Comunicate de Presă Hyundai
Aici găsești toate noutățile. Comunicate de presă Hyundai.
Hyundai lanseaza o colectie NFT dedicata IONIQ 6
NFT IONIQ 6 este cea de-a doua colectie NFT a marcii, fiind lansata odata cu premiera mondiala a modelului.(…)
Hyundai lanseaza o colectie NFT dedicata IONIQ 6
• Hyundai a lansat 5.000 de NFT-uri IONIQ 6;
• Compania a introdus, de asemenea, IONIQ Citizenship, un program care ofera experiente exclusive posesorilor de NFT-uri IONIQ 6.
NFT IONIQ 6 este cea de-a doua colectie NFT a marcii, fiind lansata odata cu premiera mondiala a modelului. Cu aceasta ocazie, Hyundai introduce si programul IONIQ Citizenship, dedicat posesorilor de NFT-uri IONIQ 6.
Compania a emis 5.000 de NFT-uri de arta generativa IONIQ 6 – distribuite gratuit – avand ca teme: Fun Driving, Stress-Free Driving, Work, Socializing, Healing si Entertainment. Fiecare NFT IONIQ 6 dispune de un design unic, care combina diverse culori, fundaluri si elemente.
Obiectivul companiei in ceea ce priveste IONIQ Citizenship este de a depasi limitele fizice ale miscarii in spatiu si timp si de a extinde experientele electrificate oferite clientilor prin intermediul gamei IONIQ catre sfera digitala.
Experientele inovatoare oferite de IONIQ 6 in spatiul virtual vor include: acces VIP pentru „Planet Hyundai” (spatiul virtual Hyundai de pe ZEPETO, platforma globala metaverse), card cadou pentru o husa personalizata de telefon de la NFTYC (NFT Your Case – primul producator de huse de telefon NFT din lume, parte a marcii globale de accesorii CASETiFY). Totodata, va fi inaugurat „IONIQ Digital Garage”, un spatiu virtual pentru evenimente dedicat proprietarilor NFT-urilor. Incepand cu luna august, Hyundai va oferi informatii despre experientele inovatoare ale gamei IONIQ prin intermediul unui newsletter dedicat NFT – „Capsule IONIQ” – inspirat de colectiile capsula din domeniul modei.
Hyundai a dezvaluit RN22e si N Vision 74 - doua concepte electrice ale diviziei de performanta N
Hyundai prezinta doua modele concept care reflecta viziunea diviziei de performanta N in ceea ce priveste mobilitatea electrificata.(…)
Hyundai a dezvaluit RN22e si N Vision 74 – doua concepte electrice ale diviziei de performanta N
• RN22e este dezvoltat avand la baza platforma Hyundai E-GMP, sursa de inspiratie fiind designul modelului IONIQ 6;
• N Vision 74 este un model fuel cell de inalta performanta, inspirat atat de conceptul Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo, cat si de modelul Pony Coupe din 1974;
• IONIQ 5 N – primul model 100% electric al diviziei de performanta Hyundai N va fi lansat in 2023.
Hyundai prezinta doua modele concept care reflecta viziunea diviziei de performanta N in ceea ce priveste mobilitatea electrificata. RN22e imbina caracteristicile modelului IONIQ 6 cu platforma Hyundai E-GMP, in timp ce N Vision 74 reprezinta un mix intre tehnologia EV si sistemul fuel cell.
„RN22e si N Vision 74 au un rol important in procesul de dezvoltare strategica a intregii noastre game, in special a autovehiculelor electrificate de inalta performanta”, a declarat Thomas Schemera, Executive Vice President and Head of Customer Experience Division – Hyundai Motor Company. „Modelele concept reflecta dezvoltarea continua a celor mai avansate tehnologii ale noastre.”
Viziunea Hyundai N privind mobilitatea electrificata
Inca de la lansarea primului autovehicul al gamei N (i30 N, in anul 2017), obiectivul Hyundai a fost de a oferi clientilor o noua experienta de condus. Sloganul „Never just drive” reflecta viziunea producatorului in ceea ce priveste gama N – traseul de la punctul A la punctul B nu trebuie sa fie monoton.
„In doar sapte ani, Hyundai N a devenit gama de performanta cu cea mai rapida evolutie”, a declarat Till Wartenberg, Vice President of N Brand Management & Motorsport Sub-Division – Hyundai Motor Company. „N stabileste noi standarde privind performanta si sustenabilitatea. Demaram cu entuziasm acest nou capitol de inalta performanta electrificata si vom indeplini acest obiectiv utilizand creativitatea, expertiza si spiritul competitiv al echipei noastre.”
RN22e
RN22e ofera performantele necesare pentru cursele pe circuit datorita optimizarii platformei E-GMP, reflectand viziunea Hyundai N in era mobilitatii electrice. Denumirea conceptului are la baza platforma de dezvoltare EV lansata in anul 2022.
RN22e are un rol important in procesul de dezvoltare a viitoarelor modele EV N. Disponibil cu tractiune AWD, RN22e ofera o distributie optimizata a cuplului in functie de diferite moduri de condus, permitand conducatorului auto selectarea puterii cuplului pe rotile din fata si din spate.
RN22e are ca sursa de inspiratie designului modelului IONIQ 6. Pentru maximizarea performantei, au fost adaugate detalii inspirate din lumea motorsport. Prin garda la sol redusa, Hyundai N a obtinut un aspect robust. Pastrand linia de design IONIQ 6, bara de protectie inferioara a fost proiectata pentru a avea un caracter sportiv.
Specificatii:
Dimensiuni | L/ W/ H/ WB (mm) | 4.915/ 2.023/ 1.479/ 2.950 |
---|---|---|
Motor | Putere maxim (kW) | 430 kW (fata & spate) |
Cuplu maxim (Nm) | 740 Nm (fata & spate) | |
Baterie | Capacitate (kWh) | 77.4 kWh 400-V/ 800-V incarcare ultra-rapida |
Durata de incarcare | < 18 min (de la 10 → 80%) | |
Viteza maxima (kph) | > 250 |
N Vision 74
N Vision 74 are ca sursa de inspiratie Hyundai Pony Coupe, dar si modelul concept Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo, care a fost dezvaluit in anul 2015.
N Vision 74 exploreaza echilibrul dintre tehnologia revolutionara si designul iconic. Pe langa autonomie, sistemul rapid de incarcare, sursa de energie durabila, N Vision 74 ofera o experienta placuta la volan prin utilizarea tehnologiilor avansate. Echipa Hyundai a dezvoltat o structura hybrid in combinatie cu un sistem FCEV. Datorita sistemului fuel cell si a bateriei, N Vision 74 dispune de un sistem de racire imbunatatit, iar cele doua surse diferite de alimentare pot fi utilizate in functie de stilul de condus.
Specificatii:
Dimensiuni | L/ W/ H/ WB (mm) | 4.952/ 1.995/ 1.331/ 2.905 |
---|---|---|
Motor | Putere maxima (kW) | peste 500 kW (spate) |
Cuplu maxim (Nm) | peste 900 Nm (spate) | |
Baterie | Capacitate (kWh) | 62.4 kWh 800-V incarcare ultra-rapida |
Hidrogen | Capacitate rezervor | 4.2 kg |
Capacitate Fuel Cell | 85 kW (max. 95 kW) | |
Perioada de realimentare | 5 min | |
Viteza maxima (kph) | peste 250 | |
Autonomie | peste 600 km |
Hyundai dezvaluie designul modelului IONIQ 6
Hyundai a dezvaluit astazi designul celui de-al doilea model al gamei 100% electrice IONIQ. IONIQ 6 – „Electrified Streamliner”,(…)
Hyundai dezvaluie designul modelului IONIQ 6
• Tema de design – „Ethical Uniqueness” – se remarca prin estetica simplificata, care pune accent pe functionalitate;
• Interiorul spatios si confortabil a fost proiectat pentru a oferi o experienta personalizata;
• IONIQ 6 are cel mai mic coeficient aerodinamic al gamei Hyundai – 0,211;
• Materialele sustenabile utilizate reflecta angajamentul producatorului pentru un viitor durabil;
• Mai multe detalii pot fi descoperite intr-o prezentare video.
Hyundai a dezvaluit astazi designul celui de-al doilea model al gamei 100% electrice IONIQ. IONIQ 6 – „Electrified Streamliner”, asa cum este descris de catre echipa Hyundai – are o silueta aerodinamica, pentru dezvoltarea autovehiculului fiind utilizate materiale sustenabile, in linie cu angajamentul producatorului pentru un viitor durabil.
Avand ca sursa de inspiratie conceptul Prophecy, silueta IONIQ 6 se caracterizeaza prin linii simple si o forma aerodinamica, pentru a exprima ceea ce designerii Hyundai denumesc Emotional Efficiency. Tema generala de design – „Ethical Uniqueness” – se remarca prin estetica simplificata, care pune accent pe functionalitate.
IONIQ 6 are un coeficient aerodinamic de doar 0,21, datorita liniei joase a plafonului, clapetelor active, pasajelor rotilor, spoilerului, trenului de rulare, deflectoarelor si oglinzilor laterale digitale2 (disponibile optional).
Tehnologia Hyundai Parametric Pixels (peste 700 de pixeli) este integrata in diverse componente, precum: faruri, lumini spate, senzori fata, guri de ventilatie, consola centrala. In plus, Parametric Pixel High-Mounted Stop Lamp (HMSL) confera o alura spectaculoasa autovehiculului, atunci cand este actionat sistemul de franare. Caracterul distinctiv al modelului este accentuat de emblema Hyundai, care dispune de un nou design.
Habitaclul – asemanator unui cocon – este confortabil si functional. Materialele durabile utilizate reflecta stilul de viata al clientilor, care acorda o atentie deosebita solutiilor de mobilitate sustenabila, pentru imbunatatirea experientei de condus.
Platforma E-GMP contribuie la maximizarea spatiului interior, iar podeaua plata permite crearea unui spatiu deschis, pentru confortul pasagerilor.
Structura interioara centrata pe nevoile pasagerilor este evidentiata de amplasarea ergonomica a unitatii de control. IONIQ 6 dispune de un ecran de 12 inchi, respectiv de un instrumentar de bord de 12 inchi. In plus, consola centrala ofera spatiu generos pentru depozitare.
Arhitectura de iluminare incorporeaza tehnologia Dual Color Ambient Lighting, pasagerii avand posibilitatea de a alege dintre 64 de culori, respectiv sase teme. In plus, sistemul „4-dot Interactive Pixel Lights” (disponibil pe volan) ofera o experienta intuitiva pentru conducatorul auto.
Pentru dezvoltarea IONIQ 6 au fost utilizate materiale sustenabile:
• exterior: vopsea provenita din reciclarea anvelopelor uzate, dar si pigment obtinut din carbune de bambus;
• interior: piele eco, plastic reciclat, vopsea bio derivata din uleiuri vegetale, covorasele fiind realizate din plase de pescuit reciclate – o premiera pentru gama IONIQ.
Premiera mondiala
Odata cu dezvaluirea designului, Hyundai lanseaza un material video 3D, care va putea fi vizionat pe ecranele digitale din trei locatii emblematice la nivel mondial: K-POP Square – Seul, Piccadilly Circus – Londra si Big Kahuna – New York.
Premiera mondiala va avea loc in luna iulie, specificatiile si tehnologiile modelului fiind dezvaluite la momentul respectiv.
*Nota: Disponibilitatea caracteristicilor de design poate varia in functie de regiune.
1 Versiunea cu jante de 18 inchi si cu oglinzi laterale digitale;
2 Disponibile doar pentru anumite regiuni.
Hyundai Motorsport a incheiat Raliul Croatiei cu doua echipaje pe podium
Lupta pentru victorie a fost una extrem de intensa. Ott Tänak si Martin Järveoja, copilotul sau, au reusit sa ocupe prima pozitie la general.(…)
Hyundai Motorsport a incheiat Raliul Croatiei cu doua echipaje pe podium
• Hyundai Motorsport a incheiat Raliul Croatiei, etapa a treia din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC), cu doua echipaje pe podium;
• Ott Tänak si Martin Järveoja s-au clasat pe locul secund;
• Dupa un raliu intens, Thierry Neuville si Martijn Wydaeghe au sarbatorit cel de-al doilea podium consecutiv cu modelul Hyundai i20 N Rally1.
Hyundai Motorsport a incheiat Raliul Croatiei, etapa a treia a acestui sezon din Campionatul Mondial de Raliuri, cu doua echipaje pe podium, dupa ce Ott Tänak si Martin Järveoja s-au clasat pe locul secund, iar Thierry Neuville si Martijn Wydaeghe pe locul al treilea.
Lupta pentru victorie a fost una extrem de intensa. Ott Tänak si Martin Järveoja, copilotul sau, au reusit sa ocupe prima pozitie la general. In Power Stage, Ott Tänak si Martin Järveoja nu au mai riscat si si-au asigurat primul podium din acest sezon, intr-un raliu complet imprevizibil din toate punctele de vedere. Cu cele patru puncte obtinute in urma rezultatului de pe ultima speciala, Ott Tänak a urcat pe locul al cincilea in clasamentul general al pilotilor.
„Luand in considerare debutul acestui raliu, am fost multumit de rezultatul final. De fapt, chiar a fost mult mai bun decat am sperat. Nu am avut ritmul necesar pentru a lupta cu rivalii nostri directi, dar am facut alegeri mai bune pentru pneuri si asta a adus rezultate. In final, Kalle a avut o performanta mai buna, iar la acest capitol trebuie sa fim si noi mai atenti. Urmeaza o etapa pe macadam si acolo va fi o poveste complet diferita”, a declarat Ott Tänak.
Thierry Neuville si Martijn Wydaeghe, copilotul sau, au avut un raliu intens si s-au aflat in lupta pentru pozitia a treia cu Craig Breen. Neuville si-a marit avansul dupa victoria de pe PS18 si asta a ajutat echipajul belgian sa-si pastreze pozitia a treia, chiar si dupa o usoara iesire in decor pe ultima proba a raliului. Cu punctele obtinute, Neuville a ajuns la un total de 47 de puncte si este pe locul secund in clasamentul general.
„Dupa tot ceea ce s-a intamplat, cu siguranta suntem multumiti cu aceasta clasare. A fost un raliu cu multe evenimente, in care am obtinut doua minute de penalizare. Dar cel mai important este ca m-am simtit bine in masina si ca am avut puterea sa revenim dupa fiecare problema. Am acumulat puncte importante pentru echipa in clasamentul constructorilor si este clar ca am facut un pas inainte, comparativ cu etapele de pana acum. Sunt sigur ca putem sa obtinem rezultate imbunatatite si ca vom fi intr-o pozitie mult mai buna in raliurile care urmeaza”, a mentionat Thierry Neuville.
Hyundai Motorsport a urcat pe locul secund in clasamentul constructorilor, dupa primele trei etape din acest sezon, cu un total de 84 de puncte, iar urmatorul raliu este programat in perioada 19 – 22 mai pe macadamul din Raliul Portugaliei.
„A fost un final incredibil in Raliul Croatiei, iar faptul ca am incheiat cu doua echipaje pe podium este un rezultat bun, dupa un inceput dificil de sezon. Am riscat atunci cand am facut alegerea penurilor, la startul in ultima zi, dar s-a dovedit ca am facut o alegere buna si astfel am ramas in lupta pentru locurile de pe podium pana la final. Ott si Martin au avut o evolutie excelenta, iar Thierry si Martijn au depasit toate momentele dificile. Am intampinat probleme la Monte-Carlo, am obtinut rezultate bune in Suedia si aici avem doua echipaje pe podium. Suntem in directia buna si este clar ca ne dorim si mai mult. Dorim victorii si vom depune si mai multe eforturi sa le obtinem”, a adaugat Julien Moncet, directorul echipei.
Rezultate Raliul Croatiei 2022
1 K. Rovanperä J. Halttunen Toyota GR Yaris Rally1 2:48:21.5
2 O. Tänak M. Järveoja Hyundai i20 N Rally1 +4.3
3 T. Neuville M. Wydaeghe Hyundai i20 N Rally1 +2:21.0
4 C. Breen P. Nagle Ford Puma Rally1 +3:07.3
5 E. Evans S. Martin Toyota GR Yaris Rally1 +3:46.0
6 T. Katsuta A. Johnston Toyota GR Yaris Rally1 +8:08.5
7 Y. Rossel V. Sarreaud Citroën C3 Rally2 +10:01.0
8 K. Kajetanowicz M. Szczepaniak Škoda Fabia Evo +11:01.2
9 E. Lindholm R. Hämäläinen Škoda Fabia Evo +11:11.9
10 N. Gryazin K. Aleksandrov Škoda Fabia Evo +11:48.5
Clasament general constructori Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC) – dupa Raliul Croatiei
1 Toyota Gazoo Racing World Rally Team 126 puncte
2 Hyundai Shell Mobis World Rally Team 84 p
3 M-Sport Ford World Rally Team 80 p
4 Toyota Gazoo Racing World Rally Team NG 30 p
Clasament general piloti – Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC) – dupa Raliul Croatiei
1 K. Rovanperä 76 puncte
2 T. Neuville 47 p
3 C. Breen 30 p
4 S. Loeb 27 p
5 O. Tänak 27 p
6 T. Katsuta 26 p
7 G. Greensmith 20 p
8 S. Ogier 19 p
9 E. Evans 17 p
10 E. Lappi 15 p
11 A. Mikkelsen 12 p
12 O. Solberg 8 p
Hyundai demareaza campania „Goal of the Century”, in calitate de partener oficial al FIFA World Cup 2022
Hyundai Motor Company lanseaza campania globala de sustenabilitate „Goal of the Century”, care va demara pe 22 aprilie, de Ziua Pamantului.(…)
Hyundai demareaza campania „Goal of the Century”, in calitate de partener oficial al FIFA World Cup 2022
• Hyundai va lansa o campanie globala de sustenabilitate, sub sloganul „Goal of the Century”;
• Legenda fotbalului, Steven Gerrard si membrii trupei BTS vor fi protagonistii materialului video dedicat actiunii;
• In premiera, flota oficiala va fi formata din autovehiculele eco ale gamei Hyundai;
• Obiectivul companiei este de a oferi suport programului de sustenabilitate FIFA prin diverse activitati, inclusiv prin intermediul unui eveniment – „Hyundai Goal of the Century Pledge”.
Hyundai Motor Company lanseaza campania globala de sustenabilitate „Goal of the Century”, care va demara pe 22 aprilie, de Ziua Pamantului. Aceasta initiativa contribuie la consolidarea angajamentului pentru o dezvoltare durabila, in linie cu obiectivul Hyundai de a ajunge la zero emisii pana in anul 2045. Legenda fotbalului, Steven Gerrard si membrii trupei BTS vor fi protagonistii materialului video dedicat actiunii.
Scopul campaniei – inspirata de pasiunea pentru fotbal, limbaj universal – este de a aduce impreuna oamenii pentru construirea unui viitor durabil”, a declarat Thomas Schemera, Global Chief Marketing Officer & Head of Customer Experience Division – Hyundai Motor.
Totodata, campania Hyundai va fi sustinuta prin intermediul unui grup de ambasadori – denumit „Team Century” – care va promova diverse proiecte pentru sustenabilitate sociala. Conducatorul va fi fostul jucator al nationalei Angliei – Steven Gerrard, din echipa facand parte si membrii trupei BTS, jucatoarea de fotbal & ambasador UNESCO – Nadia Nadim, designerul american – Jeremy Scott, artistul italian – Lorenzo Quinn, fotograful Nicky Woo si robotul Spot® de la Boston Dynamics. Mai mult, in perioada urmatoare, vor fi dezvaluiti publicului si cei patru ambasadori regionali.
„In calitate de tata a patru copii, unul dintre principalele mele obiective este de a contribui la protejarea mediului pentru viitoarele generatii. Prin urmare, sunt fericit si mandru sa ma alatur Hyundai in aceasta calatorie”, a declarat legenda fotbalului, Steven Gerrard. „In calitate de capitan al echipei Century, imi doresc sa conduc prin puterea exemplului, asa cum am procedat atunci cand eram jucator de fotbal, dar si in prezent ca antrenor. Vreau sa-i inspir pe ceilalti sa isi depaseasca limitele zi de zi. Stiu ca fotbalul are puterea de a determina oamenii sa se uneasca pentru indeplinirea obiectivului comun – sustenabilitatea planetei.”
Este pentru prima data cand in flota oficiala pentru un eveniment FIFA World Cup™ sunt incluse modele eco. Din totalul de 592 de unitati, peste 50% dintre autovehiculele de pasageri, dar si dintre cele comerciale vor fi ecologice. Printre acestea se numara IONIQ 5, SANTA FE Hybrid si autobuzul Elec City.
Evenimentul „Hyundai Goal of the Century Pledge” – organizat in colaborare cu FIFA – se va desfasura in perioada iulie – decembrie 2022.
Materialul video al campaniei Hyundai va putea fi vizionat accesand www.youtube.com/HyundaiWorldwide. Mai multe detalii despre proiectele „Goal of the Century”, „Team Century” sau despre proiectele de sustenabilitate Hyundai pot fi descoperite accesand www.hyundai.com/worldcup.
Hyundai - primul producator auto care intra pe piata NFT bazata pe comunitate, prezentand propriile solutii de mobilitate in Metaverse
Hyundai devine primul producator auto care intra pe piata NFT bazata pe comunitate, lansand inclusiv un site web si conturi dedicate pe Discord si pe Twitter(…)
Hyundai – primul producator auto care intra pe piata NFT bazata pe comunitate, prezentand propriile solutii de mobilitate in Metaverse
Hyundai devine primul producator auto care intra pe piata NFT bazata pe comunitate, lansand inclusiv un site web si conturi dedicate pe Discord si pe Twitter;
• Cu aceasta ocazie a fost lansat si un scurtmetraj care prezinta „Metamobility universe”, conceptul Hyundai „Metamobility” dezvaluit in premiera la CES 2022;
• Constructorul auto va lansa 30 de NFT-uri in editie limitata, in colaborare cu marca NFT – „Meta Kongz”;
• Profiturile din vanzari vor fi utilizate pentru dezvoltarea proiectului, respectiv pentru membrii comunitatii.
Hyundai Motor Company a anuntat debutul pe piata NFT (Non-Fungible Token) bazata pe comunitate, in colaborare cu marca NFT – „Meta Kongz”.
Hyundai este primul producator auto care intra pe piata NFT cu o comunitate proprie, lansand inclusiv conturi dedicate pe Discord si pe Twitter, dar si un website. Hyundai NFT va oferi proprietarilor posibilitatea de a deveni parte din comunitatea metaverse creata de Hyundai. Platformele online vor oferi actualizari in timp real cu privire la valoarea activelor pentru NFT-urile Hyundai.
Cu aceasta ocazie a fost lansat si un scurtmetraj care prezinta „Metamobility universe”, conceptul Hyundai „Metamobility” dezvaluit in premiera la CES 2022. In cadrul materialului video, personajul „Meta Kongz” conduce atat modelul clasic Hyundai PONY, cat si o versiune moderna a autovehiculului, pe o distanta Pamant – Luna, evidentiind modul in care solutiile de mobilitate pot transcende timpul si spatiul.
Totodata, miercuri, 20 aprilie, vor fi lansate 30 de NFT-uri „Hyundai x Meta Kongz” in editie limitata. Proiectele Hyundai NFT vor fi continuate pe tot parcursul anului cu scopul de a extinde universul Hyundai NFT, profiturile din vanzari urmand a fi utilizate pentru dezvoltare, respectiv pentru membrii comunitatii.
„Universul Hyundai NFT va oferi noi experiente in ceea ce priveste marca Hyundai, in special generatiei MZ, consolidand angajamentul nostru fata de inovare atat in lumea reala, cat si in metaverse”, a declarat Thomas Schemera, Global Chief Marketing Officer & Head of Customer Experience Division.
Viziunea Hyundai despre „Metamobility” a fost dezvaluita in premiera la CES 2022. Noul concept a fost lansat cu scopul de a contribui la consolidarea rolului mobilitatii in realitatea virtuala (VR), oferind in cele din urma oamenilor posibilitatea de a depasi limitele fizice ale miscarii in spatiu si timp.
Hyundai IONIQ 5 a castigat „World Car of the Year”, „Electric Vehicle of the Year” si „Car Design of the Year”
Hyundai IONIQ 5 a castigat: „World Car of the Year”, „World Electric Vehicle of the Year” si „World Car Design of the Year”. Rezultatele World Car Awards 2022(…)
Hyundai IONIQ 5 a castigat „World Car of the Year”, „Electric Vehicle of the Year” si „Car Design of the Year”
Hyundai IONIQ 5 a castigat: „World Car of the Year”, „World Electric Vehicle of the Year” si „World Car Design of the Year”. Rezultatele World Car Awards 2022 au fost dezvaluite in cadrul unei ceremonii care s-a desfasurat la New York International Auto Show (NYIAS).
IONIQ 5 a fost votat de catre un juriu format din 102 jurnalisti auto din 33 de tari. Autovehiculul 100% electric – care a castigat deja numeroase premii internationale – a participat alaturi de 27 de modele concurente lansate in anul 2021, obtinand victoria in cadrul tuturor celor trei categorii la care a fost nominalizat.
Primul model electric al gamei dezvoltat pe platforma Hyundai E-GMP beneficiaza de un sistem de incarcare ultra-rapida – infrastructura de 800 V permite incarcarea bateriei de la 10% pana la 80% in doar 18 min – si de un interior spatios. In versiunea de echipare cu tractiune 2 WD si cu baterie de pana la 77,4 kWh, autonomia modelului este de aprox. 480 km (conform WLTP).
„Suntem cu adevarat onorati sa primim aceste prestigioase premii care reflecta talentul si efortul echipei, dar si ale partenerilor Hyundai Motor Company.”, a declarat Jaehoon Chang, President & CEO – Hyundai Motor Company.
Pana in anul 2030, strategia Hyundai pentru electrificare include lansarea a 17 modele BEV – 11 de la marca Hyundai si 6 de la brandul Genesis, dar si maximizarea vanzarilor anuale globale BEV pana la 1,87 milioane de unitati.
Chang a adaugat: „IONIQ 5 reprezinta o realizare importanta pentru noi, deoarece Hyundai este pionierul unei noi generatii de solutii inteligente de mobilitate, prin intermediul tehnologiilor inovatoare ale platformei E-GMP, a performantelor exceptionale, dar si printr-o abordare revolutionara a designului. IONIQ 5 a lasat o impresie puternica asupra comportamentului consumatorului din ce in ce mai constient de impactul lui asupra mediului inconjurator, iar succesul obtinut contribuie la accelerarea procesului de electrificare a industriei auto. Acest ritm al schimbarilor va continua la Hyundai pe parcursul acestui an.”
Pentru „World Car of the Year”, juriul a selectat IONIQ 5 dintr-o lista initiala de 28 de autovehicule. Pentru a fi eligibile in aceasta categorie, vehiculele trebuie sa fie produse in cel putin 10.000 de unitati/ an, respectiv sa fie vandute pe cel putin doua piete majore de pe minim doua continente, in perioada 1 ianuarie 2021 – 30 martie 2022.
Pentru „World Electric Vehicle of the Year”, juriul a selectat modelul Hyundai dintr-o lista initiala de 11 autovehicule. Pentru a fi eligibile in aceasta categorie, vehiculele trebuie sa fie alimentate exclusiv de motoare electrice, sa fie produse in cel putin 5.000 de unitati/ an, respectiv sa fie vandute pe cel putin doua piete majore de pe minim doua continente, in perioada 1 ianuarie 2021 – 30 martie 2022.
Pentru „World Car Design of the Year”, juriul (format din sase experti din Franta, Germania, Japonia, Marea Britanie si SUA) a selectat IONIQ 5 dintre toate modelele participante in cadrul celor cinci categorii.
Inca de la lansarea din anul 2021, IONIQ 5 a obtinut distinctii internationale prestigioase, inclusiv titlurile German Car of the Year, UK Car of the Year, Auto Express’ Car of the Year si Auto Bild’s Electric Car of the Year. Modelul a ocupat, de asemenea, primul loc in cadrul Best Cars of the Year 2021/2022 Awards. Totodata, in luna februarie a.c., Luc Donckerwolke, Chief Creative Officer – Hyundai Motor Group a fost desemnat World Car Person of the Year pentru contributia semnificativa in procesul de dezvoltare al modelelor Hyundai, inclusiv IONIQ 5.
Hyundai Winter Driving Experience – momente memorabile pe cele mai emblematice piste de curse din Europa
Prima editie de anul acesta a evenimentului Hyundai Winter Driving Experience se desfasoara in perioada 5 – 25 martie 2022 la Sölden, Austria.(…)
Hyundai Winter Driving Experience – momente memorabile pe cele mai emblematice piste de curse din Europa
Prima editie de anul acesta a evenimentului Hyundai Winter Driving Experience se desfasoara in perioada 5 – 25 martie 2022 la Sölden, Austria. Cu aceasta ocazie, mass-media, clientii si pasionatii de domeniul auto pot testa condusul off-road, dar si o serie de sisteme de siguranta si de control, la volanul modelelor electrificate ale gamei: IONIQ 5, TUCSON Plug-in Hybrid si SANTA FE Plug-in Hybrid.
In Sölden exista singura zona de antrenament de iarna din lume care este amplasata intre doi ghetari montani, Rettenbach si Tiefenbach. Datorita altitudinii mari de peste 2.500 de metri deasupra nivelului marii, exista intotdeauna zapada pe o suprafata mare pentru condus.
Sub atenta supraveghere a instructorilor, participantii beneficiaza de un curs complet de condus si de siguranta, care se concentreaza pe controlul unui autovehicul in conditii de iarna, ulterior acestia avand posibilitatea de a conduce modelele Hyundai pe zapada, respectiv pe gheata. Totodata, au ocazia de a descoperi informatii utile despre sistemele de siguranta Hyundai, cum ar fi HTRAC AWD. Atat in conditii obisnuite de drum sau pe drumuri acoperite cu zapada, aceasta functie permite conducatorilor auto optimizarea tractiunii pe diferite suprafete (zapada, nisip sau noroi), contribuind la imbunatatirea tinutei de drum si a aderentei in viraje.
IONIQ 5: redefineste mobilitatea electrica
IONIQ 5 este primul model electric dedicat brandului IONIQ. Tehnologia de 800 V ofera incarcare ultra-rapida si o autonomie de pana la 481 de km. In plus, functia V2L (Vehicle to Load) permite clientilor sa alimenteze orice dispozitiv electric, de exemplu, un rezervor pentru incalzirea apei sau un aparat de cafea.
TUCSON: un SUV pentru toate suprafetele de rulare
Sistemul plug-in asigura o experienta remarcabila de condus si o eficienta sporita a consumului. Disponibil cu tehnologia Hyundai HTRAC AWD, TUCSON PHEV este potrivit pentru mai multe tipuri de suprafete de rulare. Selectorul Terrain Mode (nisip, noroi, zapada) permite o comutare rapida intre modurile de condus, optimizand performantele si setarile HTRAC. Sistemul ECS (Electronic Controlled Suspension) ofera mai multa flexibilitate conducatorilor auto. ECS monitorizeaza suspensia autovehiculului pentru a maximiza confortul si performanta in timpul condusului, chiar si pe gheata/ zapada.
SANTA FE: performanta pe zapada
La fel ca modelul TUCSON PHEV, SANTA FE PHEV dispune de tehnologia Hyundai HTRAC AWD, precum si de selectorul Terrain Mode. Modul de condus pentru zapada demonstreaza performantele SANTA FE PHEV pe terenul dificil din Sölden. Participantii experimenteaza beneficiile acestor caracteristici in timp ce conduc pe pasul abrupt acoperit de zapada/ gheata pana la cel mai inalt drum din Europa. Comutand intre modurile pentru zapada, noroi si nisip, conducatorii auto observa modul in care HTRAC AWD schimba puterea intre puntea din fata si cea din spate, iar sistemul de control al tractiunii in combinatie cu modurile de condus se adapteaza pentru tractiune si performanta optime.
Despre Hyundai Driving Experience
Hyundai Driving Experience este o marca a Hyundai Motor Company. Prima editie s-a desfasurat in Coreea in anul 2016. Evenimentul ofera momente memorabile pe cele mai emblematice piste de curse din Europa, cum ar fi Nürburgring, Bilster Berg si Monza, precum si in locatii exceptionale precum Sölden, Austria. Cu peste 1.500 de participanti/ an, programul ofera experiente variate, de la condusul de performanta la antrenamentele de siguranta si la cursele pitoresti.
Hyundai inaugureaza prima fabrica dedicata BEV din Asia de Sud-Est
Hyundai inaugureaza prima fabrica dedicata BEV din Asia de Sud-Est
• Hyundai a inaugurat prima fabrica din Indonezia, cu o capacitate anuala de productie de pana la 250.000 de unitati/ an;
• Aceasta este totodata prima unitate Hyundai care dezvolta vehicule electrice (BEV) in Asia de Sud-Est, primul model fiind IONIQ 5;
Hyundai Motor Company a inaugurat astazi Hyundai Motor Manufacturing Indonesia, prima fabrica a producatorului din Asia de Sud-Est. Noua facilitate este amplasata in complexul industrial Deltamas, langa Cikarang, Indonezia, la 40 de km est de capitala Jakarta.
Constructia fabricii – cu o capacitate initiala de productie de 150.000 de unitati – a fost finalizata in luna decembrie 2021. Obiectivul Hyundai este de a investi in uzina aproximativ 1,55 miliarde USD, capacitatea de productie urmand a fi maximizata la 250.000 de unitati.
Lansarea Hyundai Motor Manufacturing Indonesia contribuie la consolidarea angajamentului companiei privind dezvoltarea durabila, in linie cu viziunea producatorului „Progress for Humanity”. Scopul producatorului este de a utiliza tehnologii eco, cum ar fi panourile solare, dar si vopsele ecologice pe baza de apa in procesul de vopsire auto.
„Astazi inauguram Hyundai Motor Manufacturing Indonesia, precum si primul model electric IONIQ 5 produs aici”, a declarat Joko Widodo – President of the Republic of Indonesia. „Speram ca acest model va avea un rol important in procesul de dezvoltare al ecosistemului autovehiculelor electrice din Indonezia.”
Angajamentul pe termen lung intre Hyundai si autovehiculele electrice din Indonezia
Noua fabrica va produce atat modele dedicate acestei regiuni, cum ar fi SUV-ul CRETA, cat si modele EV, cum ar fi IONIQ 5.
Debutul IONIQ 5 pe aceasta piata va contribui la consolidarea pozitiei Hyundai ca pionier al autovehiculelor electrice in aceasta regiune. Totodata, aici va fi produs modelul Santa Fe (in prima jumatate a anului 2022), iar in cea de-a doua parte a anului curent un model MPV dedicat pietei din Asia de Sud-Est.
IONIQ Electric si KONA Electric au reprezentat 87,3% din vanzarile totale de vehicule electrice in Indonezia in anul 2021.
Compania colaboreaza si cu LG Energy Solutions pentru a construi o fabrica pentru productia de baterii in Karawang, Indonezia. Productia in noua facilitate – care va fi finalizata in prima jumatate a anului 2023 – va demara in 2024. Bateriile vor fi utilizate pentru productia modelelor electrice in fabrica din Indonezia.
Hyundai IONIQ 5 a obtinut titlul „UK Car of the Year 2022”
IONIQ 5, modelul 100% electric al gamei Hyundai, a obtinut titlul „UK Car of the Year 2022”.(…)
Hyundai IONIQ 5 a obtinut titlul „UK Car of the Year 2022”
IONIQ 5, modelul 100% electric al gamei Hyundai, a obtinut titlul „UK Car of the Year 2022”. Juriul a justify format din 29 de experti din industria auto britanica, inclusiv The Sunday Times, The Daily Express, The Telegraph, The Independent, Top Gear, Auto Express, CAR, Evo si Business Car.
„Hyundai IONIQ 5 a justify votat unanim autovehiculul numarul unu in 2022. Cu IONIQ 5 viitorul automobilismului este aici si acum. Designul, performanta si functionalitatea il transforma intr-o propunere extraordinara pentru cei care sunt in cautarea unei versiuni electrice; un adevarat castigator al titlului UK Car of the Year 2022”, a declarat John Challen, Editor & Managing Director – UK Car of the Year Awards.
„Acest prestigios premiu obtinut in Marea Britanie reprezinta cel de-al zecelea titlu Car of the Year pentru IONIQ 5, modelul fiind unul dintre cele mai premiate autovehicule din Europa in ultimele luni. CUV-ul 100% electric, de dimensiuni medii, a justify apreciat atat de expertii auto, cat si de clientii din Europa, datorita propulsorului cu emisii zero, aspectului elegant si interiorului premium, ecologic”, a declarat Andreas-Christoph Hofmann, Vice President Marketing & Product – Hyundai Motor Europe.
Inca de la lansare, IONIQ 5 a justify apreciat datorita designului atractiv, autonomiei de pana la 481 de km, precum si sistemului de incarcare ultra-rapida (de la 10% la 80% in doar 18 min).
IONIQ 5 a justify desemnat „Car of the Year” in cadrul premiilor Auto Express New Car 2021 si, de asemenea, a triumfat la categoriile Mid-Size Company Car, Premium Electric Car si Design.
Totodata, in luna octombrie 2021, modelul a obtinut titlul „Best Designed Car of the Year” – News UK Motor Awards 2021, fiind recunoscut pentru designul inovator al scaunelor, dar si pentru tehnologia Vehicle-to-Load (V2L).
In aceeasi luna (octombrie 2021), IONIQ 5 a justify denumit „Best Company Car” si „Best Family Electric Car” in cadrul Carbuyer Best Car Awards 2022.
In urmatoarea luna (noiembrie 2021), IONIQ 5 a justify recunoscut drept „Best Car at the 2021” la Premiile EE Pocket-lint 2021. Povestea de succes a continuat pana in 2022, cu inca un titlu „Car of the Year” – Company Car and Van awards.
La finalul lunii ianuarie 2022, Hyundai IONIQ 5 a justify desemnat castigator al titlului „Company Car Today CCT 100 AwardsCompany 2022”, respectiv „Premium EV of the Year”.
Mai multe detalii despre modelul 100% electric al gamei Hyundai puteti descoperi aici.
Cu aceasta ocazie, Hyundai i20 N a obtinut „Best Performance Car”. Autovehiculul, care ajunge de la 0 la 100 km/ h in doar 6,7 s, este echipat cu un motor 1.6 T-GDi, 204 CP.
Hyundai accelereaza strategia de electrificare: 7% din cota de piata globala EV pana in 2030
Hyundai Motor Company a dezvaluit directiile strategice pentru accelerarea procesului de electrificare,(…)
Hyundai accelereaza strategia de electrificare: 7% din cota de piata globala EV pana in 2030
Hyundai Motor Company a dezvaluit directiile strategice pentru accelerarea procesului de electrificare, in conformitate cu obiectivele de dezvoltare durabila a marcii.
Jaehoon Chang – President & CEO Hyundai a prezentat planurile companiei pana in anul 2030, inclusiv detalii despre vanzari si performanta financiara, in cadrul evenimentului virtual „2022 CEO Investor Day”.
Strategia Hyundai pentru autovehiculele BEV se bazeaza pe: consolidarea liniei BEV, optimizarea capacitatii de productie, precum si pe asigurarea competitivitatii hardware & software. Conform planului, compania isi propune sa creasca vanzarile globale BEV pana la 1,87 milioane de unitati/ an si sa atinga o cota de piata globala de 7% in acest segment, pana in 2030.
Printre obiectivele financiare pe termen mediu si lung se numara investitii de 95,5 trilioane KRW (79,1 miliarde USD) pana in 2030, inclusiv 19,4 trilioane KRW (16,1 miliarde USD) pentru electrificare si 12 trilioane KRW (9,9 miliarde USD) pentru software.
Pana in anul 2030, obiectivul Hyundai este de a atinge o marja de profit operational de 10% sau chiar mai mult in ceea ce priveste autovehiculele electrice, prin cresterea competitivitatii hardware & software.
„Hyundai accelereaza procesul de electrificare pentru a deveni lider global in segmentul autovehiculelor electrice, in pofida provocarilor din mediul de afaceri generate de contextul socio-economic actual, inclusiv deficitul global de semiconductori”, a declarat Jaehoon Chang – President & CEO Hyundai. „Pe langa eforturile noastre constante de a imbunatati valoarea EV, Hyundai va continua sa isi consolideze pozitia de furnizor de solutii de mobilitate prin tehnologii avansate hardware & software.”
Consolidarea liniei dedicate autovehiculelor electrice
Pana in anul 2030, obiectivul Hyundai este de a maximiza vanzarile anuale globale de autovehicule electrice pana la 1,87 milioane de unitati (de la 560.000 de unitati anuntate anterior pana in anul 2025), precum si de a atinge o cota de piata globala de 7% in acest segment.
Strategia Hyundai pentru electrificare include lansarea a 17 modele BEV – 11 modele marca Hyundai, alaturi de 6 modele de la brandul Genesis – pana in anul 2030. Pintre viitoarele autovehicule electrificate Hyundai se numara: trei modele sedan, sase SUV, unul LCV, dar si un alt tip de model. Anul acesta vor demara vanzarile pentru IONIQ 6, iar in 2024 va fi lansat IONIQ 7. Gama electrificata Genesis va include doua autovehicule pentru pasageri si patru SUV-uri, inclusiv modelul Electrified GV70 lansat in acest an. Incepand cu 2025, toate modelele Genesis vor fi electrificate.
Optimizarea capacitatii de productie a autovehiculelor electrice
Obiectivul producatorului este de a stabili un proces de inalta eficienta pentru productia de BEV-uri, cu scopul de a accelera tranzitia catre electrificare. Centrul Hyundai Motor Global Innovation din Singapore (HMGICS) va dezvolta o platforma dedicata, care va aduce inovatii semnificative in ceea ce priveste eficienta productiei printr-un sistem flexibil de productie, automatizare avansata si tehnologie „digital twin”.
Hyundai va extinde treptat si bazele de productie BEV. In acest acest sens, pe langa unitatile actuale din Coreea si Republica Ceha, incepand cu acest an va fi demarata productia de autovehicule electrice intr-o noua fabrica din Indonezia.
Pe masura ce productia autovehiculelor electrice se extinde, planul producatorului este de a creste rata de achizitie locala de baterii prin aliante strategice cu diverse companii specializate din regiunile majore (inclusiv SUA), pentru a asigura o aprovizionare suficienta cu acumulatori. Incepand cu anul 2025, compania preconizeaza sa obtina mai mult de 50% din bateriile cu litiu de ultima generatie pentru BEV-uri prin intermediul acestor aliante.
In ceea ce priveste bateriile de ultima generatie, cum ar fi bateriile de tip solid-state, Hyundai coopereaza cu parteneri globali, pentru a imbunatati densitatea energiei si eficienta costurilor.
Asigurarea competitivitatii hardware & software
Obiectivul Hyundai este de a dezvolta o noua platforma modulara integrata (IMA), care va avea ca sursa de inspiratie E-GMP (Electric Global Modular Platform) utilizata pentru modelele IONIQ 5 si GV60, lansate in 2021. IMA va fi dedicata atat autovehiculelor BEV pentru pasageri, cat si celor PBV (purpose-built vehicle), contribuind la eficientizarea proceselor de productie si la reducerea costurilor.
IMA va fi dezvoltata pentru a standardiza nu doar sasiul, ci si sistemul bateriei si al motorului. Totodata, arhitectura inovatoare va contribui la imbunatatirea autonomiei modelelor BEV din toate segmentele. Spre deosebire de sistemul actual BEV, care dispune de diferite tipuri de acumulatori pentru fiecare model, noua platforma IMA poate fi echipata cu baterii standardizate care pot fi atasate in mod flexibil indiferent de model, contribuind la eficienta costurilor. Prin intermediul sistemului cell-to-pack, noua arhitectura poate asigura o densitate suficienta de energie si poate diminua timpul de incarcare. In plus, pe noua platforma vor fi instalate cinci tipuri standardizate de propulsoare, in functie de caracteristicile modelului. Acest sistem modular permite asigurarea competitivitatii din punct de vedere cost, greutate, precum si eficienta.
De asemenea, obiectivul Hyundai este de a imbunatati experienta clientilor prin intermediul arhitecturii software. Compania intentioneaza sa ofere viitoarelor modele ale gamei actualizari de tip over-the-air (OTA), iar numarul unitatilor de comanda integrate urmand sa fie redus cu o treime pana in anul 2030.
In ceea ce priveste tehnologia de condus autonom, functia Highway Driving Pilot (HDP) de nivel 3 va fi utilizata pentru modelul Genesis G90 incepand cu a doua jumatate a acestui an. In colaborare cu Motional, lider global in tehnologia autonoma, Hyundai se va extinde in zona serviciilor prin intermediul unui robotaxi bazat pe IONIQ 5, ca urmare a planului de debut in domeniul serviciilor comerciale pentru 2023, respectiv serviciilor de livrare in regim de condus autonom (in parteneriat cu Uber Eats).
Prin extinderea domeniilor de activitate in ceea ce priveste mobilitatea, conectivitatea si alte servicii bazate pe date, Hyundai va maximiza competitivitatea software. In acest sens, compania va infiinta centre specializate pentru dezvoltare software in Coreea si in alte regiuni.
Pana in 2030, compania va investi peste 12 trilioane KRW (9,9 miliarde USD) pentru a creste competitivitatea software, inclusiv 4,3 trilioane KRW (3,6 miliarde USD) pentru dezvoltarea tehnologiei, cum ar fi conectivitate si condus autonom, 4,8 trilioane KRW (3,9 miliarde USD) pentru investitii strategice pentru startup-uri si institutii de cercetare, respectiv 2,9 KRW trilioane (2,4 miliarde USD) pentru tehnologia informatiei si a comunicatiilor (TIC). Dupa 2030, compania isi propune ca veniturile din afacerile software sa preia aproximativ 30% din vanzarile totale.
Obiective financiare
Hyundai a dezvaluit, de asemenea, obiectivele financiare pe termen mediu si lung pana in anul 2030. Din totalul investitiei de 95,5 trilioane KRW (79,1 miliarde USD), 39,1 trilioane KRW (32,4 miliarde USD) vor fi alocate pentru cercetare si dezvoltare, 43,6 trilioane KRW (36,1 miliarde USD) pentru cheltuieli de capital dedicate cresterii competitivitatii afacerilor, respectiv 12,8 trilioane KRW (10,6 miliarde USD) pentru investitii strategice.
Planul de cheltuieli de 95,5 trilioane KRW (79,1 miliarde USD) include 19,4 trilioane KRW (16,1 miliarde USD) pentru investitii in domeniul electrificarii, cu scopul de a extinde capacitatea de productie a vehiculelor electrice pentru a dezvolta statii de incarcare, precum si pentru aliante tehnologice strategice.
Pana in anul 2030, obiectivul Hyundai este de a atinge o marja de profit operational de peste 10% pentru vehiculele electrice, prin cresterea volumului de vanzari si inovarea structurii costurilor. Gama consolidata de autovehicule electrice, dezvoltarea de baterii eficiente pentru generatiile viitoare de modele, precum si noua platforma IMA vor contribui la atingerea acestor obiective financiare.
Strategia Hyundai pentru 2022 urmareste cresterea consolidata a veniturilor cu 13~14%, o marja anuala de profit operational de 5,5~6,5%, precum si vanzari de peste 4,3 milioane de unitati.
Hyundai Motorsport si Thierry Neuville - primul podium din acest sezon
Hyundai Motorsport a obtinut prima clasare pe podium in acest sezon din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC),(…)
Hyundai Motorsport si Thierry Neuville – primul podium din acest sezon
• Thierry Neuville a avut un parcurs bun si s-a clasat pe locul secund, belgianul acumuland si trei puncte suplimentare in Power Stage;
• Oliver Solberg s-a clasat pe locul al saselea, iar Ott Tänak a luat maximum de puncte in Power Stage.
Hyundai Motorsport a obtinut prima clasare pe podium in acest sezon din Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC), dupa ce Thierry Neuville si Martijn Wydaeghe au incheiat pe pozitia secunda in Raliul Suediei, etapa a doua din 2022.
Thierry Neuville si Martijn Wydaeghe au incheiat etapa din Suedia pe locul secund, fiind implicati inca din prima zi a raliului in lupta pentru un loc pe podium. Pentru Neuville acesta este cel de-al patrulea podium din Raliul Suediei, dupa locul al doilea obtinut in 2015, respectiv victoria din 2018 si locul al treilea din 2019.
„Ma bucur pentru ca am reusit sa incheiem pe podium aici in Suedia. Este primul podium pentru noi in era hybrid. Am observat ca suntem rapizi, iar la finalul zilei de vineri am fost chiar pe prima pozitie la general. Dupa aceea, a fost mai dificil sa identificam cele mai bune setari, dar a fost suficient sa ramanem in lupta pentru un loc pe podium. Acum avem timp sa ne pregatim pentru etapa din Croatia si as vrea sa le multumesc tuturor celor din echipa pentru tot ceea ce au facut. Mai avem multe de imbunatatit, dar rezultatul de aici ma face sa fiu mai optimist”, a declarat Thierry Neuville.
Daca in prima zi a raliului, Oliver Solberg si Elliott Edmondson au reusit sa se mentina in lupta pentru un loc pe podium, in ziua a doua echipajul Hyundai Motorsport a pierdut timp din cauza unor probleme mecanice. In final, Oliver Solberg s-a clasat pe locul al saselea, acumuland puncte importante pentru echipa in clasamentul constructorilor.
„Din pacate, am facut mici greseli in Power Stage si nu am reusit sa mai acumulez puncte suplimentare. Chiar daca am avut unele probleme, ma bucur pentru ca am avut ocazia sa concurez in cursa de casa pentru prima oara in WRC. As vrea sa multumesc intregii echipe pentru munca depusa. Chiar daca imi doream o clasare mai buna, sunt multumit pentru ca stiu ca avem o masina rapida. Cu siguranta vom obtine rezultate mai bune pe viitor”, a mentionat Oliver Solberg.
Ott Tänak si Martin Järveoja au iesit din lupta pentru victorie inca din prima zi, din cauza unei probleme la sistemul hybrid. Echipajul estonian a revenit insa pe probe si s-a impus in Power Stage, performanta care le-a adus un bonus de cinci puncte.
„A fost un frustrant si sunt dezamagit. Singurul lucru pozitiv este ca avem o masina competitiva, dar, din pacate, nu am acumulat multe puncte. Desi nu am putut influenta rezultatul final, ma bucur pentru ca munca echipei a fost recompensata totusi cu o clasare pe podium”, a declarat Ott Tänak.
Dupa primele doua etape din acest sezon, echipa Hyundai Motorsport se afla pe locul al treilea in clasamentul constructorilor, cu un total de 47 de puncte. Thierry Neuville are 32 de puncte si se afla pe pozitia a doua in clasamentul pilotilor, Oliver Solberg pe cea de-a zecea cu opt puncte, in timp ce Ott Tänak este pe locul al 11-lea cu cele cinci puncte obtinute in Suedia.
„Locul al doilea este ca o victorie pentru noi acum, mai ales dupa dezamagirea din Monte-Carlo. Ma bucur pentru ca am incheiat pe podium, dar stim ca mai avem multe lucruri de imbunatatit. Le multumesc tuturor celor din echipa pentru ca au muncit enorm in ultima perioada si sper ca acest rezultat sa marcheze revenirea noastra in lupta pentru victorii”, a adaugat Julien Moncet, directorul echipei.
Urmatoarea etapa din Campionatul Mondial de Raliuri este programata in perioada 21 – 24 aprilie si se va desfasura pe probele speciale de asfalt din Croatia.
Rezultate Raliul Suediei 2022:
1 K. Rovanperä J. Halttunen Toyota GR Yaris Rally1 2:10:44.9
2 T. Neuville M. Wydaeghe Hyundai i20 N Rally1 +22.0
3 E. Lappi J. Ferm Toyota GR Yaris Rally1 +30.6
4 T. Katsuta A. Johnston Toyota GR Yaris Rally1 +2:19.4
5 G. Greensmith J. Andersson Ford Puma Rally1 +3:20.4
6 O. Solberg E. Edmondson Hyundai i20 N Rally1 +5:39.4
7 A. Mikkelsen T. Eriksen Škoda Fabia Evo +7:11.1
8 O. C. Veiby S. Skærmoen Volkswagen Polo GTI +7:34.3
9 J. Huttunen M. Lukka Ford Fiesta MkII +8:14.2
10 E. Kaur K. Aleksandrov Volkswagen Polo GTI +8:24.8
Clasament general constructori Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC) – dupa Raliul Suediei:
1 Toyota Gazoo Racing World Rally Team 83 puncte
2 M-Sport Ford World Rally Team 59 p
3 Hyundai Shell Mobis World Rally Team 47 p
4 Toyota Gazoo Racing World Rally Team NG 22 p
Clasament general piloti – Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC) – dupa Raliul Suediei:
1 K. Rovanperä 46 puncte
2 T. Neuville 32 p
3 S. Loeb 27 p
4 G. Greensmith 20 p
5 S. Ogier 19 p
6 T. Katsuta 18 p
7 C. Breen 16 p
8 E. Lappi 15 p
9 A. Mikkelsen 12 p
10 O. Solberg 8 p
11 O. Tänak 5 p
IONIQ 5 – baterie noua de 77,4 kWh si oglinzi digitale
Hyundai prezinta versiunea actualizata a modelului IONIQ 5, care va fi disponibila pe piata incepand cu anul 2023(…)
IONIQ 5 – baterie noua de 77,4 kWh si oglinzi digitale
Hyundai prezinta versiunea actualizata a modelului IONIQ 5, care va fi disponibila pe piata incepand cu anul 2023. CUV-ul 100% electric va fi echipat cu o baterie de 77,4 kWh, dar si cu noi dotari pentru imbunatatirea experientei de condus, inclusiv oglinzi digitale bazate pe camere video si functie pentru optimizarea bateriei.
Lansat la nivel global in luna februarie 2021, primul autovehicul Hyundai construit pe platforma electrica E-GMP (Electric Global Modular Platform) a devenit apreciat atat in randul jurnalistilor, cat si al clientilor. Anul trecut, IONIQ 5 a castigat numeroase premii in industrie – 30 de victorii obtinute la nivel european, inclusiv prestigiosul titlu German Car of the Year.
„IONIQ 5 a avut un mare succes in cele 12 luni de la lansare, atat in ceea ce priveste volumul vanzarilor, cat si cresterea notorietatii marcii”, a declarat Andreas-Christoph Hofmann, Vice President Marketing & Product – Hyundai Motor Europe. „Segmentul devine din ce in ce mai competitiv, iar obiectivul Hyundai este de a oferi functii optimizate pentru a mentine pozitia de lider tehnologic in industria auto.”
Pentru prima data, IONIQ 5 va fi echipat cu oglinzi interioare si exterioare digitale bazate pe camere video. Oglinda centrala digitala (DCM) ofera conducatorului auto o imagine panoramica a autovehiculului, camera DCM fiind amplasata sub spoilerul din spate. Totodata, in premiera pentru un autovehicul Hyundai de pe piata europeana, CUV-ul 100% electric dispune si de oglinzi laterale digitale (DSM). DSM contribuie la imbunatatirea performantelor aerodinamice, oferind in acelasi timp o imagine din spate mai clara, chiar si in conditii meteo nefavorabile.
Prin intermediul noii functii de optimizare a bateriei, temperatura bateriei va fi adaptata automat in timpul calatoriei, pentru a asigura conditii optime de incarcare. Acest sistem contribuie la imbunatatirea performatelor reale de incarcare, in situatiile in care temperaturile sunt scazute. In plus, functia se activeaza automat atunci cand un punct de incarcare este introdus in sistemul de navigatie al autovehicului (sistemul Connected Routing).
Functia Smart Frequency Dampers (SFD) va contribui la imbunatatirea raspunsului suspensiilor pentru a spori confortul la rulare.
In ceea ce priveste designul, versiunea actualizata a modelului IONIQ 5 va dispune de bare de protectie negre cu garnituri de aceeasi culoare in combinatie cu sistemul de iluminare Projection LED.
Hyundai TUCSON pe marile ecrane, in filmul Sony Pictures - „Uncharted”
Designul si performantele TUCSON vor fi evidentiate in viitorul film Sony Pictures – „Uncharted”,(…)
Hyundai TUCSON pe marile ecrane, in filmul Sony Pictures – „Uncharted”
Designul si performantele TUCSON vor fi evidentiate in viitorul film Sony Pictures – „Uncharted”, modelul fiind modificat exclusiv pentru aceasta pelicula si prezentat sub denumirea de TUCSON „Beast”.
„TUCSON este un SUV pregatit pentru noua provocare – o vanatoare de comori”, a declarat Thomas Schemera, Executive Vice President, Global Chief Marketing Officer & Head of Customer Experience Division – Hyundai Motor Company. „Uncharted are milioane de fani in intreaga lume si suntem incantati sa prezentam performantele si tehnologiile autovehiculelor noastre intr-o maniera creativa, in linie cu abordarea Sony Pictures. Colaborarea Hyundai – Spider-Man: No Way Home a fost un succes extraordinar pentru promovarea IONIQ 5 si TUCSON, iar acum asteptam cu nerabdare Uncharted”.
Alaturi de TUCSON Beast, in film vor aparea Genesis G90, Genesis G80, Genesis GV80, dar si versiunea de serie a modelului TUCSON.
„Uncharted” are la baza popularul joc video PlayStation cu acelasi titlu, realizat de Naughty Dog. In aceasta pelicula, hotul inteligent – Nathan Drake (Tom Holland) – este recrutat de exploratorul de comori – Victor „Sully” Sullivan (Mark Wahlberg), pentru a recupera o avere pierduta de catre Ferdinand Magellan in urma cu 500 de ani. Cei doi lupta pentru a ajunge la premiul in valoare de 5 miliarde de dolari, inaintea raufacatorului Moncada (Antonio Banderas).
Designul autovehiculului a fost creat de Divizia Hyundai Design & Technical Center din Irvine, California in colaborare cu echipa Sony Pictures. Modificarile fata de versiunea de serie includ bara de protectie, anvelopele, dar si alte accesorii pentru un exterior robust, impunator.
„Echipa Hyundai a creat o campanie distractiva care surprinde perfect spiritul de aventura al peliculei „Uncharted”, contribuind totodata la consolidarea parteneriatului”, a declarat Jeffrey Godsick, EVP Global Partnerships and Brand Management and Head of Location Based Entertainment – Sony Pictures Entertainment.
Inainte de lansarea in cinematografe a filmului, care va avea loc pe 18 februarie 2022, Hyundai demareaza o campanie globala de marketing. Spotul video dedicat promovarii il prezinta pe actorul Tom Holland, in rolul lui Nathan Drake, la volanul modelului TUCSON.
Uncharted” este cel de-al doilea film din cadrul parteneriatului strategic Hyundai – Sony Pictures, dupa „Spider-Man: No Way Home”. Urmatoarea pelicula – „Spider-Man™: Across the Spider-Verse (Part One)” (continuarea filmului „Spider-Man: Into the Spider-Verse” care a castigat premiul Oscar) – va avea premiera in luna octombrie 2022.
Rezultate record pentru Hyundai in Romania in anul 2021
Hyundai Auto Romania a incheiat 2021 pe prima pozitie in topul inmatricularilor de autoturisme noi de import,(…)
Rezultate record pentru Hyundai in Romania in anul 2021
- Prima pozitie in topul inmatricularilor de autoturisme noi de import;
- Cea mai mare crestere anuala a vanzarilor in top 10 marci in Romania;
- 20% crestere a retelei nationale de distribuitori;
- 80% crestere a cifrei de afaceri fata de anul precedent;
- Modelul Hyundai Tucson este cel mai comercializat SUV de import in Romania.
Hyundai Auto Romania a incheiat 2021 pe prima pozitie in topul inmatricularilor de autoturisme noi de import, cu 9.532 de unitati si o cota de piata de 7,9%, inregistrand totodata cea mai mare crestere anuala a vanzarilor din top 10 – 39% fata de anul 2020.
Conform datelor publicate de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), in topul vanzarilor se afla modelul Tucson cu 2.852 de unitati comercializate, reprezentand 30% din totalul vanzarilor marcii si devenind cel mai comercializat SUV de import in Romania, urmat de autovehiculele din clasa C (i30, Elantra, Ioniq) – 2.387 de unitati, adica 25% din volumele Hyundai, dar si de cele din segmentul B (i20, Bayon) – 1.884 de unitati, totalizand 20% din mixul de vanzari local.
Totodata, conform statisticilor APIA, mai putin de 1% dintre autovehiculele Hyundai vandute in 2021 pe piata locala au fost motorizate diesel; 80% dintre modele au fost cu propulsoare pe benzina, iar 19% electrificate (EV, PHEV, HEV).
Teodor Brusalis, Director Executiv al Hyundai Auto Romania, a declarat: „IONIQ 5 – noul model 100% electric din gama Hyundai – reflecta cel mai bine combinatia reusita intre design si tehnologii inovatoare care ne-a adus aprecierea clientilor. In 2022 vom accelera procesul de tranzitie catre modele ECO, in concordanta cu cererea aflata in crestere.”
Hyundai Auto Romania a inregistrat in 2021 o cifra anuala de afaceri in crestere cu peste 80% fata de anul precedent. Vanzarile Hyundai in Romania sunt sustinute de reteaua nationala de distribuitori, care pe parcursul ultimilor doi ani a crescut cu 20%, ajungand in prezent la 36 de locatii.
Hyundai IONIQ 5 a obtinut distinctia „German Car of the Year 2022”
Hyundai IONIQ 5 a obtinut distinctia „German Car of the Year 2022” (GCOTY), in cadrul categoriei „New Energy”.(…)
Podium pentru Hyundai Motorsport, la ultima etapa din WRC 2021
Hyundai IONIQ 5 a obtinut distinctia „German Car of the Year 2022” (GCOTY), in cadrul categoriei „New Energy”. In etapa finala, noul crossover 100% electric al gamei a concurat alaturi de modelele Audi E-Tron GT si Porsche 911 GT3. Juriul – format din 20 de jurnalisti din domeniul auto – a testat si a evaluat modelele participante in categoriile: „Compact”, „Premium”, „Luxury”, „New Energy” si „Performance”.
„Hyundai IONIQ 5 este mai mult decat un autovehicul electric remarcabil. Pentru noi este modelul de top al acestui an”, a declarat Jens Meiners, membru al juriului – „German Car of the Year”. „Designul unic si experienta de condus au contribuit la obtinerea unui punctaj peste medie. Din punctul nostru de vedere, tehnologia bateriei IONIQ 5 este inovatoare. A obtinut titlul „German Car of the Year 2022”, insa IONIQ 5 depaseste granitele, este un model apreciat la nivel global.”
„Aceasta distinctie obtinuta intr-un mediu atat de competitiv demonstreaza ca am reusit sa dezvoltam un autovehicul exceptional, care se remarca printre concurentii din domeniul auto la nivel european”, a declarat Michael Cole, President and CEO – Hyundai Motor Europe. „IONIQ 5 ocupa pozitia de lider in strategia noastra de electrificare, in linie cu viziunea Hyundai privind viitorul mobilitatii cu emisii zero.”
Hyundai IONIQ 5: o noua era a mobilitatii electrice
IONIQ 5 este primul model electric al gamei dezvoltat pe platforma E-GMP. Clientii pot alege intre doua optiuni pentru baterie – 58 kWh sau 72,6 kWh, respectiv tractiune integrala sau tractiune spate. Versiunea cu tractiune spate si cu baterie de 72,6 kWh ofera o autonomie de pana la 481 km (conform WLTP).
IONIQ 5 ofera un sistem de incarcare ultra-rapida, fiind echipat cu infrastructura de 800 V, care permite incarcarea bateriei de la o capacitate de 10% pana la 80% in doar 18 min. Clientii pot folosi tehnologia Vehicle to Load (V2L) pentru a incarca orice dispozitiv electric in timpul deplasarii/ stationarii, cum ar fi laptop sau scuter electric.
Habitaclul IONIQ 5 ofera o mare libertate de miscare. Materialele naturale utilizate subliniaza caracterul durabil al autovehiculului. Scaunele din fata reglabile electric, ecranul tactil de 12 inchi pentru sistemul multimedia, instrumentarul digital de 12 inchi, precum si consola mobila ofera clientilor o experienta captivanta de mobilitate. In plus, capacitatea de tractare a autovehiculului este de pana la 1.600 kg.
Hyundai IONIQ 5 dispune de pachetul de 5 ani garantie fara limita de kilometri, alaturi de garantia extinsa de 8 ani sau 160.000 de km pentru bateria litiu-ion polimer de inalta tensiune.
Podium pentru Hyundai Motorsport, la ultima etapa din WRC 2021
Hyundai Motorsport a incheiat ultima etapa din sezonul 2021 WRC cu o clasare pe podium, dupa ce Dani Sordo si Cándido Carrera si-au asigurat pozitia a treia in ultima zi din Raliul Monza.(…)
Podium pentru Hyundai Motorsport, la ultima etapa din WRC 2021
• Dani Sordo si Cándido Carrera au incheiat Raliul Monza pe locul al treilea, Thierry Neuville si Martijn Wydaeghe pe cel de-al patrulea, iar Teemu Suninen si Mikko Markkula pe al saselea;
• Victoriile pe probele speciale din ultima etapa au evidentiat performantele modelului Hyundai i20 WRC, in cadrul ultimului raliu desfasurat inainte de introducerea modelelor hybrid in urmatorul an.
Hyundai Motorsport a incheiat ultima etapa din sezonul 2021 WRC cu o clasare pe podium, dupa ce Dani Sordo si Cándido Carrera si-au asigurat pozitia a treia in ultima zi din Raliul Monza.
„Sunt foarte fericit pentru ca am incheiat pe podium in Raliul Monza, la finalul unei competitii spectaculoase. A fost o placere sa pilotez pentru ultima oara un model WRC, in cadrul unui raliu. Nu am riscat deloc pe specialele de duminica, pentru ca imi doream sa obtin un rezultat bun si am reusit. As vrea sa multumesc intregii echipe pentru inca un sezon minunat si sper ca anul viitor, cu noile modele hybrid, sa obtinem rezultate si mai bune”, a declarat Dani Sordo.
Thierry Neuville si Martijn Wydaeghe – care s-au aflat in top trei pana la jumatatea raliului – au incheiat in forta si si-au asigurat cinci puncte suplimentare cu victoria din Power Stage, ultima proba din Raliul Monza. Anul acesta, Thierry Neuville si Martijn Wydaeghe au castigat doua raliuri in primul lor sezon impreuna.
„Dupa greseala de sambata, am vrut doar sa ma bucur de ultimele probe cu modelul Hyundai i20 WRC. Sunt multumit pentru ca am incheiat raliul cu o victorie pe ultima proba speciala si trebuie sa recunosc ca am avut cateva sezoane incredibile cu aceasta masina, alaturi de echipa Hyundai Motorsport. Am colectionat multe momente frumoase si abia astept sa pornim intr-o noua aventura, in 2022, in era hybrid din WRC”, a mentionat Thierry Neuville.
La ultima etapa din 2021 au luat startul si Teemu Suninen & Mikko Markkula, echipajul finlandez fiind la prima participare in WRC pentru echipa Hyundai Motorsport. Cei doi au avut un parcurs constant si au incheiat etapa pe locul al saselea.
„Am facut progrese de la o proba la alta si am acumulat experienta cu modelul Hyundai i20 WRC in conditii diferite. Este dificil sa urci intr-o masina pe care nu o cunosti si sa obtii rezultate bune, dar am profitat de oportunitate. Ma bucur pentru ca am ajuns fara probleme in ultimul parc de service si cred ca am avut un parcurs bun”, a mentionat si Teemu Suninen.
Rally Monza a fost ultima din sezonul 2021 si reprezinta finalul unei ere spectaculoase in WRC. Hyundai Motorsport a incheiat pe locul secund in clasamentul constructorilor si se pregateste pentru debutul noii ere hybrid in luna ianuarie, la Raliul Monte-Carlo.
„Nu sunt prea multe de comunicat dupa aceasta etapa din punct de vedere al performantei. Sunt multumit pentru ca toate echipajele noastre au incheiat raliul si pentru ca am ne-am clasat pe podium. Obiectivul nostru pentru acest campionat a fost sa obtinem rezultate cat mai bune, dar, in acelasi timp, am invatat din greseli. Sper ca toate acestea ne ajute sa fim mai buni in 2022”, a adaugat Andrea Adamo, directorul echipei.
Rezultate Rally Monza 2021:
1 | S. Ogier | J. Ingrassia | Toyota Yaris WRC | 2:39:08.6 |
2 | E. Evans | S. Martin | Toyota Yaris WRC | +7.3 |
3 | D. Sordo | C. Carrera | Hyundai i20 WRC | +21.3 |
4 | T. Neuville | M. Wydaeghe | Hyundai i20 WRC | +32.0 |
5 | O. Solberg | E. Edmondson | Hyundai i20 WRC | +1:32.0 |
6 | T. Suninen | M. Markkula | Hyundai i20 WRC | +2:22.6 |
7 | T. Katsuta | A. Johnston | Toyota Yaris WRC | +2:34.5 |
8 | G. Greensmith | J. Andersson | Ford Fiesta WRC | +2:50.2 |
9 | K. Rovanperä | J. Halttunen | Toyota Yaris WRC | +4:49.6 |
10 | A. Crugnola | P. Ometto | Hyundai i20 N Rally2 | +9:06.9 |
Clasament general constructori – Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC):
1 | Toyota Gazoo Racing World Rally Team | 522 puncte |
2 | Hyundai Shell Mobis World Rally Team | 463 p |
3 | M-Sport Ford World Rally Team | 202 p |
4 | Hyundai 2C Competition | 62 p |
Clasament general piloti – Campionatul Mondial de Raliuri FIA (WRC):
1 | S. Ogier | 230 puncte |
2 | E. Evans | 207 p |
3 | T. Neuville | 176 p |
4 | K. Rovanperä | 142 p |
5 | O. Tänak | 128 p |
6 | D. Sordo | 81 p |
7 | T. Katsuta | 78 p |
8 | C. Breen | 76 p |
9 | G. Greensmith | 64 p |
10 | A. Fourmaux | 42 p |
Hyundai dezvaluie SEVEN, prototipul viitorului SUV electric al gamei
Hyundai a dezvaluit primele imagini cu SEVEN – prototipul viitorului SUV 100% electric al gamei. Modelul va fi prezentat in cadrul AutoMobility LA, in cea de-a doua parte a lunii noiembrie 2021.(…)
Hyundai dezvaluie SEVEN, prototipul viitorului SUV electric al gamei
Hyundai a dezvaluit primele imagini cu SEVEN – prototipul viitorului SUV 100% electric al gamei. Modelul va fi prezentat in cadrul AutoMobility LA, in cea de-a doua parte a lunii noiembrie 2021.
SEVEN prefigureaza liniile de design, dar si inovatiile tehnologice ale urmatorului model SUV al brandului IONIQ dedicat autovehiculelor electrice (BEV).
Imaginile dezvaluie un design care pune accent pe functionalitate, arhitectura de iluminare urmarind directia stilistica Hyundai – Parametric Pixels. Interiorul a fost o proiectat pentru a oferi o experienta premium, personalizata. Materialele ecologice utilizate reflecta stilul de viata al clientilor, care acorda o atentie deosebita solutiilor de mobilitate sustenabila.
Conferinta de presa – care se va desfasura la standul Hyundai – din cadrul LA Convention Center – va avea loc miercuri, 17 noiembrie 2021. Cu aceasta ocazie, vizitatorii, dar si participantii din mediul online vor avea ocazia de a descoperi mai multe informatii despre SEVEN.