 kW | |
Locatie porturi | Interior: sub bancheta din spate Exterior: port de incarcare autovehicul | ||
Multimedia | Ecran | Ecran tactil de 12 inchi – sistem multimedia Instrumentar de bord digital de 12 inchi | |
Servicii de conectivitate Bluelink® | Remote Profile Management Pornire de la distanta Notificari pentru starea autovehiculului Functie „Send to car’ (POI) cu puncte intermediare Notificari pentru intretinere Sistemul de recunoastere vocala dinamica | ||
Echipamente de siguranta si de confort | Sistem de asistenta la coliziunile frontale (FCA) Sistem de asistenta la evitarea coliziunilor in unghiul mort (BCA) Sistem de asistenta pentru iesirea in siguranta (SEA) Functie inteligenta de avertizare asupra vitezei limita (ISLA) Sistem de atentionare a conducatorului auto (DAW) Sistem de asistenta pentru faza lunga (HBA) Sistem de monitorizare 360° (SVM) Sistem de avertizare pentru evitarea unei coliziuni la deplasarea in marsarier (RCCA) Sistem de avertizare pentru evitarea unei coliziuni in timpul parcarii (PCA) Sistem de asistenta pentru condusul pe autostrada 2 (HDA 2) Sistem inteligent de asistenta pentru parcarea de la distanta (RSPA) |
Hyundai IONIQ 5 redefineste mobilitatea electrica
IONIQ 5 este primul autovehicul electric al gamei care utilizeaza platforma Hyundai E-GMP. Arhitectura E-GMP asigura un ampatament lung (…)
15 Feb 2021
Hyundai dezvaluie primele imagini cu interiorul modelului IONIQ 5
Hyundai dezvaluie noi detalii despre IONIQ 5. Modelul prezinta un interior spatios si functional. Materialele ecologice utilizate reflecta stilul de viata al clientilor, care acorda o atentie deosebita solutiilor de mobilitate sustenabila, pentru imbunatatirea experientei de condus. Premiera mondiala va avea loc marti, 23 februarie 2021, in cadrul unui eveniment online.
‘IONIQ 5 reprezinta o declaratie de design – o viziune asupra avantajelor de care vor beneficia clientii in noua era EV’, a declarat SangYup Lee, Senior Vice President and Head of Hyundai Global Design Center. ‘Datorita ampatamentului lung, interiorul a fost proiectat ca un loc special pentru relaxare, casa ta atunci cand nu esti acasa.’
IONIQ 5 este primul model electric al gamei care utilizeaza platforma globala modulara Hyundai (E-GMP). Datorita modului de amplasare a bateriei (sub podeaua autovehiculului), arhitectura E-GMP asigura un ampatament lung, contribuind la maximizarea spatiului interior. Suprafata plana permite crearea unui spatiu deschis, cu multiple posibilitati de configurare, pentru confortul pasagerilor si pentru transportul bagajelor.
Conducatorul auto si pasagerii pot intra/ iesi cu usurinta in/ din cabina pe orice parte, chiar daca autovehiculul este parcat intr-un loc ingust, deoarece podeaua plata permite culisarea consolei centrale inainte/ inapoi. Consola centrala a fost reinterpretata, pentru a deveni mai mult decat un compartiment static de depozitare. Noul concept ‘Universal Island’ devine astfel piesa principala din habitaclu.
IONIQ 5 este echipat cu scaune fata reglabile electric. In plus, pasagerii aflati pe cel de-al doilea rand se pot bucura de spatiu generos, pentru o calatorie cat mai confortabila.
Sustenabilitatea a reprezentat mereu o sursa de inspiratie pentru Hyundai, asadar, pentru dezvoltarea modelului IONIQ 5 au fost utilizate materiale ecologice. Pentru tapiteria scaunelor a fost folosita o piele prelucrata ecologic si tratata cu extracte din ulei de in. Celelalte suprafete din habitaclu sunt acoperite cu material textil realizat din fibre sustenabile, cum ar fi: componente bio din trestie de zahar, fire din lana etc. De asemenea, pentru plansa de bord, butoane, volan si pentru panourile usilor a fost folosita vopsea bio poliuretanica, realizata din uleiuri de flori de rapita si de porumb.
Hyundai dezvaluie primele imagini cu interiorul modelului IONIQ 5
Hyundai dezvaluie noi detalii despre IONIQ 5. Modelul prezinta un interior spatios si functional. Materialele ecologice utilizate reflecta stilul de viata (…)
28 Ian 2021
Hyundai prezinta noul TUCSON N Line
- Noul TUCSON N Line prezinta elemente de design inspirate din gama Hyundai N;
- Modelul va fi disponibil incepand cu primavara anului 2021;
- Mai multe detalii pot fi descoperite intr-un material video.
Noul TUCSON N Line combina designul revolutionar, confortul si tehnologiile avansate de conectivitate ale versiunii standard cu dinamismul specific liniei N.
‘Noul TUCSON N Line se remarca printr-un stil dinamic si o gama electrificata de motorizari, oferind clientilor Hyundai mai multe optiuni’, a declarat Andreas-Christoph Hofmann, Vice President Marketing and Product – Hyundai Motor Europe.
Design dinamic, inspirat de domeniul motorsport
La fel ca versiunea standard, modelul dispune de un aspect progresist care integreaza limbajul stilistic global Hyundai ‘Sensuous Sportiness’, oferind in acelasi timp elemente de design orientate spre performanta. TUCSON N Line prezinta un finisaj cromat al grilei, care confera o alura spectaculoasa elementelor aerodinamice.
In comparatie cu varianta standard, grila frontala este mai inalta si mai lata, fiind personalizata cu sigla N Line. Bara de protectie cu forma rectangulara si priza de aer de mari dimensiuni accentueaza sportivitatea modelului. Lateralele se remarca prin bandourile in nuanta caroseriei, cu aspect dinamic, care evidentiaza proportiile sportive si prin liniile indraznete care subliniaza forma aerodinamica. Aspectul impunator al partii din spate este subliniat de spoilerul aerodinamic, mai lung decat cel al modelului standard, de banda reflectorizanta de culoare rosie si de toba de esapament cu dubla evacuare. Jantele din aliaj de 19 inchi urmaresc aceeasi tema de design – ‘Sensuous Sportiness’.
Clientii pot alege intre sapte culori de caroserie, alaturi de plafonul Phantom Black, disponibil optional.
Culori exterioare:
- Shadow Grey (doar pentru versiunea N Line) – optional cu plafon in nuanta Phantom Black;
- Polar White – optional cu plafon in nuanta Phantom Black;
- Engine Red – optional cu plafon in nuanta Phantom Black;
- Sunset Red – optional cu plafon in nuanta Phantom Black;
- Dark Knight – optional cu plafon in nuanta Phantom Black;
- Shimmering Silver;
- Phantom Black.
Interior spatios, cu accente sportive
Clientii beneficiaza de scaune sport, personalizate cu sigla N, fiind disponibile cu tapiterie din piele. De asemenea, panourile portierelor, cotiera si plansa de bord se remarca prin ornamente de culoare rosie. Elementele de design specifice gamei N se regasesc pe volan, pe schimbatorul de viteze imbracat in piele sau pe capacul modulului shift-by-wire, in functie de varianta de transmisie selectata. In plus, plafonul negru confera interiorului o nota suplimentara de dinamism. Alte imbunatatiri specifice modelelor N Line includ pedalierul metalic, un suport pentru picior si scari laterale.
Comportament rutier si manevrabilitate
Noul TUCSON N Line a fost dezvoltat si testat in Europa. La fel ca versiunea standard, modelul este echipat cu sistemul ECS (Electronic Controlled Suspension), disponibil optional, care confera flexibilitate suplimentara in timpul deplasarii, datorita tehnologiei de amortizare adaptiva. ECS modifica automat setarile autovehiculului (de exemplu, suspensia), in functie de conditiile de deplasare (viteza, suprafata de rulare etc.), pentru maximizarea confortului si a performantelor. Inginerii de la Centrul Tehnic Hyundai Motor Europa (HMETC) au modificat setarile parametrilor ECS, pentru a raspunde cerintelor noului TUCSON N Line echipat cu sistem de 48 V. Astfel, clientii beneficiaza de o experienta si mai placuta la volan, in linie cu aspectul sportiv al exteriorului.
Sistemul ECS pentru varianta N Line a fost optimizat in vederea unei amortizari mai bune a vibratiilor, a unei agilitati sporite, precum si pentru un raspuns mai rapid si mai puternic atat la miscarile caroseriei, cat si la comenzile directiei. In modul Normal, inginerii au mentinut un nivel optim de confort pentru condusul urban, iar suspensia se modifica semnificativ numai la vitezele atinse, de obicei, in afara localitatii. Modul Sport a fost revizuit si ofera control suplimentar, indiferent de viteza de deplasare. In acest caz, suspensia asigura un comportament rutier mai sportiv. Ca urmare a ajustarii sistemului ECS, raspunsul directiei este, de asemenea, diferit pentru modelul N Line. Directia este mai centrata, cu un control imbunatatit.
Gama de propulsoare, tehnologii pentru siguranta si pentru conectivitate
La fel ca in cazul versiunii standard, noul TUCSON N Line ofera o gama variata de sisteme de propulsie. Nivelul de echipare N Line va fi disponibil pentru toate variantele noului TUCSON, cu exceptia versiunii diesel de baza. Modelul este echipat cu noul motor Smartstream: 1,6 litri T-GDi, benzina, cu 4 cilindri sau 1,6 litri CRDi, diesel, cu 4 cilindri.
Motorizari:
- 1,6 T-GDi Plug-in Hybrid (265 CP);
- 1,6 T-GDi Hybrid (230 CP);
- 1,6 T-GDi Mild Hybrid de 48 V (180 sau 150 CP);
- 1,6 T-GDi (150 CP);
- 1,6 CRDi 48 V (136 CP).
Tehnologiile avansate de conectivitate asigura utilizatorului o experienta intuitiva. Dispunerea duala a habitaclului ofera o operare intuitiva si o experienta high-tech, prin intermediul instrumentarului digital de bord 10,25 inchi, dar si a ecranului AVN de 10,25 inchi care include serviciile Hyundai Bluelink®.
Tehnologia Multi-Air Mode combina canalele de circulare pentru aerul conditionat si pentru incalzire, pentru o dispersare mai fluida a fluxului de aer. Acest mod poate fi activat si dezactivat, in functie de preferintele conducatorului auto. In plus, scaunele ventilate si incalzite sporesc confortul pasagerilor.
Noul TUCSON N Line integreaza cele mai recente sisteme de asistenta pentru conducatorul auto. Sistemul de monitorizare a unghiului mort (BVM) afiseaza pe ecranul principal zonele laterale si din spate ale autovehiculului, in momentul in care conducatorul auto activeaza semnalul pentru schimbarea directiei. Sistemul de asistenta pentru condusul pe autostrada (HDA) ajusteaza automat viteza si mentine distanta fata de alte vehicule din fata, precum si banda de rulare. Sistemul inteligent de asistenta pentru parcarea de la distanta (RSPA), disponibil pentru versiunile hybrid si plug-in hybrid, permite parcarea autovehiculului de la distanta, fara a fi necesara prezenta conducatorului auto, utilizand doar cheia de acces. Noul model dispune de o gama diversificata de echipamente de siguranta care contribuie la sporirea vizibilitatii, protejand pasagerii si prevenind coliziunile.
Noul TUCSON N Line va fi disponibil in Europa incepand cu primavara anului 2021. Versiunile hybrid si plug-in hybrid vor fi disponibile in a doua parte a anului 2021.
Hyundai prezinta noul TUCSON N Line
La fel ca versiunea standard, modelul dispune de un aspect progresist care integreaza limbajul stilistic global Hyundai ‘Sensuous Sportiness’ (…)
20 Ian 2021
Hyundai dezvaluie primele imagini cu Bayon, noul crossover al gamei
Hyundai dezvaluie noi detalii despre Bayon, viitorul crossover din segmentul B. Imaginile prezinta un design impunator, cu aspect general high-tech. Modelul integreaza noua directie stilistica Hyundai – ‘Sensuous Sportiness’.
In partea frontala, o banda de admisie a aerului subliniaza latimea autovehiculului, evidentiind dimensiunile generoase. Caracterul robust al modelului este accentuat suplimentar de grila frontala cu forma expresiva. Farurile sunt separate de luminile DRL – o arhitectura remarcabila de iluminare care ofera un aspect distinctiv.
Designul impresionant al partii din spate este subliniat de grafica orizontala a stopurilor, care sunt unite printr-o banda de culoare rosie.
Mai multe informatii vor fi dezvaluite in urmatoarele saptamani.
Hyundai dezvaluie primele imagini cu Bayon, noul crossover al gamei
Hyundai dezvaluie noi detalii despre Bayon, viitorul crossover din segmentul B. Imaginile prezinta un design impunator, cu aspect general high-tech.(…)
12 Ian 2021
KONA N se alatura gamei Hyundai N
• Primul model Hyundai de clasa SUV care se alatura familiei N;
• Proiectat pentru a oferi beneficiile unui SUV, precum si experiente de condus fara compromisuri;
• Transmisia N cu dublu ambreiaj in 8 trepte (N DCT) si motorul turbo de 2,0 litri asigura performante sporite;
• Mai multe detalii pot fi descoperite intr-un material video.
Hyundai a dezvaluit primele detalii despre viitorul membru al gamei N. KONA N este primul model de clasa SUV din cadrul diviziei de performanta a producatorului.
‘Suntem incantati sa utilizam reteta de succes a modelelor i30 N si i20 N, pentru unul dintre cele mai populare SUV-uri de pe piata in acest moment: KONA’, a declarat Andreas-Christoph Hofmann, Vice President of Marketing & Product – Hyundai Motor Europe.
KONA N va fi echipat cu un motor turbo de 2,0 litri, cuplat la o transmisie cu dublu ambreiaj umed in 8 trepte (N DCT), pentru o experienta dinamica de condus. La fel ca toate celelalte modele ale gamei N, KONA N va dispune de functii dedicate pentru ajustarea performantei, precum sistemul ‘Launch Control’.
‘Este primul model de clasa SUV al brandului N’, a mentionat Till Wartenberg, Vice President and Head of N Brand Management and Motorsport Sub-division – Hyundai Motor Company. ‘Autovehiculul va oferi o experienta placuta de condus atat pe drumurile publice, cat si pe circuit.’
Obiectivul Hyundai pentru anul 2021 este de a extinde portofoliul diviziei N, cu scopul de a oferi pasionatilor o gama cat mai variata de autovehicule sportive.
Mai multe detalii vor fi dezvaluite in perioada urmatoare.
KONA N se alatura gamei Hyundai N
Hyundai a dezvaluit primele detalii despre viitorul membru al gamei N. KONA N este primul model de clasa SUV din cadrul diviziei de performanta (…)
21 Dec 2020
Hyundai dezvaluie noi informatii despre IONIQ 5
Hyundai dezvaluie noi detalii despre IONIQ 5, primul autovehicul electric dedicat brandului IONIQ. Noul SUV va fi lansat in prima jumatate a anului 2021.
IONIQ 5 este unul dintre primele vehicule electrice din lume care va fi echipat cu un incarcator on-board de 800 V, contribuind astfel la maximizarea performantelor, a spatiului interior, dar si la optimizarea greutatii. Sistemul permite incarcarea de tip AC – 11 kWh sau de tip DC – de pana la 232 kWh (incarcare ultra-rapida).
IONIQ 5 a fost dezvoltat avand la baza platforma E-GMP (Electric Global Modular Platform), care ofera o mai mare flexibilitate in procesul de dezvoltare, pentru siguranta, eficienta, autonomie si performante sporite. In plus, interiorul va fi reinterpretat ca un ‘spatiu de locuit inteligent’, conceput pentru a oferi mai mult confort.
Noi informatii despre IONIQ 5 (interiorul autovehiculului, capacitatea de incarcare, caracteristicile de siguranta si de conectivitate) vor fi dezvaluite in curand prin intermediul retelelor sociale.
Hyundai dezvaluie noi informatii despre IONIQ 5
Hyundai dezvaluie noi detalii despre IONIQ 5, primul autovehicul electric dedicat brandului IONIQ. Noul SUV va fi lansat in prima jumatate a anului 2021. (…)